Wspierajmy młode, ambitne przedsiębiorstwa!

Brief.pl / Patronaty

„Dlaczego warto wspierać młode ambitne przedsiębiorstwa wysokich technologii?” – to temat debaty, która odbyła się we wtorek, 4 listopada br. w siedzibie Pracodawców RP w Warszawie. Uczestnicy spotkania podkreślali m.in., że rozwój młodych i innowacyjnych przedsiębiorstw to wypełnianie luki rozwojowej polskiej gospodarki.

-

Młode, ambitne przedsiębiorstwa te nie tylko kreują miejsca pracy, lecz także są niezbędnym elementem funkcjonowania dużych międzynarodowych korporacji, tworząc razem z nimi swoisty ekosystem gospodarczy. 
– Stawiam tezę, że Polacy tworzący startupy pozbyli się już wszelkich kompleksów, jeśli chodzi o wchodzenie w świat nowych technologii – powiedział Patryk Strzelewicz, założyciel firmy Game Technologies – Istnieje  duże prawdopodobieństwo, że polskie firmy z sektora consumer electronics będą wkrótce znaczącym graczem na tym rynku – dodał Strzelewicz, który wraz z Michałem Bonikowskim, współwłaścicielem studia wzornictwa przemysłowego Mindsailors, stworzyli elektroniczną kostkę DICE+, przeznaczoną do gry na tablecie. Gadżet ten zdobył uznanie zarówno ze względu na zastosowane w nim rozwiązania technologiczne, jak i estetykę i trwałość wykonania. Najlepszym potwierdzeniem jego jakości może być zainteresowanie ze strony firmy Apple, która zdecydowała się na dystrybucję kostki w swoich sklepach na całym świecie.

Debata MAPiT

O swoich doświadczeniach opowiedzieli również Przemysław Kuśmierek i Sławomir Łuczywek z firmy Migam, stworzonej z myślą o osobach niesłyszących. Oferuje im ona m.in. usługę zdalnego tłumacza, w ramach której istnieje możliwość translacji na żywo rozmowy z osobą głuchą lub słabosłyszącą. Firma pracuje także nad stworzeniem aplikacji KinecTranslator, która ma pełnić funkcję automatycznego tłumacza języka migowego. Obecnie poszukuje inwestora, który pozwoli jej dokończyć prace nad tym projektem. Firma już korzysta ze wsparcia dla startupów. Przemysław Kuśmierek podczas debaty nie ukrywał jednak, że pozyskanie dofinansowania, które pozwoliłoby na wdrożenie tak zaawansowanego pod względem technologicznym projektu, nie jest łatwe.

 Oprócz przedstawicieli firm, w debacie uczestniczyli również reprezentanci instytucji, które takiego wsparcia udzielają – Adam Zagała z Idea Bank, Sebastian Grabowski z Orange Labs Polska, Jowita Michalska z Foundation of Strategic Competence Development, Marzena Mażewska, prezes Stowarzyszenia Organizatorów Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości, Anna Walkowska z Homplex/Startup Grind, Konrad Latkowski, organizator Startup Weekend Warsaw oraz Hubert Lewiński reprezentujący Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

debata mapit

 Debata, której współorganizatorem był magazyn „Brief”, zorganizowana została w ramach realizowanego przez Pracodawców RP projektu „MAPIT – Planowanie strategii wzrostu młodych, ambitnych przedsiębiorstw wysokich technologii”. Projekt ma charakter szkoleniowo-badawczy, jego celem jest pomoc mikroprzedsiębiorcom z branż wysokich technologii efektywniej zarządzać swoim rozwojem.

Program współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.