Który region przoduje w PPP? (cz. II)

Który region przoduje w PPP? (cz. II)

Brief for Poland / Wiedza

Jak na przestrzeni 3,5 roku, czyli od wejścia w życie nowej ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym rozwijał się w Polsce rynek PPP? W którym regionie realizuje się najwięcej projektów PPP, a w którym najmniej? Zapraszamy do lektury.

-

W analizowanym okresie największa liczba projektów będących przedmiotem postępowań PPP oraz przewidzianych do realizacji w tej formule zlokalizowana była na terenie województw: małopolskiego (44), śląskiego (21), dolnośląskiego (21) i mazowieckiego (19). Najmniejsza zaś w województwach: podlaskim (5), zachodnio-pomorskim (4), łódzkim (4) oraz świętokrzyskim (2).
 
Analizując umiejscowienie projektów PPP w Polsce, można zauważyć, że największa koncentracja tego typu przedsięwzięć występuje w regionach najlepiej rozwiniętych, m.in. pod względem liczby inwestycji czy stopnia bezrobocia. Także przeciętna wartość przedsięwzięć w tych regionach jest większa niż w pozostałych województwach.

Wśród podmiotów ogłaszających postępowania PPP dominują jednostki samorządu terytorialnego szczebla lokalnego: gminy wiejskie, miejsko-wiejskie, miejskie, powiaty oraz miasta na prawach powiatu - blisko 80 proc. postępowań. Na drugim miejscu pod względem liczby zainicjowanych przedsięwzięć PPP znalazły się m.in. podmioty lecznicze, uczelnie wyższe oraz spółki komunalne – 19 proc. Na uwagę zasługuje fakt, że projekty partnerskie ogłaszane przez administrację centralną stanowiły jedynie 1 proc. ogólnej liczby postępowań.

Dotychczasowe doświadczenia związane z realizacją projektów PPP w okresie obowiązywania nowych przepisów dowodzą, że tego typu formuła była wykorzystywana zarówno przez małe gminy, m.in. Solec Zdrój, Ustka, Skąpe, Kiszkowo, jak też duże miasta wojewódzkie, takie jak Warszawa, Kraków, Katowice, Szczecin, Poznań. Należy w tym miejscu podkreślić, że wielkość gminy nie determinuje wysokości wartości inwestycji, czego najlepszym przykładem jest Nałęczów, gdzie szacowana wartość projektu budowy Parku Wodnego „Termy Nałęczowskie” wynosiła ok. 80 mln zł.  

Przeczytaj także: "Raport nt. PPP w Polsce (cz. I)"

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.