Skalik opuszcza WP

Skalik opuszcza WP

Brief.pl / Ludzie

Łukasz Skalik po 7 latach opuszcza Wirtualną Polskę. Powodem były rozbieżności w kwestii dalszego rozwoju projektów multimedialnych po fuzji O2 z WP. Rozstanie przebiegło w przyjaznej atmosferze.

-

- Obecnie chciałbym skupić się na produkcji internetowych formatów wideo oraz reklam in-stream - opowiada o swoich planach Łukasz Skalik. - Kilka projektów ujrzy światło dzienne już na początku przyszłego roku. Jestem na etapie przygotowań do egzaminu YouTube Certification Program w zakresie praw autorskich oraz efektywnej monetyzacji treści wideo w oparciu o system contentID.

Po uzyskaniu licencji Google Skalik planuje rozwój sieci partnerskiej, jednak w przeciwieństwie do istniejących podmiotów tego typu w Polsce - projekt ma pełnić przede wszystkim funkcję inkubatora nowych serii wideo oraz internetowych twórców bez zaplecza technicznego. Nie będzie to agregat kanałów walczących o zasięgi mierzone wyłącznie subskrybentami. Po osiągnięciu pewnego zakładanego progu popularności, dany kanał lub format ma być podłączany pod sieć dysponującą większym zasięgiem, która zaoferuje najkorzystniejsze warunki lub podejmie się dalszej produkcji. Udziałem w projekcie w roli strategicznego partnera przedsięwzięcia zainteresowany jest jeden z wiodących graczy w tym segmencie rynku oraz podmiot rynku telewizyjnego.

::

Łukasz Skalik karierę w mediach zaczął od pracy w TVP (2003 r.), gdzie realizował autorski program młodzieżowy „Strefa Zrzutu”. Twórca czołowych internetowych platform telewizyjnych: Interia.tv (2006), WP.TV (2007) oraz nagradzanego w międzynarodowych konkursach (m.in. Webby Awards 2010) serwisu ToSieWytnie.pl (2009). W ostatnich latach pracy w WP jako szef programowy platform wideo odpowiadał m.in. za zarządzanie multimedialnymi projektami IT oraz rozwój i ekspansję treści wideo. W tym czasie portal plasował się na szczycie projektów oferujących w pełni legalną i darmową treść wideo w Sieci. Jest autorem ponad 40 internetowych serii jak „Enigma”, „Motostory”, „Welcome to Polandia”. Ten ostatni ukazywał się pod patronatem Ministerstwa Spraw Zagranicznych i otrzymał prestiżowe wyróżnienie „Silver Winner” w  Los Angeles na międzynarodowym festiwalu projektów internetowych W3 Awards 2011. Ukończył Stosunki Międzynarodowe (spec. Handel Zagraniczny) na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.