Skalik opuszcza WP

Skalik opuszcza WP

Brief.pl / Ludzie

Łukasz Skalik po 7 latach opuszcza Wirtualną Polskę. Powodem były rozbieżności w kwestii dalszego rozwoju projektów multimedialnych po fuzji O2 z WP. Rozstanie przebiegło w przyjaznej atmosferze.

-

- Obecnie chciałbym skupić się na produkcji internetowych formatów wideo oraz reklam in-stream - opowiada o swoich planach Łukasz Skalik. - Kilka projektów ujrzy światło dzienne już na początku przyszłego roku. Jestem na etapie przygotowań do egzaminu YouTube Certification Program w zakresie praw autorskich oraz efektywnej monetyzacji treści wideo w oparciu o system contentID.

Po uzyskaniu licencji Google Skalik planuje rozwój sieci partnerskiej, jednak w przeciwieństwie do istniejących podmiotów tego typu w Polsce - projekt ma pełnić przede wszystkim funkcję inkubatora nowych serii wideo oraz internetowych twórców bez zaplecza technicznego. Nie będzie to agregat kanałów walczących o zasięgi mierzone wyłącznie subskrybentami. Po osiągnięciu pewnego zakładanego progu popularności, dany kanał lub format ma być podłączany pod sieć dysponującą większym zasięgiem, która zaoferuje najkorzystniejsze warunki lub podejmie się dalszej produkcji. Udziałem w projekcie w roli strategicznego partnera przedsięwzięcia zainteresowany jest jeden z wiodących graczy w tym segmencie rynku oraz podmiot rynku telewizyjnego.

::

Łukasz Skalik karierę w mediach zaczął od pracy w TVP (2003 r.), gdzie realizował autorski program młodzieżowy „Strefa Zrzutu”. Twórca czołowych internetowych platform telewizyjnych: Interia.tv (2006), WP.TV (2007) oraz nagradzanego w międzynarodowych konkursach (m.in. Webby Awards 2010) serwisu ToSieWytnie.pl (2009). W ostatnich latach pracy w WP jako szef programowy platform wideo odpowiadał m.in. za zarządzanie multimedialnymi projektami IT oraz rozwój i ekspansję treści wideo. W tym czasie portal plasował się na szczycie projektów oferujących w pełni legalną i darmową treść wideo w Sieci. Jest autorem ponad 40 internetowych serii jak „Enigma”, „Motostory”, „Welcome to Polandia”. Ten ostatni ukazywał się pod patronatem Ministerstwa Spraw Zagranicznych i otrzymał prestiżowe wyróżnienie „Silver Winner” w  Los Angeles na międzynarodowym festiwalu projektów internetowych W3 Awards 2011. Ukończył Stosunki Międzynarodowe (spec. Handel Zagraniczny) na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.