Nowa ustawa o prawach konsumenta: poradnik

Nowa ustawa o prawach konsumenta: poradnik

Brief.pl / Aktualności

25 grudnia 2014 roku wejdzie w życie nowa ustawa o prawach konsumenta. Oznacza to, że od tego dnia dotychczasowe przepisy, które regulowały stosunki pomiędzy przedsiębiorcą, a konsumentem przestaną obowiązywać. Nowe normy prawne są bardziej rygorystyczne dla przedsiębiorców, ponieważ mają na celu efektywniejsze zabezpieczenie interesów konsumentów indywidualnych.

-

W ustawie został zawarty 6 miesięczny okres vacatio legis - czas ten liczony jest od dnia ogłoszenia ustawy w Dzienniku Ustaw tj. 30 maja 2014. Zapraszamy do zapoznania się z poradnikiem, w który przedstawiamy praktyczne przykłady zastosowania nowych przepisów w sklepach i serwisach internetowych.

- Ustawa reguluje wiele kwestii związanych z zawieraniem umów na odległość w tym przez sklep internetowy, landing page na którym można złożyć zamówienie na usługę lub produkt, sprzedaż telefoniczną, umowę przez SMS lub drogą mailową. Oczywiście przykładów jest znacznie więcej, ponieważ nowe przepisy mają bardzo szeroką paletę zastosowań o czym należy pamiętać. Głównie dotkną one właścicieli sklepów internetowych ale nie tylko, o czym należy pamiętać - dodaje pomysłodawca poradnika Daniel Zawiliński, CMO SerwerSMS.pl.

- Właściciele sklepów internetowych będą musieli poradzić sobie z modyfikacją procesów logistycznych i zapewnić sprawną obsługę w przypadku zwrotu zamówionych w Internecie produktów – mówi Sławomir Żurawski, dyrektor biura rozwoju usług KEP w Poczcie Polskiej S.A.– Poczta Polska w odpowiedzi na nowy stan prawny przygotowała rozwiązanie on-line dostępne na stronie ezwroty.poczta-polska.pl, które spełnia potrzeby zarówno kupujących jak i sprzedających. Polski e-handel czeka zatem test z operacyjności. Oznacza to, że zarówno sklepy internetowe jak i operatorzy będą mieli mnóstwo pracy zaraz po świętach. – dodaje Sławomir Żurawski.

::

93 proc. e-sklepów może nie być gotowych na nadchodzące zmiany w prawie

::

Nowa ustawa reguluje stosunki prawne pomiędzy przedsiębiorcą, a konsumentem. Wprowadza m.in. szereg obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy, reguluje zasady i tryb zawierania umowy na odległość oraz poza lokalem przedsiębiorstwa. Wprowadza również sankcje z tytułu niewypełnienia obowiązków przez przedsiębiorcę, zaś konsumentowi przyznaje uprawnienie do odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, jednocześnie określając zasady i tryb wykonania tego prawa. Dostosowanie działalności gospodarczej do przepisów nowej ustawy to jednak nie tylko znajomość obowiązków przedsiębiorcy, ale także świadomość zmian funkcjonalności sklepów internetowych, za pomocą których przedsiębiorca prowadzi działalność.

 

Poradnik opracowały konsultantki prawne PIN Consulting Sp. z o.o. - Ewelina Zakrzewska oraz Małgorzata Duszyńska - specjalistki w zakresie prawa nowych technologii. Pomimo skomplikowanej materii prawnej, z jaką mamy tu do czynienia, autorki starały się przedstawić całość zagadnienia w przystępny sposób.

Poradnik został podzielony na następujące rozdziały:

  • Ważne daty i pojęcia zawarte w ustawie o prawach konsumenta,
  • Jakie przepisy zmienia ustawa o prawach konsumenta?,
  • Obowiązki informacyjne przedsiębiorcy względem konsumenta,
  • Prawo odstąpienia od umowy,
  • Jak zastosować zmiany w serwisie internetowym?,
  • Niedochowanie wypełnienia obowiązków informacyjnych,

 

Link do poradnika: http://serwersms.pl/pobierz/58

::

Photo: © Visionär - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?