Promuj Polskę startupem

Promuj Polskę startupem

Brief.pl / Inspiracje

Jak promować potencjał Polski? Być może wystarczy pokazać potencjał nowych firm, które mają szansę stać się globalnymi markami?

-

Inicjatywa Founded in Poland jest częścią globalnego projektu wspierania promocji młodych firm. Społeczność Founded X skupiona wokół lokalnych projektów wpiera działania promocyjne swoim know - how.

Poprosiliśmy o komentarz Karola Krakowiaka, koordynatora polskiej inicjatywy:


- Każdy kraj powinien się chwalić swoimi osiągnięciami w różnych branżach i stąd pojawił się pomysł na taki projekt - mówi Karol Krakowiak, koordynator polskiej inicjatywy. - Dodatkowym bodźcem było uruchomienie Founded in Holland. Od momentu uruchomienia razem pracowaliśmy nad rozwijaniem projektów i w między czasie powstała społeczność Founded X, która zrzesza lokalne inicjatywy podobne do Founded in Poland. W tej chwili mówimy tu nawet o 50 krajach, chociaż uruchomionych serwisów jest dużo mniej - podsumowuje Krakowiak.

Lista dostępna jest na http://foundedx.com

Cel inicjatywy jest bardzo prosty — chcemy pokazać, że w Polsce tworzymy firmy, które mają szansę odnieść sukces na świecie - mówi Karol Krakowiak - a nawet część z tych firm już odnosi sukcesy. Często prowadzone duże inwestycje w nasze rodzime startupy bo widać w nich potencjał do odniesienia sukcesu na rynku międzynarodowym.

- Uważam, że polska scena startupowa wiele może zyskać na wspólnych działaniach - mówi Jan Zając założyciel Sotrendera, który wspiera projekt. - A w tym przypadku bariera wejścia była minimalna, więc decyzja była momentalna a teraz trzymamy kciuki z efekty - komentuje decyzję o wsparciu projektu.

Będziemy śledzić losy tego projektu, z zainteresowaniem. Szczególnie, że założyciele tych firm znaleźli się na liście Top 50 Wśród polskich marek wspierających projekt znajdują się między innymi Brand24, Showroom, Omni3D, Sotrender, DICE+ oraz Listonic. Wyżej wymienione firmy znalazły się w naszym zestawieniu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie według magazynu Brief w 2013 i 2014 roku. 

 

::

 

POLSKA IS VERY COOL

WSPIERAJMY MŁODE, AMBITNE PRZEDSIĘBIORSTWA!

Kreatywni 2014

 

::

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.