Nowa ustawa o prawach konsumenta: poradnik

Nowa ustawa o prawach konsumenta: poradnik

Brief.pl / Aktualności

25 grudnia 2014 roku wejdzie w życie nowa ustawa o prawach konsumenta. Oznacza to, że od tego dnia dotychczasowe przepisy, które regulowały stosunki pomiędzy przedsiębiorcą, a konsumentem przestaną obowiązywać. Nowe normy prawne są bardziej rygorystyczne dla przedsiębiorców, ponieważ mają na celu efektywniejsze zabezpieczenie interesów konsumentów indywidualnych.

-

W ustawie został zawarty 6 miesięczny okres vacatio legis - czas ten liczony jest od dnia ogłoszenia ustawy w Dzienniku Ustaw tj. 30 maja 2014. Zapraszamy do zapoznania się z poradnikiem, w który przedstawiamy praktyczne przykłady zastosowania nowych przepisów w sklepach i serwisach internetowych.

- Ustawa reguluje wiele kwestii związanych z zawieraniem umów na odległość w tym przez sklep internetowy, landing page na którym można złożyć zamówienie na usługę lub produkt, sprzedaż telefoniczną, umowę przez SMS lub drogą mailową. Oczywiście przykładów jest znacznie więcej, ponieważ nowe przepisy mają bardzo szeroką paletę zastosowań o czym należy pamiętać. Głównie dotkną one właścicieli sklepów internetowych ale nie tylko, o czym należy pamiętać - dodaje pomysłodawca poradnika Daniel Zawiliński, CMO SerwerSMS.pl.

- Właściciele sklepów internetowych będą musieli poradzić sobie z modyfikacją procesów logistycznych i zapewnić sprawną obsługę w przypadku zwrotu zamówionych w Internecie produktów – mówi Sławomir Żurawski, dyrektor biura rozwoju usług KEP w Poczcie Polskiej S.A.– Poczta Polska w odpowiedzi na nowy stan prawny przygotowała rozwiązanie on-line dostępne na stronie ezwroty.poczta-polska.pl, które spełnia potrzeby zarówno kupujących jak i sprzedających. Polski e-handel czeka zatem test z operacyjności. Oznacza to, że zarówno sklepy internetowe jak i operatorzy będą mieli mnóstwo pracy zaraz po świętach. – dodaje Sławomir Żurawski.

::

93 proc. e-sklepów może nie być gotowych na nadchodzące zmiany w prawie

::

Nowa ustawa reguluje stosunki prawne pomiędzy przedsiębiorcą, a konsumentem. Wprowadza m.in. szereg obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy, reguluje zasady i tryb zawierania umowy na odległość oraz poza lokalem przedsiębiorstwa. Wprowadza również sankcje z tytułu niewypełnienia obowiązków przez przedsiębiorcę, zaś konsumentowi przyznaje uprawnienie do odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, jednocześnie określając zasady i tryb wykonania tego prawa. Dostosowanie działalności gospodarczej do przepisów nowej ustawy to jednak nie tylko znajomość obowiązków przedsiębiorcy, ale także świadomość zmian funkcjonalności sklepów internetowych, za pomocą których przedsiębiorca prowadzi działalność.

 

Poradnik opracowały konsultantki prawne PIN Consulting Sp. z o.o. - Ewelina Zakrzewska oraz Małgorzata Duszyńska - specjalistki w zakresie prawa nowych technologii. Pomimo skomplikowanej materii prawnej, z jaką mamy tu do czynienia, autorki starały się przedstawić całość zagadnienia w przystępny sposób.

Poradnik został podzielony na następujące rozdziały:

  • Ważne daty i pojęcia zawarte w ustawie o prawach konsumenta,
  • Jakie przepisy zmienia ustawa o prawach konsumenta?,
  • Obowiązki informacyjne przedsiębiorcy względem konsumenta,
  • Prawo odstąpienia od umowy,
  • Jak zastosować zmiany w serwisie internetowym?,
  • Niedochowanie wypełnienia obowiązków informacyjnych,

 

Link do poradnika: http://serwersms.pl/pobierz/58

::

Photo: © Visionär - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.