Wyrośliśmy z internetu

Brief TV / Inspiracje

O tym, na co stawiać, tworząc agencję interaktywną, jak pozyskiwać nowych klientów oraz jak konkurować z dużymi agencjami sieciowymi opowiada Grzegorz Krzemień, prezes agencji GoldenSubmarine.

-

Grzegorz Krzemień, wyróżniony w zestawieniu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie według „Briefu”, a także nominowany rok temu do tytułu Człowiek Roku „Briefu” w dziedzinie reklamy. Pasjonat i propagator mobilności, który w ramach eksperymentu postanowił zarządzać firmą za pomocą tabletu. Twórca i obecny prezes agencji interaktywnej GoldenSubmarine.

Już na początku działalności GoldenSubmarine Grzegorz Krzemień stawiał na niezależność. Wraz z Arkadiuszem Legoniem, dyrektorem strategii, opracował autorską koncepcję 360interactive, czyli ideę integracji komunikacji on-line ułatwiającą pracę marketerom. Obejmuje ona cały proces przygotowania oraz realizacji działań od strategii, po wybór odpowiednich obszarów i narzędzi dotarcia do grupy docelowej. Jej stworzenie znacznie wyróżniło działania Krzemienia na tle konkurencji i pozwoliło ukształtować własną filozofię współpracy z klientem.

Za sterami

W ciągu minionych kilku lat agencja stała się jednym z kluczowych graczy na rynku, skutecznie walcząc o budżety marketingowe największych marek. Dowodem tego może być choćby wygrany w tym roku przetarg na obsługę Nivea Polska.

Zgodnie z obserwacją, że wszystko będzie lub już jest cyfrowe, z roku na rok GoldenSubmarine, pod kierownictwem Grzegorza Krzemienia, przejmuje coraz większą odpowiedzialność za procesy marketingowe firm – niektóre obsługując jako jedyna agencja. Jak przyznaje sam Krzemień, bardzo ważni są dla niego pracownicy, chce, aby jego firmę tworzyła grupa zgranych ludzi, którzy rozwijają swoje pasje i talenty. Według niego, tym, co wyróżnia dobrą agencję, jest umiejętność dopasowywania się do potrzeb rynku i większa elastyczność w odróżnieniu od sieciowych podmiotów. Ta strategia wydaje się korzystna, biorąc pod uwagę otrzymane nagrody i wyróżnienia, zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i samego współzałożyciela. Firma trzeci raz z rzędu została nominowana do tytułu agencji roku w konkursie Mixx Awards, jako jedyna agencja w Polsce może też pochwalić się pięcioma nagrodami mFWA.

 

Innowacyjność w działaniu

Mimo tego, że Krzemień jest odpowiedzialny za prowadzenie agencji interaktywnej, jest także autorem licznych publikacji o tematyce marketingowej. W 2009 roku wydał książkę pt. „Serwis firmowy. Od pomysłu do gotowej witryny”. Wziął również udział w eksperymencie, w ramach którego przez miesiąc zarządzał firmą za pomocą tabletu. Ponadto Grzegorz Krzemień dzieli się swoją wiedzą podczas wykładów na Akademii Leona Koźmińskiego. Z powodu inwencji oraz licznych aktywności czy inicjatyw, w których bierze udział, został jednym z 50 najbardziej kreatywnych w biznesie według „Briefu”, a jego działalność w agencji GoldenSubmarine przyniosła mu także nominację do nagrody Człowieka Roku „Briefu” w dziedzinie reklamy.

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.