Telewizja u operatorów internetowych – fanaberia czy konieczność?

Telewizja u operatorów internetowych – fanaberia czy konieczność?

Brief.pl / Wiedza

Czy nadchodzi zmierzch telewizji? Czy widz przeniesie się na dobre do internetu i będzie tylko adorował VoD? Te pytania nurtują szeroko rozumianą branżę usług TV - od operatorów, nadawców aż po domy mediowe. Lektury na ten temat nie brakuje, a prognozy są bardzo różne. Tymczasem, w kuluarach tych rozważań, jeden z sektorów operatorskich, walczy o wprowadzenie usługi TV do swojej oferty.

-

Na pierwszy rzut oka, mogłoby się to wydawać działaniem pozbawionym sensu, skoro statystyki wykazują, iż odsetek gospodarstw z płatną telewizją wyraźnie spada. Oferta programowa darmowej telewizji naziemnej sprawia, że coraz więcej telewidzów nie przedłuża umów z operatorami kablowymi lub satelitarnymi. Dlaczego zatem sektor operatorów ISP czyli dostawców usług internetowych (a jest ich ponad 1500 w Polsce!) musi wprowadzić usługę TV do portfolio? Odpowiedź jest jedna: by pozostać w grze. Wiadomym jest, że odbiorców przyciągają oferty typu „3 w 1” czyli internet-telewizja-telefon. Po pierwsze są wygodne (jeden rachunek, jeden operator), a po drugie są po prostu korzystniejsze. Przygarniając do siebie abonenta na co najmniej 24 miesiące, operator ma realne możliwości, by zastosować wszelkiego typu promocje, pakiety, bonusy i w ten sposób pozostać lub wręcz zdobywać rynek. W najbliższym czasie do tej trójcy usług z hukiem dołączane będą (nawet już są) kolejne, takie jak VoD, second screen lub TV na urządzeniach mobilnych.

Sytuacja jest więc jasna – operator ISP chciałby dołączyć usługę telewizji do swojej sieci i uszczęśliwić swoich abonentów. Jednakże by to zrobić, nie wystarczy przełączyć kabelka, kliknąć „dodaj” lub dokupić kilka najpopularniejszych kanałów. Szczególnie jeśli chce tę usługę nadal świadczyć pod swoją marką. Najlepiej byłoby zbudować własną stację czołową i pole antenowe, zaopatrzyć się w bardzo specjalistyczny sprzęt, a równocześnie rozpocząć pielgrzymowanie do każdego nadawcy, by wykupić odpowiednie licencje na emisję atrakcyjnych kanałów. Inwestycja ta jest niezwykle kosztowna i przede wszystkim bardzo czasochłonna. Druga opcja umożliwia wprowadzenie usługi od ręki, ale wiąże się z koniecznością współpracy w modelu tzw. trójstronnym. Oznacza to udostępnienie własnej sieci innemu podmiotowi świadczącego usługę TV oraz braki wpływu na ofertę kanałową. Mówiąc prościej – operator dostarcza abonentom telewizję, ale nie jest to jego usługa, tylko „wynajęta”. Żadne z powyższych rozwiązań nie jest satysfakcjonujące dla operatorów ISP, również biorąc pod uwagę, że są to firmy z sektora MiŚP, którym tymczasem zależy na rozwoju własnej marki i budowaniu konkurencyjności.

Wiedząc jakie są trendy na rynku i wsłuchując się w potrzeby naszych klientów, podjęliśmy w przeciągu ostatniego roku wyzwanie, by stworzyć dla nich dodatkową opcję otwierającą wdrożenie usługi TV. Możliwość uruchomienia telewizji odbywa się w dwóch etapach, przy czym na każdym z nich, operator działa pod własną marką. Jako EVIO wspieramy naszych partnerów w kwestii zaplecza technologicznego, źródła sygnału oraz obsługi logistycznej, w tym reprezentacji przy podpisywaniu indywidualnych umów licencyjnych z nadawcami. Gdy operator osiągnie już odpowiednią liczbę odbiorców usługi TV, może zakończyć współpracę trójstronną i działać już całkowicie samodzielnie.

Postawiliśmy przede wszystkim na wysokiej jakości treść, czyli dostęp do blisko 220 kanałów, w tym aż 79 w jakości HD. Budowanie własnej marki można rozpocząć od oferowania bogatego w kanały HD pakietu podstawowego z ośmioma pakietami tematycznymi. Portfolio usługi można rozszerzyć także o dostęp do darmowej platformy OTT „Twój TiViK”, będącej interaktywnym centrum rozrywkowo-informacyjnym, dostarczającym abonentom treści wideo na życzenie oraz możliwość odbioru usługi TV na dowolnym urządzeniu mobilnym z systemem iOS lub Android.

Nasza propozycja współpracy jest swego rodzaju „inkubatorem” i pozwala operatorom na pozyskiwanie własnych abonentów od samego początku i budowanie ich lojalności. Ze względu na brak konieczności inwestowania w kosztowne zaplecze technologiczne oraz uiszczania opłat dla nadawców z tytułu tzw. „minimów gwarantowanych”, operator zarabia już od pierwszego abonenta. Dzięki temu, iż nie musi się już martwić o technologiczne i logistyczne kwestie wdrożenia usługi TV w swojej sieci, operator może skupić się na efektywnym prowadzeniu sprzedaży.

Najważniejsze, że każdy operator ISP ma już dziś wybór. Może skorzystać z kilku propozycji współpracy i wybrać, to co jest dla niego korzystniejsze, zwracając szczególną uwagę na kwestie samego modelu współpracy. Dywersyfikacja rynku sprzyja rozwojowi przedsiębiorczości, co w praktyce, dla firmy pokroju mniejszego operatora ISP, oznacza możliwość konkurowania z dużymi ogólnopolskimi podmiotami. Tym bardziej, że mają oni jeden znaczący as w rękawie jakim jest „lokalność”, ale to już temat na inną historię.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.