GUS: Eksport w górę

GUS: Eksport w górę

Brief for Poland / Aktualności

Według wstępnych danych GUS w I kwartale 2013 r. eksport towarów z Polski osiągnął poziom 36,2 mld euro i okazał się o 5,6 proc. wyższy w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W tym czasie import do Polski zmniejszył się o 2,1 proc. - jego wartość wyniosła 36,7 mld euro.

-

Najszybciej wzrósł eksport produktów mineralnych – o 14 proc., do 2 mld euro, artykułów rolno-spożywczych – o 13,9 proc., do poziomu prawie 4,5 mld euro. Szybko też zwiększył się eksport artykułów chemicznych – o 8,1 proc., do ok. 5,1 mld euro. Wartość eksportu towarów elektromaszynowych wyniosła natomiast 13,9 mld euro, czyli była wyższa o 3,1 proc. niż przed rokiem.

Wśród rynków unijnych znacząco zwiększył się eksport na Słowację – o 11 proc. (do ok. 930 mln euro), do Finlandii – o 24 proc. (do blisko 300 mln euro) oraz Łotwy – o 26,9 proc. (do ok. 260 mln euro).

Znacząco poprawił się także bilans obrotów Polski z krajami rozwiniętymi, gdzie eksport wzrósł o 2,7 proc. (do 29,5 mld euro), a import spadł o 3,5 proc. (do 23,6 mld euro). W rezultacie nadwyżka wymiany wzrosła o prawie 1,7 mld euro, do 5,9 mld euro.

Źródło: www.mg.gov.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.