Promuj Polskę startupem

Promuj Polskę startupem

Brief.pl / Inspiracje

Jak promować potencjał Polski? Być może wystarczy pokazać potencjał nowych firm, które mają szansę stać się globalnymi markami?

-

Inicjatywa Founded in Poland jest częścią globalnego projektu wspierania promocji młodych firm. Społeczność Founded X skupiona wokół lokalnych projektów wpiera działania promocyjne swoim know - how.

Poprosiliśmy o komentarz Karola Krakowiaka, koordynatora polskiej inicjatywy:


- Każdy kraj powinien się chwalić swoimi osiągnięciami w różnych branżach i stąd pojawił się pomysł na taki projekt - mówi Karol Krakowiak, koordynator polskiej inicjatywy. - Dodatkowym bodźcem było uruchomienie Founded in Holland. Od momentu uruchomienia razem pracowaliśmy nad rozwijaniem projektów i w między czasie powstała społeczność Founded X, która zrzesza lokalne inicjatywy podobne do Founded in Poland. W tej chwili mówimy tu nawet o 50 krajach, chociaż uruchomionych serwisów jest dużo mniej - podsumowuje Krakowiak.

Lista dostępna jest na http://foundedx.com

Cel inicjatywy jest bardzo prosty — chcemy pokazać, że w Polsce tworzymy firmy, które mają szansę odnieść sukces na świecie - mówi Karol Krakowiak - a nawet część z tych firm już odnosi sukcesy. Często prowadzone duże inwestycje w nasze rodzime startupy bo widać w nich potencjał do odniesienia sukcesu na rynku międzynarodowym.

- Uważam, że polska scena startupowa wiele może zyskać na wspólnych działaniach - mówi Jan Zając założyciel Sotrendera, który wspiera projekt. - A w tym przypadku bariera wejścia była minimalna, więc decyzja była momentalna a teraz trzymamy kciuki z efekty - komentuje decyzję o wsparciu projektu.

Będziemy śledzić losy tego projektu, z zainteresowaniem. Szczególnie, że założyciele tych firm znaleźli się na liście Top 50 Wśród polskich marek wspierających projekt znajdują się między innymi Brand24, Showroom, Omni3D, Sotrender, DICE+ oraz Listonic. Wyżej wymienione firmy znalazły się w naszym zestawieniu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie według magazynu Brief w 2013 i 2014 roku. 

 

::

 

POLSKA IS VERY COOL

WSPIERAJMY MŁODE, AMBITNE PRZEDSIĘBIORSTWA!

Kreatywni 2014

 

::

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.