Wspierajmy młode, ambitne przedsiębiorstwa!

Brief.pl / Patronaty

„Dlaczego warto wspierać młode ambitne przedsiębiorstwa wysokich technologii?” – to temat debaty, która odbyła się we wtorek, 4 listopada br. w siedzibie Pracodawców RP w Warszawie. Uczestnicy spotkania podkreślali m.in., że rozwój młodych i innowacyjnych przedsiębiorstw to wypełnianie luki rozwojowej polskiej gospodarki.

-

Młode, ambitne przedsiębiorstwa te nie tylko kreują miejsca pracy, lecz także są niezbędnym elementem funkcjonowania dużych międzynarodowych korporacji, tworząc razem z nimi swoisty ekosystem gospodarczy. 
– Stawiam tezę, że Polacy tworzący startupy pozbyli się już wszelkich kompleksów, jeśli chodzi o wchodzenie w świat nowych technologii – powiedział Patryk Strzelewicz, założyciel firmy Game Technologies – Istnieje  duże prawdopodobieństwo, że polskie firmy z sektora consumer electronics będą wkrótce znaczącym graczem na tym rynku – dodał Strzelewicz, który wraz z Michałem Bonikowskim, współwłaścicielem studia wzornictwa przemysłowego Mindsailors, stworzyli elektroniczną kostkę DICE+, przeznaczoną do gry na tablecie. Gadżet ten zdobył uznanie zarówno ze względu na zastosowane w nim rozwiązania technologiczne, jak i estetykę i trwałość wykonania. Najlepszym potwierdzeniem jego jakości może być zainteresowanie ze strony firmy Apple, która zdecydowała się na dystrybucję kostki w swoich sklepach na całym świecie.

Debata MAPiT

O swoich doświadczeniach opowiedzieli również Przemysław Kuśmierek i Sławomir Łuczywek z firmy Migam, stworzonej z myślą o osobach niesłyszących. Oferuje im ona m.in. usługę zdalnego tłumacza, w ramach której istnieje możliwość translacji na żywo rozmowy z osobą głuchą lub słabosłyszącą. Firma pracuje także nad stworzeniem aplikacji KinecTranslator, która ma pełnić funkcję automatycznego tłumacza języka migowego. Obecnie poszukuje inwestora, który pozwoli jej dokończyć prace nad tym projektem. Firma już korzysta ze wsparcia dla startupów. Przemysław Kuśmierek podczas debaty nie ukrywał jednak, że pozyskanie dofinansowania, które pozwoliłoby na wdrożenie tak zaawansowanego pod względem technologicznym projektu, nie jest łatwe.

 Oprócz przedstawicieli firm, w debacie uczestniczyli również reprezentanci instytucji, które takiego wsparcia udzielają – Adam Zagała z Idea Bank, Sebastian Grabowski z Orange Labs Polska, Jowita Michalska z Foundation of Strategic Competence Development, Marzena Mażewska, prezes Stowarzyszenia Organizatorów Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości, Anna Walkowska z Homplex/Startup Grind, Konrad Latkowski, organizator Startup Weekend Warsaw oraz Hubert Lewiński reprezentujący Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

debata mapit

 Debata, której współorganizatorem był magazyn „Brief”, zorganizowana została w ramach realizowanego przez Pracodawców RP projektu „MAPIT – Planowanie strategii wzrostu młodych, ambitnych przedsiębiorstw wysokich technologii”. Projekt ma charakter szkoleniowo-badawczy, jego celem jest pomoc mikroprzedsiębiorcom z branż wysokich technologii efektywniej zarządzać swoim rozwojem.

Program współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.