Pierwszy kwartał Facebooka z zarobkiem 3 mld dolarów

Pierwszy kwartał Facebooka z zarobkiem 3 mld dolarów

Brief.pl / Aktualności

Firma odnotowała zarobki w wysokości 0,43 dol. za akcję przy przychodach w wysokości 3,2 mld dol w trzecim kwartale. Przewyższyło to szacunki analityków, którzy przewidywali cenę 0,40 dol. za akcję i przychód w wysokości 3,12 mld dol. Taki rezultat to blisko 60 proc. więcej niż w trzecim kwartale zeszłego roku (2,02 mld dol.).

-

- Wyniki pokazują, że Facebook z dnia na dzień staje się coraz silniejszy - powiedział podczas wtorkowego spotkania Mark Zuckerberg, założyciel i CEO Facebooka.

Dwie trzecie całkowitych przychodów z reklam w trzecim kwartale stanowiły przychody z reklam mobilnych. Facebook dynamicznie rozpoczął promocję produktów reklamowanych mobilnie od pierwszej oferty dla klientów już wcześniej w tym roku.

Wzrost użytkowników Facebooka także przeszedł najśmielsze oczekiwania. Kanał społecznościowy ma teraz 1,35 mld aktywnych użytkowników miesięcznie i 864 milionów aktywnych użytkowników dziennie - odpowiednio 14 proc. i 19 proc. więcej porównując rok do roku. Liczba aktywnych użytkowników mobilnych dziennie również wzrosła do ponad 700 mln, czyli więcej o 39 proc. w porównaniu z zeszłorocznymi wynikami.

W osobnym materiale dla Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, Facebook ujawnił, że przychody, generowane przez aplikację WhatsApp, wyniosły 10,2 mln dol. w ubiegłym roku. Jednak w tym przypadku pojawiła się strata netto w wysokości 138 mln dol.

::

Jak zdobyć tysiąc fanów na Facebooku?

::

Facebook nie oferuje żadnych nowości na Instagramie, który jest innym cennym nabytkiem Zuckerberga. Jak przekazał właściciel, użytkownicy tej aplikacji spędzają na niej obecnie średnio 21 minut dziennie.

- Niedawno zaczęliśmy robić więcej w celu promowania i przyspieszenia rozwoju Instagrama, dzięki aplikacjom Facebooka - powiedział Zuckerberg na spotkaniu.

Akcje firmy dobiły po raz pierwszy do ceny 80 dolarów za udział w zeszłym tygodniu, co jest najlepszym wynikiem w historii.

Późniejszy spadek ceny za akcję wydawać się może rezultatem wewnętrznych ustaleń firmy: dyrektor finansowy David Wehner powiedział, że Facebook oczekiwał w nadchodzącym kwartale wyższych kosztów transakcji i podatków pochodzących z transakcji dotyczących WhatsApp oraz wolniejszego wzrostu sprzedaży w stosunku do kwartału wakacyjnego roku wcześniej. Facebook oczekuje wzrostu przychodów do 40 -47 proc. w czwartym kwartale 2014 rok, znacznie niższy niż wzrost 59 proc. w kwartale trzecim.

Wehner zauważył również, że Facebook planuje wprowadzić "znaczące inwestycje" w 2015 roku, a to spowoduje zwiększenie kosztów firmy.

::

Jak sądzicie: jak długo będzie jeszcze rósł Facebook?

::

Photo: © nanomanpro

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.