wp - grudzien 2016

Słoń i jeździec

Słoń i jeździec

Brief.pl / Aktualności

Parę słów do przemyślenia przez weekend od Grzegorza Kiszluka, redaktora naczelnego Brief.

-

W każdym z nas jest wielki, obleśny, ociężały, potwornie gruby słoń, na którego grzbiecie siedzi malutki, chuderlawy jeździec.

Autorem tej alegorii jest Jonathan Haindt, autor książki „Szczęście” (wydało ją GPW, nie Harlekin). Dzieło Haindta prezentuje rozliczne teorie i sposoby pojmowania szczęścia od starożytności po czasy współczesne.

Ale co wspólnego ze szczęściem i tematyką Briefu maja słoń i jeździec? Rozszyfrujmy więc - słoń to personifikacja naszej podświadomości, przyzwyczajeń i nałogów; jeździec to nasza racjonalność. Jeszcze do niedawna marketing zaspokajając potrzeby konsumenta apelował do tkwiącego w nim miał jeźdźca. Wychodził bowiem z - wydawałoby się słusznego założenia - że każdy z nas rozumuje racjonalnie. Lepiej przecież być zdrowym niż chorym, ubezpieczimym niż zagrożonym, bogatym niż biednym… Dlatego: jedz warzywa będziesz zdrowy, ubezpiecz się, kupuj tańsze produkty!

Okazuje się - sami doświadczamy tego codziennie - że wybieramy używki, lubimy ryzykować oraz przedkładany szpan nad oszczędność! Dlaczego? Bo słoń jest potężny, a jeździec chuderlawy!

Wniosek dla praktyków marketingu: apeluj do SŁONIA, nie do jeźdźca.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.