Poznań pełen startupów

Brief for Poland / Aktualności

O tym, że to właśnie w Poznaniu powinno się tworzyć startupy przekonuje nowa kampania promocyjna miasta, w której prezentują się młode biznesy, takie jak Dice+, JakDojade.pl, Lubimy Czytać, IC Solutions czy Glip. O Poznaniu jako mieście startupów oraz o inicjatywie Startup Poznań opowiada Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji Miasta Poznań.

-

Jak czytamy na stronie startup.poznan.pl, w ubiegłym roku w stolicy Wielkopolski utworzono ponad 9 tysięcy nowych działalności, co jest drugim najlepszym wynikiem w kraju. Startupy we współczesnym świecie stają się jednym z lepszych elementów promocji miasta – przyciągają inwestorów zarówno z kraju, jak zza granic państwa.

- Poznań ma bardzo dobrze rozwiniętą przedsiębiorczość, biznes czy gospodarkę. Ważnym elementem tej części funkcjonowania miasta są nowe, pomysłowe biznesy -  to, co się rodzi i ma szansę nie tylko konkurować w Polsce, ale też w Europie czy na świecie. W związku z tym, z naszego punktu widzenia, była chęć powiedzenia, że mamy takie firmy w Poznaniu. Chcemy je promować i pokazywać startupy szerszemu odbiorcy, gdyż nie są powszechnie rozpoznawalne przez mieszkańców czy młodych ludzi. Oczywiście w kampanii jest to tylko wybrana część, dlatego że forma jaką jest 30 sekundowy spot, nie pozwala na to, aby pokazać wszystkich. To też miał być sygnał zachęcający do tego, aby tworzyć właśnie w Poznaniu, w którym jest przestrzeń i atmosfera do powstawania nowych rozwiązań. Charakter spotu opisuje także charakter działań, które do tej pory prowadziliśmy. Zasadniczym celem kampanii jest oczywiście pokazanie potencjału miasta przez pryzmat startupów. W końcu tutaj powstał pierwszy polski startup w 966 roku – mówi Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji Miasta Poznań.

W Poznaniu funkcjonuje również inicjatywa stworzona przez miasto wspólnie z firmami angażującymi się w rozwój młodych przedsiębiorstw. Więcej o przedsięwzięciu opowiada Goździor:

- Startup Poznań to środowisko zrzeszające przedstawicieli różnych startupów, ale także funduszy inwestycyjnych. To też miejsce, w którym można dowiedzieć się wszystkiego o startupach – jak założyć własny startup czy w jaki spośób rozpocząć biznes. To też miejsce, w którym można dowiedzieć się o różnych imprezach, które będą organizowane i dedykowane startupom – jak Startup Weekendy czy Hackathony – które również jako miasto współorganizujemy z firmami. To również informacja o funduszach inwestycyjnych – nazwałem to słowem środowisko, właśnie przez udział różnych podmiotów, osób, którym bliskie jest stwarzanie możliwości do tworzenia nowych możliwości i rozwiązań.

::

Kampania prowadzona jest przede wszystkim za pośrednictwem internetu.  Więcej informacji o poznańskich startupach oraz porady dotyczące prowadzenia własnej działalności można znaleźć na stronie Startup.poznan.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.