Poznań pełen startupów

Brief for Poland / Aktualności

O tym, że to właśnie w Poznaniu powinno się tworzyć startupy przekonuje nowa kampania promocyjna miasta, w której prezentują się młode biznesy, takie jak Dice+, JakDojade.pl, Lubimy Czytać, IC Solutions czy Glip. O Poznaniu jako mieście startupów oraz o inicjatywie Startup Poznań opowiada Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji Miasta Poznań.

-

Jak czytamy na stronie startup.poznan.pl, w ubiegłym roku w stolicy Wielkopolski utworzono ponad 9 tysięcy nowych działalności, co jest drugim najlepszym wynikiem w kraju. Startupy we współczesnym świecie stają się jednym z lepszych elementów promocji miasta – przyciągają inwestorów zarówno z kraju, jak zza granic państwa.

- Poznań ma bardzo dobrze rozwiniętą przedsiębiorczość, biznes czy gospodarkę. Ważnym elementem tej części funkcjonowania miasta są nowe, pomysłowe biznesy -  to, co się rodzi i ma szansę nie tylko konkurować w Polsce, ale też w Europie czy na świecie. W związku z tym, z naszego punktu widzenia, była chęć powiedzenia, że mamy takie firmy w Poznaniu. Chcemy je promować i pokazywać startupy szerszemu odbiorcy, gdyż nie są powszechnie rozpoznawalne przez mieszkańców czy młodych ludzi. Oczywiście w kampanii jest to tylko wybrana część, dlatego że forma jaką jest 30 sekundowy spot, nie pozwala na to, aby pokazać wszystkich. To też miał być sygnał zachęcający do tego, aby tworzyć właśnie w Poznaniu, w którym jest przestrzeń i atmosfera do powstawania nowych rozwiązań. Charakter spotu opisuje także charakter działań, które do tej pory prowadziliśmy. Zasadniczym celem kampanii jest oczywiście pokazanie potencjału miasta przez pryzmat startupów. W końcu tutaj powstał pierwszy polski startup w 966 roku – mówi Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji Miasta Poznań.

W Poznaniu funkcjonuje również inicjatywa stworzona przez miasto wspólnie z firmami angażującymi się w rozwój młodych przedsiębiorstw. Więcej o przedsięwzięciu opowiada Goździor:

- Startup Poznań to środowisko zrzeszające przedstawicieli różnych startupów, ale także funduszy inwestycyjnych. To też miejsce, w którym można dowiedzieć się wszystkiego o startupach – jak założyć własny startup czy w jaki spośób rozpocząć biznes. To też miejsce, w którym można dowiedzieć się o różnych imprezach, które będą organizowane i dedykowane startupom – jak Startup Weekendy czy Hackathony – które również jako miasto współorganizujemy z firmami. To również informacja o funduszach inwestycyjnych – nazwałem to słowem środowisko, właśnie przez udział różnych podmiotów, osób, którym bliskie jest stwarzanie możliwości do tworzenia nowych możliwości i rozwiązań.

::

Kampania prowadzona jest przede wszystkim za pośrednictwem internetu.  Więcej informacji o poznańskich startupach oraz porady dotyczące prowadzenia własnej działalności można znaleźć na stronie Startup.poznan.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.