Wspierajmy młode, ambitne przedsiębiorstwa!

Brief.pl / Patronaty

„Dlaczego warto wspierać młode ambitne przedsiębiorstwa wysokich technologii?” – to temat debaty, która odbyła się we wtorek, 4 listopada br. w siedzibie Pracodawców RP w Warszawie. Uczestnicy spotkania podkreślali m.in., że rozwój młodych i innowacyjnych przedsiębiorstw to wypełnianie luki rozwojowej polskiej gospodarki.

-

Młode, ambitne przedsiębiorstwa te nie tylko kreują miejsca pracy, lecz także są niezbędnym elementem funkcjonowania dużych międzynarodowych korporacji, tworząc razem z nimi swoisty ekosystem gospodarczy. 
– Stawiam tezę, że Polacy tworzący startupy pozbyli się już wszelkich kompleksów, jeśli chodzi o wchodzenie w świat nowych technologii – powiedział Patryk Strzelewicz, założyciel firmy Game Technologies – Istnieje  duże prawdopodobieństwo, że polskie firmy z sektora consumer electronics będą wkrótce znaczącym graczem na tym rynku – dodał Strzelewicz, który wraz z Michałem Bonikowskim, współwłaścicielem studia wzornictwa przemysłowego Mindsailors, stworzyli elektroniczną kostkę DICE+, przeznaczoną do gry na tablecie. Gadżet ten zdobył uznanie zarówno ze względu na zastosowane w nim rozwiązania technologiczne, jak i estetykę i trwałość wykonania. Najlepszym potwierdzeniem jego jakości może być zainteresowanie ze strony firmy Apple, która zdecydowała się na dystrybucję kostki w swoich sklepach na całym świecie.

Debata MAPiT

O swoich doświadczeniach opowiedzieli również Przemysław Kuśmierek i Sławomir Łuczywek z firmy Migam, stworzonej z myślą o osobach niesłyszących. Oferuje im ona m.in. usługę zdalnego tłumacza, w ramach której istnieje możliwość translacji na żywo rozmowy z osobą głuchą lub słabosłyszącą. Firma pracuje także nad stworzeniem aplikacji KinecTranslator, która ma pełnić funkcję automatycznego tłumacza języka migowego. Obecnie poszukuje inwestora, który pozwoli jej dokończyć prace nad tym projektem. Firma już korzysta ze wsparcia dla startupów. Przemysław Kuśmierek podczas debaty nie ukrywał jednak, że pozyskanie dofinansowania, które pozwoliłoby na wdrożenie tak zaawansowanego pod względem technologicznym projektu, nie jest łatwe.

 Oprócz przedstawicieli firm, w debacie uczestniczyli również reprezentanci instytucji, które takiego wsparcia udzielają – Adam Zagała z Idea Bank, Sebastian Grabowski z Orange Labs Polska, Jowita Michalska z Foundation of Strategic Competence Development, Marzena Mażewska, prezes Stowarzyszenia Organizatorów Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości, Anna Walkowska z Homplex/Startup Grind, Konrad Latkowski, organizator Startup Weekend Warsaw oraz Hubert Lewiński reprezentujący Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

debata mapit

 Debata, której współorganizatorem był magazyn „Brief”, zorganizowana została w ramach realizowanego przez Pracodawców RP projektu „MAPIT – Planowanie strategii wzrostu młodych, ambitnych przedsiębiorstw wysokich technologii”. Projekt ma charakter szkoleniowo-badawczy, jego celem jest pomoc mikroprzedsiębiorcom z branż wysokich technologii efektywniej zarządzać swoim rozwojem.

Program współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.