Krakowskie spółki inwestują w Smart Cities

Krakowskie spółki inwestują w Smart Cities

Brief for Poland / Inspiracje

HG Intelligence S.A. i Kontakt.io znane m.in. z wdrożeń i rozwoju pionierskich technologii zbliżeniowych i kontekstowych rozpoczną współpracę nad rozwiązaniami, które w przyszłości przysłużą się mieszkańcom dużych, średnich i małych miast.

-

Tematyka smart cities obok big data i internet of things jest jednym z głównych zagadnień poruszanych przez media technologiczne oraz władze miejskie w ostatnich miesiącach. Współpraca HG Intelligence S.A. i Kontakt.io to przede wszystkich inwestycja w polskie/krakowskie rozwiązania technologiczne. Obie spółki rozwijają swoje technologie bazując wyłącznie na autorskich rozwiązaniach, a ich produkty budowane są w Polsce i na terenie UE.

- Wielowymiarowa współpraca pozwoli na szybszą i skuteczniejszą realizację projektów. Pozyskanie partnera w postaci Kontakt.io, pozwala skupić się nam na rozwiązaniach nam najbliższych, czyli oprogramowaniu – mówi Jarosław Królewski, dyrektor zarządzający w HG Intelligence S.A. -  Dotychczasowe inwestycje w hardware pozwoliły przygotować rozwiązania „szytę na miarę” przeważnie dla dużych klientów, gdy mówimy o budowaniu skali, rzeczą naturalną jest współpraca z firmami wyspecjalizowanymi w konkretnych technologiach. Jeśli chodzi o technologie kontekstowe takie jak Bluetooth Low Energy, Kontakt.io wydał się nam naturalnym partnerem - przekonuje Królewski.

Za współpracą stoi kompleksowość oferty i elastyczność stosowanych przez obie firmy rozwiązań, co umożliwia realizację złożonych projektów dla miast.

HG Intelligence S.A. jest jedną z pierwszych w Europie firm wprowadzających technologie Bluetooth Low Energy (BLE) do sektora retail czego znakomitym przykładem są ostatnie wdrożenia multikanałowej platformy Synerise dla Grupy Gino Rossi. Pozwala on na realizację złożonych procesów biznesowych, zarządzania lojalnością klienta i polepszeniem customer experience dużych sieci handlowych.

- Smart city, czyli inteligentne miasto to odpowiedź na wiele piętrzących się problemów z jakimi zmagają się zarówno małe jak i duże metropolie. Tymi problemami są między innymi kwestie dotyczące komunikacji miejskiej, utrzymania i optymalizacji infrastruktury, jakości powietrza oraz komfortu i bezpieczeństwa mieszkańców. Wspólnie chcemy nie tylko zoptymalizować komunikację miejską ale także zmierzyć, z dokładnością do 50 metrów, zanieczyszczenie powietrza w Krakowie. To pierwszy krok, który da realne rezultaty i poprawi jakość życia w Krakowie – komentuje Szymon Niemczura, prezes Kontakt.io.

Współpraca obu spółek, nie zakłada zamykania się na innych partnerów biznesowych, jest również swoistym zaproszeniem do współpracy klastrowej innych firm.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.