GUS: Eksport w górę

GUS: Eksport w górę

Brief for Poland / Aktualności

Według wstępnych danych GUS w I kwartale 2013 r. eksport towarów z Polski osiągnął poziom 36,2 mld euro i okazał się o 5,6 proc. wyższy w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W tym czasie import do Polski zmniejszył się o 2,1 proc. - jego wartość wyniosła 36,7 mld euro.

-

Najszybciej wzrósł eksport produktów mineralnych – o 14 proc., do 2 mld euro, artykułów rolno-spożywczych – o 13,9 proc., do poziomu prawie 4,5 mld euro. Szybko też zwiększył się eksport artykułów chemicznych – o 8,1 proc., do ok. 5,1 mld euro. Wartość eksportu towarów elektromaszynowych wyniosła natomiast 13,9 mld euro, czyli była wyższa o 3,1 proc. niż przed rokiem.

Wśród rynków unijnych znacząco zwiększył się eksport na Słowację – o 11 proc. (do ok. 930 mln euro), do Finlandii – o 24 proc. (do blisko 300 mln euro) oraz Łotwy – o 26,9 proc. (do ok. 260 mln euro).

Znacząco poprawił się także bilans obrotów Polski z krajami rozwiniętymi, gdzie eksport wzrósł o 2,7 proc. (do 29,5 mld euro), a import spadł o 3,5 proc. (do 23,6 mld euro). W rezultacie nadwyżka wymiany wzrosła o prawie 1,7 mld euro, do 5,9 mld euro.

Źródło: www.mg.gov.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.