Skalik opuszcza WP

Skalik opuszcza WP

Brief.pl / Ludzie

Łukasz Skalik po 7 latach opuszcza Wirtualną Polskę. Powodem były rozbieżności w kwestii dalszego rozwoju projektów multimedialnych po fuzji O2 z WP. Rozstanie przebiegło w przyjaznej atmosferze.

-

- Obecnie chciałbym skupić się na produkcji internetowych formatów wideo oraz reklam in-stream - opowiada o swoich planach Łukasz Skalik. - Kilka projektów ujrzy światło dzienne już na początku przyszłego roku. Jestem na etapie przygotowań do egzaminu YouTube Certification Program w zakresie praw autorskich oraz efektywnej monetyzacji treści wideo w oparciu o system contentID.

Po uzyskaniu licencji Google Skalik planuje rozwój sieci partnerskiej, jednak w przeciwieństwie do istniejących podmiotów tego typu w Polsce - projekt ma pełnić przede wszystkim funkcję inkubatora nowych serii wideo oraz internetowych twórców bez zaplecza technicznego. Nie będzie to agregat kanałów walczących o zasięgi mierzone wyłącznie subskrybentami. Po osiągnięciu pewnego zakładanego progu popularności, dany kanał lub format ma być podłączany pod sieć dysponującą większym zasięgiem, która zaoferuje najkorzystniejsze warunki lub podejmie się dalszej produkcji. Udziałem w projekcie w roli strategicznego partnera przedsięwzięcia zainteresowany jest jeden z wiodących graczy w tym segmencie rynku oraz podmiot rynku telewizyjnego.

::

Łukasz Skalik karierę w mediach zaczął od pracy w TVP (2003 r.), gdzie realizował autorski program młodzieżowy „Strefa Zrzutu”. Twórca czołowych internetowych platform telewizyjnych: Interia.tv (2006), WP.TV (2007) oraz nagradzanego w międzynarodowych konkursach (m.in. Webby Awards 2010) serwisu ToSieWytnie.pl (2009). W ostatnich latach pracy w WP jako szef programowy platform wideo odpowiadał m.in. za zarządzanie multimedialnymi projektami IT oraz rozwój i ekspansję treści wideo. W tym czasie portal plasował się na szczycie projektów oferujących w pełni legalną i darmową treść wideo w Sieci. Jest autorem ponad 40 internetowych serii jak „Enigma”, „Motostory”, „Welcome to Polandia”. Ten ostatni ukazywał się pod patronatem Ministerstwa Spraw Zagranicznych i otrzymał prestiżowe wyróżnienie „Silver Winner” w  Los Angeles na międzynarodowym festiwalu projektów internetowych W3 Awards 2011. Ukończył Stosunki Międzynarodowe (spec. Handel Zagraniczny) na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

 

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.