Internauto! Głosuj na raporty społeczne!

Internauto! Głosuj na raporty społeczne!

Brief.pl / Patronaty

Polskie firmy coraz częściej podejmują wyzwania zrównoważonego rozwoju, integrując je ze swoimi strategiami biznesowymi, tak by realizując własne cele biznesowe równocześnie odpowiadać na ważne społecznie kwestie. Ale czy ich działania dają efekty, czy zgodne są z potrzebami odbiorców? W konkursie Raporty Społeczne 2014 od 12 listopada do 2 grudnia internauci mogą ocenić zaprezentowane w raportach działania CSR firm.

-

Raportowanie społeczne, czyli prezentowanie informacji dotyczących CSR – społecznej odpowiedzialności biznesu, to coraz częściej spotykana aktywność firm. Dzięki raportom społecznym inwestorzy mają lepszy wgląd w ogólną kondycję i długoterminowe perspektywy firmy, a każdy może przekonać się, która firma dostarczając produkt czy usługę stara się równocześnie świadomie zarządzać swoim wpływem na społeczeństwo, środowisko i gospodarkę. Zgodnie z nową dyrektywą UE przyjętą przez Radę Unii Europejskiej pod koniec września tego roku, informacje na temat polityk i działań firm dotyczących ochrony środowiska, zaangażowania społecznego, poszanowania praw człowieka, mają być ujawniane m.in. przez spółki giełdowe, tak jak dane stricte finansowe. Już dziś niektóre firmy działające w Polsce przygotowują własne raporty z zakresu CSR. Konkurs Raporty Społeczne, organizowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, firmy: PwC i SGS, umożliwia każdemu dokonanie oceny tych publikacji niezależnie czy jest ekspertem od spraw CSR czy słyszy o nim po raz pierwszy.

- Celem konkursu jest upowszechnianie idei odpowiedzialnego biznesu (CSR), zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i zaangażowania społecznego - mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu. - Konkurs zwraca uwagę na znaczenie raportowania pozafinansowego i pomaga wskazać dobre praktyki w tym zakresie. Dzięki tej inicjatywie wyróżniane są raporty firm, które nie tylko prowadzą działalność, biorąc pod uwagę interes społeczeństwa i środowiska, ale także potrafią w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny zaprezentować swoje dokonania w publikowanych raportach. Konkurs przyczynia się do transparentności działań organizacji i podejmowania dialogu z interesariuszami - dodaje.

Zmienia się też podejście samych inreresariuszy m.in. konsumentów. Zgodnie z badaniami Barometr CSR z 2013 roku, aż dla 62 proc. z nich informacje o tym, że firma angażuje się na rzecz społeczeństwa lub środowiska, wywołują pozytywny wpływ, przekładający się na zaufanie do firmy i lojalność wobec jej produktów/usług. Kluczowa w związku z tym jest edukacja. Dzięki wiedzy o działaniach, jakie w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu podejmuje marka, wybory interesariuszy mogą być bardziej przemyślane.

Do 8. edycji konkursu zgłoszone zostały 32 raporty społeczne. Wśród nich znajdują się sprawozdania firm z branż m.in.: budowlanej, chemicznej, energentycznej, farmaceutycznej, finansowej, nowych technologii, paliwowej, spożywczej, telekomunikacyjnej, usługowej. Swój raport społeczny za lata 2012-2014 zgłosiła również organizacja niebiznesowa - i pierwszy raz w historii konkursu publiczna uczelnia wyższa. Pełne zestawienie raportów tej edycji konkursu w formularzu głosowania dostępnym na stronie głównej www.raportyspoleczne.pl 

Pierwsza edycja konkursu miała miejsce w 2007 roku. Organizatorami projektu są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC oraz SGS (dawniej CSR Consulting). W tym roku konkurs został objęty patronatem Ministerstwa Finansów i Ministerstwa Gospodarki. Wyniki głosowania internatów wraz ze zwycięzcami pozostałych kategorii zostaną ogłoszone 9 grudnia br. podczas konferencji Raporty Społeczne 2014 w Warszawie. Udział w konferencji jest otwarty i bezpłatny. Warunkiem koniecznym jest wypełnienie zgłoszenia online. Zgłoszenia przyjmowane są do wyczerpania miejsc.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.