Event kluczem do efektywnej komunikacji

Brief TV / Patronaty

Pierwsza edycja konferencji Event Biznes za nami. To pierwsze tego typu branżowe spotkanie, w pełni poświęcone eventowi jako jednemu z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych w strategii biznesowej firm. Wydarzenie odbyło się 23 i 24 czerwca tego roku w podwarszawskim MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim.

-

Zaplanowana i zorganizowana przez Stowarzyszenie Branży Eventowej we współpracy z Klubem Agencji Eventowych konferencja przyciągnęła nie tylko managerów z działów marketingu, HR czy zakupów reprezentujących firmy i korporacje, ale również praktyków, którzy organizacją eventów zajmują się zawodowo, w agencjach eventowych oraz firmach oferujących wsparcie organizacji wydarzeń specjalnych .

Program dwudniowej konferencji został opracowany w taki sposób, aby przedstawić jej uczestnikom możliwie jak najpełniejszy obraz możliwości, jakie daje event marketing. Wśród prelegentów znaleźli się więc naukowcy (prof. Andrzej Blikle, prof. Magdalena Kachniewska, dr Elling Hamso), praktycy reprezentujący kluczowe polskie agencje eventowe oraz managerowie firm i instytucji wykorzystujący wydarzenia specjalne w strategiach biznesowych swoich firm. Aby uatrakcyjnić program, oprócz klasycznych wykładów i prezentacji zaplanowano zarówno studia poszczególnych przypadków ilustrujących event jako narzędzie promocji, sprzedaży czy motywacji, jak i panele dyskusyjne, w których udział wzięli eksperci oraz zaproszeni przez nich goście, a także pozostali uczestnicy konferencji.

Zarówno w ocenie organizatorów, jak i uczestników spotkania, konferencja okazała się sukcesem: wąski, skierowany do specyficznej grupy specjalistów temat wykorzystania wydarzeń w biznesie okazał się bardzo interesujący także dla przedstawicieli branży, a samo spotkanie miało także charakter silnie integrujący reprezentantów polskiego przemysłu spotkań oraz przedstawicieli korporacji odpowiadających za ten obszar.

Jak zapowiada Zarząd Stowarzyszenia Branży Eventowej, zgodnie z założeniami leżącymi u podstaw konferencji, Event Biznes doczeka się kontynuacji. Zmianie ulegnie czas trwania Event Biznes: przyszłoroczna odsłona konferencji potrwa jeden dzień, co – jak zakładają organizatorzy – przełoży się na bardziej aktywne uczestnictwo w wydarzeniu przedstawicieli firm i korporacji. Zweryfikowane w toku pierwszej edycji założenia konferencji pozostaną natomiast bez zmian: spotkanie dedykowane będzie przede wszystkim managerom i dyrektorom działów marketingu i HR, managerom i specjalistom z działów zakupów oraz członkom zarządów odpowiedzialnych za komunikację w swoich firmach. W programie przyszłorocznego spotkania jeszcze większy nacisk ma zostać położony na tematy interesujące i przydatne przedstawicielom korporacji w planowaniu wydarzeń specjalnych. Program drugiej odsłony Event Biznes opracuje Rada Programowa wybrana specjalnie w tym celu przez Stowarzyszenie Branży Eventowej – współorganizatora i pomysłodawcę wydarzenia. W skład interdyscyplinarnego zespołu wejdą autorytety i eksperci reprezentujący rynek eventowy i pokrewne mu dziedziny oraz znawcy i badacze dziedzin związanych z marketingiem.

Wydarzenie ma także pozostać jedną z niewielu jak dotąd okazji do spotkania się profesjonalistów reprezentujących polską branżę eventową i mobilizować do interdyscyplinarnej dyskusji z udziałem zarówno zleceniobiorców, jak i zleceniodawców eventów, na temat jej kondycji i perspektyw dalszego rozwoju. Event, w przeciwieństwie do znanych już dobrze na polskim rynku form komunikacji, takich jak reklama czy PR, jest bardzo efektywnym i jednocześnie wciąż mało eksploatowanym, a przez to budzącym coraz większe zainteresowanie narzędziem wspierającym strategie biznesowe. Konsolidacja przedstawicieli tej nowej, perspektywicznej gałęzi promocji i budowanie platformy porozumienia pomiędzy przedstawicielami dynamicznie rozwijającej się branży są – obok zwiększania świadomości skuteczności eventu jako narzędzia biznesowego – jednymi z głównych celów konferencji.

- Pierwsza edycja konferencji Event Biznes pokazała, że taka unikatowa w skali kraju konferencja jest inicjatywą bardzo potrzebną polskiej branży spotkań. SBE, będące inicjatorem i współorganizatorem spotkania, dokładnie przeanalizowało dane rejestracyjne oraz ankiety satysfakcji uczestników wydarzenia i na ich podstawie zdecydowało o kilku zmianach w formule konferencji. Liczymy na to, że jednodniowe spotkanie, skoncentrowane jeszcze bardziej wokół problemów interesujących korporatów najbardziej sprawi, że kolejna edycja Event Biznes także okaże się sukcesem – podsumowuje pierwszą edycję konferencji Adam Zagajewski, Wiceprezes Zarządu SBE ds. Rozwoju.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.