Wydrukujemy ci kości…

Wydrukujemy ci kości…

Brief.pl / Technologie

Naukowcy z Uniwersytetu Wollongong z Australii opracowali prototypową technologię drukowania materiału biologicznego, pozwalającego odbudować ubytki tkanki kostnej.

-

Technologia opracowana na australijskim uniwersytecie jest podobna do obecnie stosowanego druku 3D. Prototyp urządzenia pozwala nanosić biomateriał w żelu w na ubytki kostne. Jako nośnik materiału organicznego użyto tutaj biopolimerów. Chirurg po naniesieniu materiału na ranę za pomocą światła UV utwardzić opatrunek pozwalając na odbudowę tkanki kostnej przez naniesiony biomateriał.

O komentarz poprosiliśmy Kamila Dziadkiewicza z firmy Omni3D:

- Widzieliśmy wśród producentów gadgetów i na kickstarterze kilka prób w temacie ekstruzji materiałów z użyciem 'pióra 3d' rezultat jednak zawsze był podobny. Bardzo niska precyzja oraz ogromnie trudny w obsłudze produkt. Na to nakłada się młody wciąż temat druku biomateriałem i przepis na medyczną katastrofę gotowy. Ludzka dłoń przedstawia zbyt wiele zmiennych by można było osiągać rezultaty dość dobre dla produkcji koślawych figurek, nawet nie chce myśleć jak wyglądałoby kolano które zostanie 'narysowane' przez to urządzenie… - dodaje Dziadkiewicz.

::

Wojna drukowana

::



Opinia eksperta jest dość sceptyczna. Mówimy tu o prototypowym urządzeniu, które może zwiastować zupełnie nowy etap w medycynie. Jeszcze nie dziś, ale za pięć, dziesięć rozwój technologii pozwoli na działania niedostępne do tej pory w obszarze ortopedii.

::

Photo: © krishnacreations - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.