Imperialne plany Zuckerberga

Imperialne plany Zuckerberga

Brief.pl / Aktualności

Jak będzie się zmieniał najpopularniejszy na świecie serwis społecznościowy w ciągu nadchodzących lat? Jakie plany ma Zuckerberg?

-

Podczas przedstawienia wyników finansowych Facebooka za trzeci kwartał 2014 roku Mark Zuckerberg uchylił rąbka tajemnicy na temat długoletnich planów serwisów i aplikacji, których jest właścicielem. Trudno oprzeć się wrażeniu, że na naszych oczach powstaje cyfrowe imperium, które zamierza odgrywać dużą rolę w życiu niemal każdego człowieka na naszej planecie.

Swoje plany Zuckerberg przedstawił w podziale na okresy realizacji.

Plan trzyletni

Powinniśmy spodziewać się dalszego rozwoju istniejących już usług oraz zdobywania kolejnych użytkowników przez takie serwisy jak Facebook czy Instagram. W tym drugim tkwi olbrzymi potencjał – w niektórych krajach liczba użytkowników w skali roku uległa podwojeniu. Przeciętny użytkownik tego serwisu spędza na nim dziennie aż 21 minut.

Olbrzymi krok do przodu Facebook uczynił również w kwestii dystrybucji materiałów wideo. Dzięki zmianom w edge ranku oraz autoodtwarzaniu materiały wideo w serwisie cieszą się ogromną popularnością. Filmy z akcji #icebucketchallenge zanotowały ponad 10 miliardów odtworzeń. Niewątpliwie Youtube może czuć się, po raz pierwszy od dawna, poważnie zagrożony. Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że duża część jego ruchu pochodziła właśnie z Facebooka.

Plan pięcioletni

Kluczową role mają odegrać dwie aplikacje: Messenger (rozdzielony w tym roku od głównej aplikacji Facebooka) oraz WhatsApp (kupiony również w tym roku za 19 miliardów dolarów). Zuckerberg dąży do połączenia ze sobą jak największej liczby osób na świecie za pomocą aplikacji, które są jego własnością.

Równie istotne jest rozwijanie środowiska aplikacji mobilnych, które ma być otwarte na zewnętrznych programistów. Warto zwrócić uwagę, na podkreślanie słowa „mobilne” – jest to jasny znak dokąd zmierza Facebook. Pierwsze kroki planu pięcioletniego zostały już podjęte: linkowanie pomiędzy aplikacjami (App Links) oraz uruchomieni sieci reklamowej dla aplikacji mobilnych. Dzięki temu powstanie ekosystem, z którego zyski będzie czerpał nie tylko Facebook, ale również zewnętrzni twórcy aplikacji.

A za dziesięć lat…

…Facebook oraz pozostałe aplikacje i serwisy Zuckerberga obejmą swoim zasięgiem wszystkich internautów na świecie. Dlatego też kolejnym krokiem będzie udostępnianie internetu pozostałym 5 miliardom ludzi na świecie. Również i w tym kierunku pierwsze kroki zostały już podjęte – powstała organizacja Internet.org, która zapewnia regionom, nawet całym państwom, darmowy dostęp do internetu. Oficjalnie ma to pomóc w rozwoju mieszkańców, ale wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę, że w dłuższej perspektywie czasowej celem jest zdobycie nowych użytkowników i klientów. Podobną strategię realizuje Google ze swoim projektem balonów, które mają udostępniać internet.

Swoją rolę w planie dziesięcioletnim ma też kupiony za 2 miliardy dolarów Oculus Rift. Zuckerberg przewiduje, że rzeczywistość wirtualna i rozszerzona będzie odgrywała olbrzymią rolę w naszym życiu. Ciężko się nie zgodzić z tym poglądem. Zwłaszcza, że Oculus Rift sprzedał już 100 tys. zestawów deweloperskich w 130 krajach na świecie i nieustannie pracuje nad udoskonaleniem swojego produktu.

::

Przedstawiciele Facebooka zapowiedzieli w 2015 roku dalsze akwizycje firm, technologii oraz osób, które są za nie odpowiedzialne.

::

Czy Facebook stanie się za 10 lat imperium?

::

Źródło: www.businessinsider.com

Photo: © miboffb - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.