Wideo e-mail: hit czy kit?

Wideo e-mail: hit czy kit?

Brief.pl / Wiedza

E-mail marketing to wciąż jeden z najskuteczniejszych na świecie kanałów online marketingu, a z pewnością jeden z najtańszych. Niewielkim kosztem jesteśmy w stanie wygenerować nawet kilkakrotność przeznaczonego na te działania budżetu. Bardzo szybki rozwój technologii informacyjnej pozwala na skuteczniejsze docieranie do potencjalnych klientów, począwszy od zastosowania prostej personalizacji treści, a skończywszy na automatycznych ścieżkach behawioralnych.

-

Zostając przy funkcjonalnościach, warto przyjrzeć się wideo e-mailingom – rozwiązaniu, które w ostatnim czasie cieszy się ogromną popularnością wśród marketerów. Przez wielu uważane za innowacyjny pomysł na skuteczniejsze docieranie do potencjalnych klientów, przez innych zaś za wciąż zbyt mało użyteczne z powodu ograniczeń systemów pocztowych. Dlaczego?

Wideo e-mail to nic innego jak zwykła e-wiadomość z plikiem wideo wdrożonym w treść komunikatu poprzez zaimplementowanie specjalnej ścieżki kodu HTML 5. Z badań, które zostały przeprowadzone przez serwis Wharton Research Center wynika, że wiadomości z wdrożonym komunikatem wideo mogą przynosić nawet 280 proc. więcej zysków niż tradycyjny przekaz. Warto jednak dodać, że badania przeprowadzone zostały na rynku amerykańskim, gdzie narzędzia firmy Apple wciąż są bardziej popularne niż w Europie. Tylko co ma wspólnego korporacja zajmująca się produkcją nowoczesnego sprzętu elektronicznego z ogólnodostępnym rozwiązaniem e-mail marketingowym, jakim jest wideo e-mail? Otóż jako jedyna (na dziś) w swoich rozwiązaniach korzysta z najnowszej wersji języka HTML (jest to już jego 5. odsłona), który jest niezbędny do poprawnego funkcjonowania wideo mailingów, czyli zgodnego z założeniami pomysłodawców.

Przetestowałem kilka skrzynek pocztowych, cieszących się największą popularnością wśród Polaków. Wyniki okazały się niestety rozczarowujące, choć mocno przewidywalne – wyłączając aplikację Apple Mail (mimo dużej popularności iPhone’ów w Polsce, aplikacja to nadal tylko odsetek wśród innych mailboxów), na żadnej ze skrzynek nie udało mi się odtworzyć wideo w tle. Oczywiście po kliknięciu zostawałem przekierowany na stronę docelową z filmem, aczkolwiek nie daje to aż tak zaskakującego efektu. Jest i dobra wiadomość dla użytkowników Gmaila – aby film uruchamiał się bezpośrednio w naszej skrzynce, wystarczy zamieścić go w serwisie YouTube. Ta najpopularniejsza na świecie skrzynka automatycznie rozpoznaje „href=” znajdujący się w kodzie, po czym automatycznie dodaje wideo do naszej wiadomości w formie załącznika. Warto jednak wspomnieć, że na powyższe rozwiązanie właściciele smartfonów muszą jeszcze chwilę poczekać.

Co w takim razie robić? Czy warto używać tej techniki? Ciężko stwierdzić. Gdy już się na to decydujemy warto pamiętać o kilku ważnych kwestiach:

Zabezpieczenie kodu HTML: Aby uniknąć komunikatu o braku możliwości wyświetlenia treści, dodajmy alternatywną grafikę lub obraz w formacie gif. Otworzą się one w każdym kliencie pocztowym, a dodatkowo zachęcą do kliknięcia i obejrzenia wideo na stronie docelowej.

Wysyłanie komunikatu do odpowiedniego segmentu użytkowników: Do tego potrzeba profesjonalnego systemu lub umiejętności, które pomogą nam w odpowiednim dobraniu grupy docelowej. Poprzez analizę bazy, jestemy w stanie określić z jakiej skrzynki czy urządzenia korzysta potencjalny klient.

Śledzenie bieżących prac nad projektem: Kto wie – może w czasie pisania tego artykułu ktoś pracował nad rozwiązaniem takiego problemu…

::

Autor: Kamil Bąk, CRM team leader, Marketing Wizards Group

Photo: © Andy Dean - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.