Wideo e-mail: hit czy kit?

Wideo e-mail: hit czy kit?

Brief.pl / Wiedza

E-mail marketing to wciąż jeden z najskuteczniejszych na świecie kanałów online marketingu, a z pewnością jeden z najtańszych. Niewielkim kosztem jesteśmy w stanie wygenerować nawet kilkakrotność przeznaczonego na te działania budżetu. Bardzo szybki rozwój technologii informacyjnej pozwala na skuteczniejsze docieranie do potencjalnych klientów, począwszy od zastosowania prostej personalizacji treści, a skończywszy na automatycznych ścieżkach behawioralnych.

-

Zostając przy funkcjonalnościach, warto przyjrzeć się wideo e-mailingom – rozwiązaniu, które w ostatnim czasie cieszy się ogromną popularnością wśród marketerów. Przez wielu uważane za innowacyjny pomysł na skuteczniejsze docieranie do potencjalnych klientów, przez innych zaś za wciąż zbyt mało użyteczne z powodu ograniczeń systemów pocztowych. Dlaczego?

Wideo e-mail to nic innego jak zwykła e-wiadomość z plikiem wideo wdrożonym w treść komunikatu poprzez zaimplementowanie specjalnej ścieżki kodu HTML 5. Z badań, które zostały przeprowadzone przez serwis Wharton Research Center wynika, że wiadomości z wdrożonym komunikatem wideo mogą przynosić nawet 280 proc. więcej zysków niż tradycyjny przekaz. Warto jednak dodać, że badania przeprowadzone zostały na rynku amerykańskim, gdzie narzędzia firmy Apple wciąż są bardziej popularne niż w Europie. Tylko co ma wspólnego korporacja zajmująca się produkcją nowoczesnego sprzętu elektronicznego z ogólnodostępnym rozwiązaniem e-mail marketingowym, jakim jest wideo e-mail? Otóż jako jedyna (na dziś) w swoich rozwiązaniach korzysta z najnowszej wersji języka HTML (jest to już jego 5. odsłona), który jest niezbędny do poprawnego funkcjonowania wideo mailingów, czyli zgodnego z założeniami pomysłodawców.

Przetestowałem kilka skrzynek pocztowych, cieszących się największą popularnością wśród Polaków. Wyniki okazały się niestety rozczarowujące, choć mocno przewidywalne – wyłączając aplikację Apple Mail (mimo dużej popularności iPhone’ów w Polsce, aplikacja to nadal tylko odsetek wśród innych mailboxów), na żadnej ze skrzynek nie udało mi się odtworzyć wideo w tle. Oczywiście po kliknięciu zostawałem przekierowany na stronę docelową z filmem, aczkolwiek nie daje to aż tak zaskakującego efektu. Jest i dobra wiadomość dla użytkowników Gmaila – aby film uruchamiał się bezpośrednio w naszej skrzynce, wystarczy zamieścić go w serwisie YouTube. Ta najpopularniejsza na świecie skrzynka automatycznie rozpoznaje „href=” znajdujący się w kodzie, po czym automatycznie dodaje wideo do naszej wiadomości w formie załącznika. Warto jednak wspomnieć, że na powyższe rozwiązanie właściciele smartfonów muszą jeszcze chwilę poczekać.

Co w takim razie robić? Czy warto używać tej techniki? Ciężko stwierdzić. Gdy już się na to decydujemy warto pamiętać o kilku ważnych kwestiach:

Zabezpieczenie kodu HTML: Aby uniknąć komunikatu o braku możliwości wyświetlenia treści, dodajmy alternatywną grafikę lub obraz w formacie gif. Otworzą się one w każdym kliencie pocztowym, a dodatkowo zachęcą do kliknięcia i obejrzenia wideo na stronie docelowej.

Wysyłanie komunikatu do odpowiedniego segmentu użytkowników: Do tego potrzeba profesjonalnego systemu lub umiejętności, które pomogą nam w odpowiednim dobraniu grupy docelowej. Poprzez analizę bazy, jestemy w stanie określić z jakiej skrzynki czy urządzenia korzysta potencjalny klient.

Śledzenie bieżących prac nad projektem: Kto wie – może w czasie pisania tego artykułu ktoś pracował nad rozwiązaniem takiego problemu…

::

Autor: Kamil Bąk, CRM team leader, Marketing Wizards Group

Photo: © Andy Dean - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.