Wydrukujemy ci kości…

Wydrukujemy ci kości…

Brief.pl / Technologie

Naukowcy z Uniwersytetu Wollongong z Australii opracowali prototypową technologię drukowania materiału biologicznego, pozwalającego odbudować ubytki tkanki kostnej.

-

Technologia opracowana na australijskim uniwersytecie jest podobna do obecnie stosowanego druku 3D. Prototyp urządzenia pozwala nanosić biomateriał w żelu w na ubytki kostne. Jako nośnik materiału organicznego użyto tutaj biopolimerów. Chirurg po naniesieniu materiału na ranę za pomocą światła UV utwardzić opatrunek pozwalając na odbudowę tkanki kostnej przez naniesiony biomateriał.

O komentarz poprosiliśmy Kamila Dziadkiewicza z firmy Omni3D:

- Widzieliśmy wśród producentów gadgetów i na kickstarterze kilka prób w temacie ekstruzji materiałów z użyciem 'pióra 3d' rezultat jednak zawsze był podobny. Bardzo niska precyzja oraz ogromnie trudny w obsłudze produkt. Na to nakłada się młody wciąż temat druku biomateriałem i przepis na medyczną katastrofę gotowy. Ludzka dłoń przedstawia zbyt wiele zmiennych by można było osiągać rezultaty dość dobre dla produkcji koślawych figurek, nawet nie chce myśleć jak wyglądałoby kolano które zostanie 'narysowane' przez to urządzenie… - dodaje Dziadkiewicz.

::

Wojna drukowana

::



Opinia eksperta jest dość sceptyczna. Mówimy tu o prototypowym urządzeniu, które może zwiastować zupełnie nowy etap w medycynie. Jeszcze nie dziś, ale za pięć, dziesięć rozwój technologii pozwoli na działania niedostępne do tej pory w obszarze ortopedii.

::

Photo: © krishnacreations - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.