Krakowskie spółki inwestują w Smart Cities

Krakowskie spółki inwestują w Smart Cities

Brief for Poland / Inspiracje

HG Intelligence S.A. i Kontakt.io znane m.in. z wdrożeń i rozwoju pionierskich technologii zbliżeniowych i kontekstowych rozpoczną współpracę nad rozwiązaniami, które w przyszłości przysłużą się mieszkańcom dużych, średnich i małych miast.

-

Tematyka smart cities obok big data i internet of things jest jednym z głównych zagadnień poruszanych przez media technologiczne oraz władze miejskie w ostatnich miesiącach. Współpraca HG Intelligence S.A. i Kontakt.io to przede wszystkich inwestycja w polskie/krakowskie rozwiązania technologiczne. Obie spółki rozwijają swoje technologie bazując wyłącznie na autorskich rozwiązaniach, a ich produkty budowane są w Polsce i na terenie UE.

- Wielowymiarowa współpraca pozwoli na szybszą i skuteczniejszą realizację projektów. Pozyskanie partnera w postaci Kontakt.io, pozwala skupić się nam na rozwiązaniach nam najbliższych, czyli oprogramowaniu – mówi Jarosław Królewski, dyrektor zarządzający w HG Intelligence S.A. -  Dotychczasowe inwestycje w hardware pozwoliły przygotować rozwiązania „szytę na miarę” przeważnie dla dużych klientów, gdy mówimy o budowaniu skali, rzeczą naturalną jest współpraca z firmami wyspecjalizowanymi w konkretnych technologiach. Jeśli chodzi o technologie kontekstowe takie jak Bluetooth Low Energy, Kontakt.io wydał się nam naturalnym partnerem - przekonuje Królewski.

Za współpracą stoi kompleksowość oferty i elastyczność stosowanych przez obie firmy rozwiązań, co umożliwia realizację złożonych projektów dla miast.

HG Intelligence S.A. jest jedną z pierwszych w Europie firm wprowadzających technologie Bluetooth Low Energy (BLE) do sektora retail czego znakomitym przykładem są ostatnie wdrożenia multikanałowej platformy Synerise dla Grupy Gino Rossi. Pozwala on na realizację złożonych procesów biznesowych, zarządzania lojalnością klienta i polepszeniem customer experience dużych sieci handlowych.

- Smart city, czyli inteligentne miasto to odpowiedź na wiele piętrzących się problemów z jakimi zmagają się zarówno małe jak i duże metropolie. Tymi problemami są między innymi kwestie dotyczące komunikacji miejskiej, utrzymania i optymalizacji infrastruktury, jakości powietrza oraz komfortu i bezpieczeństwa mieszkańców. Wspólnie chcemy nie tylko zoptymalizować komunikację miejską ale także zmierzyć, z dokładnością do 50 metrów, zanieczyszczenie powietrza w Krakowie. To pierwszy krok, który da realne rezultaty i poprawi jakość życia w Krakowie – komentuje Szymon Niemczura, prezes Kontakt.io.

Współpraca obu spółek, nie zakłada zamykania się na innych partnerów biznesowych, jest również swoistym zaproszeniem do współpracy klastrowej innych firm.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.