W marketingu zarobisz więcej niż w PR i reklamie

W marketingu zarobisz więcej niż w PR i reklamie

Brief.pl / Aktualności

Pracuj.pl zbadało jak w Polsce zarabiają osoby w branży marketingowej, PR oraz w reklamie.

-

Jak pokazują dane serwisu zarobki.pracuj.pl, najwięcej można zarobić pracując jako marketingowiec. Na szczycie listy najlepiej zarabiających plasuje się Category Manager z przeciętnym miesięcznym wynagrodzeniem w wysokości 6 200 złotych netto. Brand manager zarabia niewiele mniej, przeciętne zarobki na tym stanowisku to 6000 złotych netto miesięcznie. Wśród trzech najlepiej zarabiających stanowisk dla marketingowców znajduje się także Senior Research Executive, z przeciętnym wynagrodzeniem w wysokości 5 500 złotych netto miesięcznie. W obszarze PR najwięcej zadeklarował Starszy Specjalista ds. PR, z przeciętnymi zarobkami 4 480 złotych netto miesięcznie. Zaraz po nim znalazł się Specjalista Public Relations, z przeciętnym miesięcznym wynagrodzeniem w granicach 4 400 zł netto. W pierwszej trójce najlepiej zarabiających PR-owców jest także Specjalista ds. Komunikacji Wewnętrznej z przeciętnym wynagrodzeniem w wysokości 3 840 złotych. W reklamie najwyższe zarobki zadeklarował Senior Graphic Designer z przeciętnym miesięcznym wynagrodzeniem 4 333 złotych netto. Specjalista DTP zarabia przeciętnie 3 200 złotych, a Copywriter 3 100 złotych netto miesięcznie.

 

Szansa na benefity zależna od specjalizacji

Jak pokazują dane serwisu zarobki.pracuj.pl, świadczenia dodatkowe najczęściej oferowane są marketerom (68 proc. z nich otrzymuje benefity). Zaraz po nich znajdują się PR-owcy – 56 proc. osób pracujących w tym zawodzie deklaruje otrzymywanie benefitów. Najrzadziej z kolei otrzymują je przedstawiciele branży reklamowej (35 proc.).

Najczęściej przyznawanym benefitem jest prywatna opieka medyczna – otrzymuje ją 43 proc. specjalistów od marketingu, 35 proc. pracujących w PR i 16 proc. przedstawicieli reklamy. Na drugim miejscu znalazł się telefon służbowy do celów prywatnych. Możliwość wykonywania rozmów telefonicznych niezwiązanych z pracą najczęściej oferowana jest marketerom (33 proc.), zaraz po nich PR-owcom (22 proc.). Najrzadziej z takiego przywileju mogą korzystać reklamowcy (8 proc.).

 

Najwięcej pracy w… marketingu!

Porównując ilość ofert pracy dla osób zajmujących się marketingiem, PR i reklamą, które pojawiły się na portalu Pracuj.pl w III kwartale br., najwięcej propozycji skierowanych było do marketingowców - aż 2 639. Najczęściej poszukiwani byli specjaliści od marketingu handlowego. Często poszukiwano również specjalistów do prowadzenia kampanii marketingowych, marketingu internetowego i badań marketingowych. Do osób zajmujących się reklamą skierowanych było 920 ofert, w tym obszarze najczęściej szukano grafików. Najrzadziej poszukiwano PR-owców - w ostatnim kwartale pojawiło się dla nich 186 ofert pracy.

                                                                                                               

W odpowiedzi na potrzeby wskazywane przez pracowników, Pracuj.pl stworzył narzędzie, które ułatwia rozmowę z przełożonym o wynagrodzeniu. Serwis zarobki.pracuj.pl umożliwia sprawdzenie, czy nasza pensja jest odpowiednia do zebranego doświadczenia i stanowiska.

::

Źródło: www.pracuj-dla-mediow.pl

Photo: © kittitee550 - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?