Poznań pełen startupów

Brief for Poland / Aktualności

O tym, że to właśnie w Poznaniu powinno się tworzyć startupy przekonuje nowa kampania promocyjna miasta, w której prezentują się młode biznesy, takie jak Dice+, JakDojade.pl, Lubimy Czytać, IC Solutions czy Glip. O Poznaniu jako mieście startupów oraz o inicjatywie Startup Poznań opowiada Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji Miasta Poznań.

-

Jak czytamy na stronie startup.poznan.pl, w ubiegłym roku w stolicy Wielkopolski utworzono ponad 9 tysięcy nowych działalności, co jest drugim najlepszym wynikiem w kraju. Startupy we współczesnym świecie stają się jednym z lepszych elementów promocji miasta – przyciągają inwestorów zarówno z kraju, jak zza granic państwa.

- Poznań ma bardzo dobrze rozwiniętą przedsiębiorczość, biznes czy gospodarkę. Ważnym elementem tej części funkcjonowania miasta są nowe, pomysłowe biznesy -  to, co się rodzi i ma szansę nie tylko konkurować w Polsce, ale też w Europie czy na świecie. W związku z tym, z naszego punktu widzenia, była chęć powiedzenia, że mamy takie firmy w Poznaniu. Chcemy je promować i pokazywać startupy szerszemu odbiorcy, gdyż nie są powszechnie rozpoznawalne przez mieszkańców czy młodych ludzi. Oczywiście w kampanii jest to tylko wybrana część, dlatego że forma jaką jest 30 sekundowy spot, nie pozwala na to, aby pokazać wszystkich. To też miał być sygnał zachęcający do tego, aby tworzyć właśnie w Poznaniu, w którym jest przestrzeń i atmosfera do powstawania nowych rozwiązań. Charakter spotu opisuje także charakter działań, które do tej pory prowadziliśmy. Zasadniczym celem kampanii jest oczywiście pokazanie potencjału miasta przez pryzmat startupów. W końcu tutaj powstał pierwszy polski startup w 966 roku – mówi Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji Miasta Poznań.

W Poznaniu funkcjonuje również inicjatywa stworzona przez miasto wspólnie z firmami angażującymi się w rozwój młodych przedsiębiorstw. Więcej o przedsięwzięciu opowiada Goździor:

- Startup Poznań to środowisko zrzeszające przedstawicieli różnych startupów, ale także funduszy inwestycyjnych. To też miejsce, w którym można dowiedzieć się wszystkiego o startupach – jak założyć własny startup czy w jaki spośób rozpocząć biznes. To też miejsce, w którym można dowiedzieć się o różnych imprezach, które będą organizowane i dedykowane startupom – jak Startup Weekendy czy Hackathony – które również jako miasto współorganizujemy z firmami. To również informacja o funduszach inwestycyjnych – nazwałem to słowem środowisko, właśnie przez udział różnych podmiotów, osób, którym bliskie jest stwarzanie możliwości do tworzenia nowych możliwości i rozwiązań.

::

Kampania prowadzona jest przede wszystkim za pośrednictwem internetu.  Więcej informacji o poznańskich startupach oraz porady dotyczące prowadzenia własnej działalności można znaleźć na stronie Startup.poznan.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.