Firefox rezygnuje z Google'a

Firefox rezygnuje z Google'a

Brief.pl / Aktualności

Dość niespodziewanie Mozilla Firefox, popularna przeglądarka internetowa, podpisała pięcioletnią umowę współpracy z Yahoo. Przez ostatnie dziesięć lat partnerem Firefox’a był Google.

-

Wszystko rozbija się o jedno, małe pole wyszukiwania, które jest umiejscowione na pasku zadań przeglądarki. Umożliwia on szybkie wyszukiwanie treści w internecie, bez wchodzenia na stronę WWW wyszukiwarki. Rocznie użytkownicy Firefox’a wpisują w niego około 100 miliardów zapytań, które przenoszą ich do strony z wynikami dostarczanymi przez Google. Oprócz wyników Google serwuje też reklamy, które są jego źródłem dochodów. Czy użytkownicy przeglądarki będą równie chętnie korzystali z boksu z wynikami pochodzącymi od Yahoo?

Mozilla obecnie posiada około 18 proc. światowego rynku przeglądarek internetowych – liderem jest Google Chrome, drugie miejsce zajmuje Internet Explorer. W Polsce Mozilla ma około 38 proc. udziałów i tylko o kilka procent ustępuje liderowi (Chrome).

::

Przeczytaj też:

Prawie 23 proc. internautów blokuje reklamy

::

Sytuacja wyszukiwarki Yahoo w Polsce nie wygląda dobrze – zaledwie 1,7 proc. wszystkich wyszukiwań przy 93 proc. udziałów Google,a. W USA Yahoo radzi sobie lepiej pomimo spadków i nadal ma nieco ponad 10 proc. rynku. Czy w świetle tych danych Mozilla podjęła słuszną decyzję decydując się na współpracę z Yahoo? Czas pokaże.

Już teraz obie firmy zapowiedziały bliską współpracę. W grudniu Yahoo zaoferuje użytkownikom Firefox’a nowy sposób wyszukiwania z opcją „Do Not Track”. W świetle rozwijającej się dyskusji na temat prywatności w sieci, może się to okazać strzałem w przysłowiową dziesiątkę.

::

Czy dalej będziecie korzystać z Mozilli po zmianie paska wyszukiwania Google’a na Yahoo?

::

Photo: © Olivier Le Moal - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.