Firefox rezygnuje z Google'a

Firefox rezygnuje z Google'a

Brief.pl / Aktualności

Dość niespodziewanie Mozilla Firefox, popularna przeglądarka internetowa, podpisała pięcioletnią umowę współpracy z Yahoo. Przez ostatnie dziesięć lat partnerem Firefox’a był Google.

-

Wszystko rozbija się o jedno, małe pole wyszukiwania, które jest umiejscowione na pasku zadań przeglądarki. Umożliwia on szybkie wyszukiwanie treści w internecie, bez wchodzenia na stronę WWW wyszukiwarki. Rocznie użytkownicy Firefox’a wpisują w niego około 100 miliardów zapytań, które przenoszą ich do strony z wynikami dostarczanymi przez Google. Oprócz wyników Google serwuje też reklamy, które są jego źródłem dochodów. Czy użytkownicy przeglądarki będą równie chętnie korzystali z boksu z wynikami pochodzącymi od Yahoo?

Mozilla obecnie posiada około 18 proc. światowego rynku przeglądarek internetowych – liderem jest Google Chrome, drugie miejsce zajmuje Internet Explorer. W Polsce Mozilla ma około 38 proc. udziałów i tylko o kilka procent ustępuje liderowi (Chrome).

::

Przeczytaj też:

Prawie 23 proc. internautów blokuje reklamy

::

Sytuacja wyszukiwarki Yahoo w Polsce nie wygląda dobrze – zaledwie 1,7 proc. wszystkich wyszukiwań przy 93 proc. udziałów Google,a. W USA Yahoo radzi sobie lepiej pomimo spadków i nadal ma nieco ponad 10 proc. rynku. Czy w świetle tych danych Mozilla podjęła słuszną decyzję decydując się na współpracę z Yahoo? Czas pokaże.

Już teraz obie firmy zapowiedziały bliską współpracę. W grudniu Yahoo zaoferuje użytkownikom Firefox’a nowy sposób wyszukiwania z opcją „Do Not Track”. W świetle rozwijającej się dyskusji na temat prywatności w sieci, może się to okazać strzałem w przysłowiową dziesiątkę.

::

Czy dalej będziecie korzystać z Mozilli po zmianie paska wyszukiwania Google’a na Yahoo?

::

Photo: © Olivier Le Moal - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.