Promuj Polskę startupem

Promuj Polskę startupem

Brief.pl / Inspiracje

Jak promować potencjał Polski? Być może wystarczy pokazać potencjał nowych firm, które mają szansę stać się globalnymi markami?

-

Inicjatywa Founded in Poland jest częścią globalnego projektu wspierania promocji młodych firm. Społeczność Founded X skupiona wokół lokalnych projektów wpiera działania promocyjne swoim know - how.

Poprosiliśmy o komentarz Karola Krakowiaka, koordynatora polskiej inicjatywy:


- Każdy kraj powinien się chwalić swoimi osiągnięciami w różnych branżach i stąd pojawił się pomysł na taki projekt - mówi Karol Krakowiak, koordynator polskiej inicjatywy. - Dodatkowym bodźcem było uruchomienie Founded in Holland. Od momentu uruchomienia razem pracowaliśmy nad rozwijaniem projektów i w między czasie powstała społeczność Founded X, która zrzesza lokalne inicjatywy podobne do Founded in Poland. W tej chwili mówimy tu nawet o 50 krajach, chociaż uruchomionych serwisów jest dużo mniej - podsumowuje Krakowiak.

Lista dostępna jest na http://foundedx.com

Cel inicjatywy jest bardzo prosty — chcemy pokazać, że w Polsce tworzymy firmy, które mają szansę odnieść sukces na świecie - mówi Karol Krakowiak - a nawet część z tych firm już odnosi sukcesy. Często prowadzone duże inwestycje w nasze rodzime startupy bo widać w nich potencjał do odniesienia sukcesu na rynku międzynarodowym.

- Uważam, że polska scena startupowa wiele może zyskać na wspólnych działaniach - mówi Jan Zając założyciel Sotrendera, który wspiera projekt. - A w tym przypadku bariera wejścia była minimalna, więc decyzja była momentalna a teraz trzymamy kciuki z efekty - komentuje decyzję o wsparciu projektu.

Będziemy śledzić losy tego projektu, z zainteresowaniem. Szczególnie, że założyciele tych firm znaleźli się na liście Top 50 Wśród polskich marek wspierających projekt znajdują się między innymi Brand24, Showroom, Omni3D, Sotrender, DICE+ oraz Listonic. Wyżej wymienione firmy znalazły się w naszym zestawieniu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie według magazynu Brief w 2013 i 2014 roku. 

 

::

 

POLSKA IS VERY COOL

WSPIERAJMY MŁODE, AMBITNE PRZEDSIĘBIORSTWA!

Kreatywni 2014

 

::

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.