wp - grudzien 2016

Lords of the Fallen: polska gra podbija rynek

Lords of the Fallen: polska gra podbija rynek

Brief.pl / Aktualności

Pod koniec października zadebiutowała na świecie polska gra przygotowana przez studio CI Games. Był to udany debiut ponieważ gra sprzedała się już w 700 tys. egzemplarzy (dane na 1 listopad).

-

Lords of the Fallen jest grą z kategorii action RPG. Gracz wciela się w wojownika, którego celem jest pokonanie kolejnych przeciwników na swojej drodze. W zależności od sposobu gry, przejście całej fabuły zajmuje około 20 godzin. Warto zauważyć, że grę można przejść jedną z 3 klas postaci, co trzykrotnie wydłuża czas rozgrywki.

Najmocniejszą stroną tytułu jest jej oprawa graficzna. Dlatego też, oprócz komputerów PC, przeznaczona jest wyłącznie na konsole nowej generacji (PS4 oraz Xbox One). Lords of the Fallen zebrał bardzo dobre recenzje oraz oceny na największych portalach i serwisach poświęconych grom.

Lords of the Fallen

Gra ukazała się jednocześnie w 72 krajach w 13 wersjach językowych. Budżet produkcji to aż 40 milionów złotych, z czego 1/4 została przeznaczona na marketing. Nad polską produkcją pracowało 170 osób w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz Azji (grafika).

Oficjalnym partnerem Lords of the Fallen w Azji jest Sony. Dlatego też gra na kontynencie nie jest dostępna na Xbox'a.

Wersje kolekcjonejrskie zostały niemal natychmiast wyprzedane. Jednak na serwisach aukcyjnych można takową odkupić, jednak trzeba się liczyć z kosztem sięgającym nawet 400 USD.

Lords of the Fallen

::

Koszt gry na PlayStation 4 (na tę platformę globalnie sprzedało się najwięcej egzemplarzy) to 199 zł w Polsce. Jeśli przemnożymy to przez 700 tys. sprzedanych egzemplarzy, to daje nam to zawrotną kwotę 140 mln zł wygenerowanych ze sprzedaży!  Warto przy okazji zwrócić uwagę, że w Polsce planowano pierwotnie sprzedać 26 tys, kopii gry, jednak CI Games szybko podjął decyzję o zwiększeniu nakładu. Twórcy gry zapowiadają wydanie dodatku fabularnego do gry, który zapewni kilka dodatkowych godzin rozrywki.

::

CI Games zaczynał swoją działalność jeszcze pod nazwą City Interactive w 2002 roku od produkcji niskobudżetowych gier dodawanych na płytach CD do magazynów. W 2007 roku zadebiutował na GWP. Pierwszymi poważnymi tytułami CI Games (jeszcze jako City Interactive) była seria Sniper: Art of Victory oraz Ghost Warrior (2010, sprzedaż sięgnęła 3,5 mln egzemplarzy). Jednak właśnie Lords of the Fallen jest pierwszą grą z tak zwanej kategorii "full price", którą CI Games wydało.

::

Czy Lords of the Fallen okaże się sukcesem na miarę Wiedźmina? Trzymamy kciuki! Również za kolejne produkcje CI Games (firma do końca roku przedstawi swoje plany biznesowy i wydawnicze na najbliższe lata).

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.