Poznań pełen startupów

Brief for Poland / Aktualności

O tym, że to właśnie w Poznaniu powinno się tworzyć startupy przekonuje nowa kampania promocyjna miasta, w której prezentują się młode biznesy, takie jak Dice+, JakDojade.pl, Lubimy Czytać, IC Solutions czy Glip. O Poznaniu jako mieście startupów oraz o inicjatywie Startup Poznań opowiada Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji Miasta Poznań.

-

Jak czytamy na stronie startup.poznan.pl, w ubiegłym roku w stolicy Wielkopolski utworzono ponad 9 tysięcy nowych działalności, co jest drugim najlepszym wynikiem w kraju. Startupy we współczesnym świecie stają się jednym z lepszych elementów promocji miasta – przyciągają inwestorów zarówno z kraju, jak zza granic państwa.

- Poznań ma bardzo dobrze rozwiniętą przedsiębiorczość, biznes czy gospodarkę. Ważnym elementem tej części funkcjonowania miasta są nowe, pomysłowe biznesy -  to, co się rodzi i ma szansę nie tylko konkurować w Polsce, ale też w Europie czy na świecie. W związku z tym, z naszego punktu widzenia, była chęć powiedzenia, że mamy takie firmy w Poznaniu. Chcemy je promować i pokazywać startupy szerszemu odbiorcy, gdyż nie są powszechnie rozpoznawalne przez mieszkańców czy młodych ludzi. Oczywiście w kampanii jest to tylko wybrana część, dlatego że forma jaką jest 30 sekundowy spot, nie pozwala na to, aby pokazać wszystkich. To też miał być sygnał zachęcający do tego, aby tworzyć właśnie w Poznaniu, w którym jest przestrzeń i atmosfera do powstawania nowych rozwiązań. Charakter spotu opisuje także charakter działań, które do tej pory prowadziliśmy. Zasadniczym celem kampanii jest oczywiście pokazanie potencjału miasta przez pryzmat startupów. W końcu tutaj powstał pierwszy polski startup w 966 roku – mówi Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji Miasta Poznań.

W Poznaniu funkcjonuje również inicjatywa stworzona przez miasto wspólnie z firmami angażującymi się w rozwój młodych przedsiębiorstw. Więcej o przedsięwzięciu opowiada Goździor:

- Startup Poznań to środowisko zrzeszające przedstawicieli różnych startupów, ale także funduszy inwestycyjnych. To też miejsce, w którym można dowiedzieć się wszystkiego o startupach – jak założyć własny startup czy w jaki spośób rozpocząć biznes. To też miejsce, w którym można dowiedzieć się o różnych imprezach, które będą organizowane i dedykowane startupom – jak Startup Weekendy czy Hackathony – które również jako miasto współorganizujemy z firmami. To również informacja o funduszach inwestycyjnych – nazwałem to słowem środowisko, właśnie przez udział różnych podmiotów, osób, którym bliskie jest stwarzanie możliwości do tworzenia nowych możliwości i rozwiązań.

::

Kampania prowadzona jest przede wszystkim za pośrednictwem internetu.  Więcej informacji o poznańskich startupach oraz porady dotyczące prowadzenia własnej działalności można znaleźć na stronie Startup.poznan.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.