Promuj Polskę startupem

Promuj Polskę startupem

Brief.pl / Inspiracje

Jak promować potencjał Polski? Być może wystarczy pokazać potencjał nowych firm, które mają szansę stać się globalnymi markami?

-

Inicjatywa Founded in Poland jest częścią globalnego projektu wspierania promocji młodych firm. Społeczność Founded X skupiona wokół lokalnych projektów wpiera działania promocyjne swoim know - how.

Poprosiliśmy o komentarz Karola Krakowiaka, koordynatora polskiej inicjatywy:


- Każdy kraj powinien się chwalić swoimi osiągnięciami w różnych branżach i stąd pojawił się pomysł na taki projekt - mówi Karol Krakowiak, koordynator polskiej inicjatywy. - Dodatkowym bodźcem było uruchomienie Founded in Holland. Od momentu uruchomienia razem pracowaliśmy nad rozwijaniem projektów i w między czasie powstała społeczność Founded X, która zrzesza lokalne inicjatywy podobne do Founded in Poland. W tej chwili mówimy tu nawet o 50 krajach, chociaż uruchomionych serwisów jest dużo mniej - podsumowuje Krakowiak.

Lista dostępna jest na http://foundedx.com

Cel inicjatywy jest bardzo prosty — chcemy pokazać, że w Polsce tworzymy firmy, które mają szansę odnieść sukces na świecie - mówi Karol Krakowiak - a nawet część z tych firm już odnosi sukcesy. Często prowadzone duże inwestycje w nasze rodzime startupy bo widać w nich potencjał do odniesienia sukcesu na rynku międzynarodowym.

- Uważam, że polska scena startupowa wiele może zyskać na wspólnych działaniach - mówi Jan Zając założyciel Sotrendera, który wspiera projekt. - A w tym przypadku bariera wejścia była minimalna, więc decyzja była momentalna a teraz trzymamy kciuki z efekty - komentuje decyzję o wsparciu projektu.

Będziemy śledzić losy tego projektu, z zainteresowaniem. Szczególnie, że założyciele tych firm znaleźli się na liście Top 50 Wśród polskich marek wspierających projekt znajdują się między innymi Brand24, Showroom, Omni3D, Sotrender, DICE+ oraz Listonic. Wyżej wymienione firmy znalazły się w naszym zestawieniu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie według magazynu Brief w 2013 i 2014 roku. 

 

::

 

POLSKA IS VERY COOL

WSPIERAJMY MŁODE, AMBITNE PRZEDSIĘBIORSTWA!

Kreatywni 2014

 

::

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.