wp - grudzien 2016

Skalik opuszcza WP

Skalik opuszcza WP

Brief.pl / Ludzie

Łukasz Skalik po 7 latach opuszcza Wirtualną Polskę. Powodem były rozbieżności w kwestii dalszego rozwoju projektów multimedialnych po fuzji O2 z WP. Rozstanie przebiegło w przyjaznej atmosferze.

-

- Obecnie chciałbym skupić się na produkcji internetowych formatów wideo oraz reklam in-stream - opowiada o swoich planach Łukasz Skalik. - Kilka projektów ujrzy światło dzienne już na początku przyszłego roku. Jestem na etapie przygotowań do egzaminu YouTube Certification Program w zakresie praw autorskich oraz efektywnej monetyzacji treści wideo w oparciu o system contentID.

Po uzyskaniu licencji Google Skalik planuje rozwój sieci partnerskiej, jednak w przeciwieństwie do istniejących podmiotów tego typu w Polsce - projekt ma pełnić przede wszystkim funkcję inkubatora nowych serii wideo oraz internetowych twórców bez zaplecza technicznego. Nie będzie to agregat kanałów walczących o zasięgi mierzone wyłącznie subskrybentami. Po osiągnięciu pewnego zakładanego progu popularności, dany kanał lub format ma być podłączany pod sieć dysponującą większym zasięgiem, która zaoferuje najkorzystniejsze warunki lub podejmie się dalszej produkcji. Udziałem w projekcie w roli strategicznego partnera przedsięwzięcia zainteresowany jest jeden z wiodących graczy w tym segmencie rynku oraz podmiot rynku telewizyjnego.

::

Łukasz Skalik karierę w mediach zaczął od pracy w TVP (2003 r.), gdzie realizował autorski program młodzieżowy „Strefa Zrzutu”. Twórca czołowych internetowych platform telewizyjnych: Interia.tv (2006), WP.TV (2007) oraz nagradzanego w międzynarodowych konkursach (m.in. Webby Awards 2010) serwisu ToSieWytnie.pl (2009). W ostatnich latach pracy w WP jako szef programowy platform wideo odpowiadał m.in. za zarządzanie multimedialnymi projektami IT oraz rozwój i ekspansję treści wideo. W tym czasie portal plasował się na szczycie projektów oferujących w pełni legalną i darmową treść wideo w Sieci. Jest autorem ponad 40 internetowych serii jak „Enigma”, „Motostory”, „Welcome to Polandia”. Ten ostatni ukazywał się pod patronatem Ministerstwa Spraw Zagranicznych i otrzymał prestiżowe wyróżnienie „Silver Winner” w  Los Angeles na międzynarodowym festiwalu projektów internetowych W3 Awards 2011. Ukończył Stosunki Międzynarodowe (spec. Handel Zagraniczny) na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.