W marketingu zarobisz więcej niż w PR i reklamie

W marketingu zarobisz więcej niż w PR i reklamie

Brief.pl / Aktualności

Pracuj.pl zbadało jak w Polsce zarabiają osoby w branży marketingowej, PR oraz w reklamie.

-

Jak pokazują dane serwisu zarobki.pracuj.pl, najwięcej można zarobić pracując jako marketingowiec. Na szczycie listy najlepiej zarabiających plasuje się Category Manager z przeciętnym miesięcznym wynagrodzeniem w wysokości 6 200 złotych netto. Brand manager zarabia niewiele mniej, przeciętne zarobki na tym stanowisku to 6000 złotych netto miesięcznie. Wśród trzech najlepiej zarabiających stanowisk dla marketingowców znajduje się także Senior Research Executive, z przeciętnym wynagrodzeniem w wysokości 5 500 złotych netto miesięcznie. W obszarze PR najwięcej zadeklarował Starszy Specjalista ds. PR, z przeciętnymi zarobkami 4 480 złotych netto miesięcznie. Zaraz po nim znalazł się Specjalista Public Relations, z przeciętnym miesięcznym wynagrodzeniem w granicach 4 400 zł netto. W pierwszej trójce najlepiej zarabiających PR-owców jest także Specjalista ds. Komunikacji Wewnętrznej z przeciętnym wynagrodzeniem w wysokości 3 840 złotych. W reklamie najwyższe zarobki zadeklarował Senior Graphic Designer z przeciętnym miesięcznym wynagrodzeniem 4 333 złotych netto. Specjalista DTP zarabia przeciętnie 3 200 złotych, a Copywriter 3 100 złotych netto miesięcznie.

 

Szansa na benefity zależna od specjalizacji

Jak pokazują dane serwisu zarobki.pracuj.pl, świadczenia dodatkowe najczęściej oferowane są marketerom (68 proc. z nich otrzymuje benefity). Zaraz po nich znajdują się PR-owcy – 56 proc. osób pracujących w tym zawodzie deklaruje otrzymywanie benefitów. Najrzadziej z kolei otrzymują je przedstawiciele branży reklamowej (35 proc.).

Najczęściej przyznawanym benefitem jest prywatna opieka medyczna – otrzymuje ją 43 proc. specjalistów od marketingu, 35 proc. pracujących w PR i 16 proc. przedstawicieli reklamy. Na drugim miejscu znalazł się telefon służbowy do celów prywatnych. Możliwość wykonywania rozmów telefonicznych niezwiązanych z pracą najczęściej oferowana jest marketerom (33 proc.), zaraz po nich PR-owcom (22 proc.). Najrzadziej z takiego przywileju mogą korzystać reklamowcy (8 proc.).

 

Najwięcej pracy w… marketingu!

Porównując ilość ofert pracy dla osób zajmujących się marketingiem, PR i reklamą, które pojawiły się na portalu Pracuj.pl w III kwartale br., najwięcej propozycji skierowanych było do marketingowców - aż 2 639. Najczęściej poszukiwani byli specjaliści od marketingu handlowego. Często poszukiwano również specjalistów do prowadzenia kampanii marketingowych, marketingu internetowego i badań marketingowych. Do osób zajmujących się reklamą skierowanych było 920 ofert, w tym obszarze najczęściej szukano grafików. Najrzadziej poszukiwano PR-owców - w ostatnim kwartale pojawiło się dla nich 186 ofert pracy.

                                                                                                               

W odpowiedzi na potrzeby wskazywane przez pracowników, Pracuj.pl stworzył narzędzie, które ułatwia rozmowę z przełożonym o wynagrodzeniu. Serwis zarobki.pracuj.pl umożliwia sprawdzenie, czy nasza pensja jest odpowiednia do zebranego doświadczenia i stanowiska.

::

Źródło: www.pracuj-dla-mediow.pl

Photo: © kittitee550 - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.