wp - grudzien 2016

Jak rozpocząć kampanię content marketingową?

Jak rozpocząć kampanię content marketingową?

Brief.pl / Wiedza

Bez strategii content marketingowej, nie uzyskasz pożądanych korzyści od swojej internetowej publiczności. Te 3 wskazówki pozwolą Ci szybko zacząć!

-

Istnieje szansa, że słyszałeś o “content marketingu”, jednak nie jesteś w stanie stwierdzić, w jaki sposób mógłbyś użyć tego narzędzia do rozwoju swojego biznesu. Marketing treści to technika, skupiająca się na udostępniani przydatnych, wartościowych treści do konkretnych odbiorców. Owa treść ma sprawić, że czytelnik uzna Cię za rzetelne źródło, co uatrakcyjnia i pozwala łatwiej kontynuować biznes. W content marektingu chodzi o dzielenie się wiedzą - to nie reklama, promocja czy krótkookresowa strategia. Dobrze wprowadzona w życie strategia marketingu treści może być jednym z najefetywniejszych narzędzi do tworzenia grupy lojalnych fanów i rozwoju twojego biznesu.

Jeśli dotychczas nie istniał w Twoim przedsiębiorstwie plan dotyczący marketingu treści, podpowiedzią będą 3 proste kroki.

Krok 1: Kreacja treści

Pierwszym krokiem w planowaniu strategii marketingu treści jest stworzenie listy tematów, które według Ciebie zainteresują grupę odbiorców, do których skierowana jest działalność Twojego biznesu. Jako właściciel przedsiębiorstwa, jesteś prawdopodobnie bardzo dobrze rozeznany w tematach dotyczących Twojej branży, niezależnie od tego, czy to sprzęt sportowy, restauracja czy usługi związane z podatkami. Jaką posiadasz wiedzę, która może przydać się innym? Rozmawiaj, przeprowadź burzę mózgów, zapisz wszystkie pomysł, które przychodzą Ci do głowy, nie ograniczaj się.

Wszystkie Twoje pomysły mogą powstać i zostać przedstawione w różnorodnych formach - od krótkich Tweetów do długich wpisów na blogu lub video na YouTube. Ważniejsze, aby nie marnować Twojego czasu, nie jest konieczne, abyś tworzył wszystkie treści od początku. Jeśli miałeś okazję przygotować ostatnio prezentację dla nowego klienta, możesz wprowadzić kilka zmian i udostępnić materiał szerszej publiczności. Możesz odnieść się także do wiedzy swoich dostawców i partnerów - nagraj wywiad i udostępnij na fan page’u, poproś o wpis na firmowego bloga.

::

Przeczytaj też:

Jak nowe nośniki treści zmienią content marketing?

::

Krok 2: Odzyskiwanie treści

Sednem sprawy jeśli chodzi o marketing treści jest dostraczanie publiczności treści, które będzie cenić. Jedną z rzeczy, których nie możesz zrobić, jest opowiadanie na swoich kanałach komunikacji jedynie o swoich produktach lub usługach. Szukaj okazji do dzielenia się innymi informacjami. Dużo czytaj - dzienniki, magazyny, publikacje branżowe, odnajduj i śledź ciekawych ludzi na Twitterze, LinkedIn, Facebooku i innych mediach społecznościowych.

Im więcej czytasz, tym poznajesz więcej treści, którą warto się podzielić. A poprzez dzielenie się interesującymi i dopasowanymi do zainteresowań odbiorców treści, macniasz swoją pozycję jako naprawdę wartościowe źródło oraz, najprawdopodobniej, będziesz postrzegany jako osoba, której można ufać.

Krok 3: Dystrybucja treści

Twoja kampania content marketingowa powinna być spójna, a strategia, którą wdrażasz, powinna posiadać swoją linię czasu - dokładnie wyznacz temat i czas udostępniania swoich informacji. Twój plan będzie podobny do działań tradycyjnych mediów, których kalendarz redakcyjny jest zaplanowany na kilka miesięcy do przodu. Wszystko to nie musi być skomplikowane, aby działało efektywnie: powinno być jak najprostsze, np. umieszczanie postów co poniedziałek na firmowym blogu, a treściami udostępnionymi przez innych w każdy wtorek i czwartek na Twitterze lub LinkedIn.

Gdy tylko przemyślisz, w jaki sposób możesz dzielić się treścią ze swoimi odbiorcami, powinieneś także określić, które platformy są najodpowiedniejsze do komunikacji. Możesz przetestować różne opcje i sprawdzić, gdzie spotkasz się z największym zaangażowaniem ze strony odbiorców.

Zaproś pracowników, partnerów i sprzedawców do podzielenia się ich wiedzą, aby doprowadzć do rozwoju także ich sieci kontaktów. Pomyśl o załączenia do materiału zachęty do pozostawienia komentarza, zamieszczeniu linka odnoszącefo się do poprzednich informacji, zapowiedzi następnego materiału. Poprzez pokazywanie i dzielenie się swoją wiedzą, kreujesz swój wizerunek jako głosu eksperta w swojej branży. Może to pomóc znaleźć nowych klientów oraz umocnić pewność posiadania i komunikacji z dotychczasowymi klientami.

::

Źródło: AmericanExpress.com

Photo: © tashatuvango - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.