Który region przoduje w PPP? (cz. II)

Który region przoduje w PPP? (cz. II)

Brief for Poland / Wiedza

Jak na przestrzeni 3,5 roku, czyli od wejścia w życie nowej ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym rozwijał się w Polsce rynek PPP? W którym regionie realizuje się najwięcej projektów PPP, a w którym najmniej? Zapraszamy do lektury.

-

W analizowanym okresie największa liczba projektów będących przedmiotem postępowań PPP oraz przewidzianych do realizacji w tej formule zlokalizowana była na terenie województw: małopolskiego (44), śląskiego (21), dolnośląskiego (21) i mazowieckiego (19). Najmniejsza zaś w województwach: podlaskim (5), zachodnio-pomorskim (4), łódzkim (4) oraz świętokrzyskim (2).
 
Analizując umiejscowienie projektów PPP w Polsce, można zauważyć, że największa koncentracja tego typu przedsięwzięć występuje w regionach najlepiej rozwiniętych, m.in. pod względem liczby inwestycji czy stopnia bezrobocia. Także przeciętna wartość przedsięwzięć w tych regionach jest większa niż w pozostałych województwach.

Wśród podmiotów ogłaszających postępowania PPP dominują jednostki samorządu terytorialnego szczebla lokalnego: gminy wiejskie, miejsko-wiejskie, miejskie, powiaty oraz miasta na prawach powiatu - blisko 80 proc. postępowań. Na drugim miejscu pod względem liczby zainicjowanych przedsięwzięć PPP znalazły się m.in. podmioty lecznicze, uczelnie wyższe oraz spółki komunalne – 19 proc. Na uwagę zasługuje fakt, że projekty partnerskie ogłaszane przez administrację centralną stanowiły jedynie 1 proc. ogólnej liczby postępowań.

Dotychczasowe doświadczenia związane z realizacją projektów PPP w okresie obowiązywania nowych przepisów dowodzą, że tego typu formuła była wykorzystywana zarówno przez małe gminy, m.in. Solec Zdrój, Ustka, Skąpe, Kiszkowo, jak też duże miasta wojewódzkie, takie jak Warszawa, Kraków, Katowice, Szczecin, Poznań. Należy w tym miejscu podkreślić, że wielkość gminy nie determinuje wysokości wartości inwestycji, czego najlepszym przykładem jest Nałęczów, gdzie szacowana wartość projektu budowy Parku Wodnego „Termy Nałęczowskie” wynosiła ok. 80 mln zł.  

Przeczytaj także: "Raport nt. PPP w Polsce (cz. I)"

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.