Który region przoduje w PPP? (cz. II)

Który region przoduje w PPP? (cz. II)

Brief for Poland / Wiedza

Jak na przestrzeni 3,5 roku, czyli od wejścia w życie nowej ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym rozwijał się w Polsce rynek PPP? W którym regionie realizuje się najwięcej projektów PPP, a w którym najmniej? Zapraszamy do lektury.

-

W analizowanym okresie największa liczba projektów będących przedmiotem postępowań PPP oraz przewidzianych do realizacji w tej formule zlokalizowana była na terenie województw: małopolskiego (44), śląskiego (21), dolnośląskiego (21) i mazowieckiego (19). Najmniejsza zaś w województwach: podlaskim (5), zachodnio-pomorskim (4), łódzkim (4) oraz świętokrzyskim (2).
 
Analizując umiejscowienie projektów PPP w Polsce, można zauważyć, że największa koncentracja tego typu przedsięwzięć występuje w regionach najlepiej rozwiniętych, m.in. pod względem liczby inwestycji czy stopnia bezrobocia. Także przeciętna wartość przedsięwzięć w tych regionach jest większa niż w pozostałych województwach.

Wśród podmiotów ogłaszających postępowania PPP dominują jednostki samorządu terytorialnego szczebla lokalnego: gminy wiejskie, miejsko-wiejskie, miejskie, powiaty oraz miasta na prawach powiatu - blisko 80 proc. postępowań. Na drugim miejscu pod względem liczby zainicjowanych przedsięwzięć PPP znalazły się m.in. podmioty lecznicze, uczelnie wyższe oraz spółki komunalne – 19 proc. Na uwagę zasługuje fakt, że projekty partnerskie ogłaszane przez administrację centralną stanowiły jedynie 1 proc. ogólnej liczby postępowań.

Dotychczasowe doświadczenia związane z realizacją projektów PPP w okresie obowiązywania nowych przepisów dowodzą, że tego typu formuła była wykorzystywana zarówno przez małe gminy, m.in. Solec Zdrój, Ustka, Skąpe, Kiszkowo, jak też duże miasta wojewódzkie, takie jak Warszawa, Kraków, Katowice, Szczecin, Poznań. Należy w tym miejscu podkreślić, że wielkość gminy nie determinuje wysokości wartości inwestycji, czego najlepszym przykładem jest Nałęczów, gdzie szacowana wartość projektu budowy Parku Wodnego „Termy Nałęczowskie” wynosiła ok. 80 mln zł.  

Przeczytaj także: "Raport nt. PPP w Polsce (cz. I)"

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.