Pierwszy kwartał Facebooka z zarobkiem 3 mld dolarów

Pierwszy kwartał Facebooka z zarobkiem 3 mld dolarów

Brief.pl / Aktualności

Firma odnotowała zarobki w wysokości 0,43 dol. za akcję przy przychodach w wysokości 3,2 mld dol w trzecim kwartale. Przewyższyło to szacunki analityków, którzy przewidywali cenę 0,40 dol. za akcję i przychód w wysokości 3,12 mld dol. Taki rezultat to blisko 60 proc. więcej niż w trzecim kwartale zeszłego roku (2,02 mld dol.).

-

- Wyniki pokazują, że Facebook z dnia na dzień staje się coraz silniejszy - powiedział podczas wtorkowego spotkania Mark Zuckerberg, założyciel i CEO Facebooka.

Dwie trzecie całkowitych przychodów z reklam w trzecim kwartale stanowiły przychody z reklam mobilnych. Facebook dynamicznie rozpoczął promocję produktów reklamowanych mobilnie od pierwszej oferty dla klientów już wcześniej w tym roku.

Wzrost użytkowników Facebooka także przeszedł najśmielsze oczekiwania. Kanał społecznościowy ma teraz 1,35 mld aktywnych użytkowników miesięcznie i 864 milionów aktywnych użytkowników dziennie - odpowiednio 14 proc. i 19 proc. więcej porównując rok do roku. Liczba aktywnych użytkowników mobilnych dziennie również wzrosła do ponad 700 mln, czyli więcej o 39 proc. w porównaniu z zeszłorocznymi wynikami.

W osobnym materiale dla Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, Facebook ujawnił, że przychody, generowane przez aplikację WhatsApp, wyniosły 10,2 mln dol. w ubiegłym roku. Jednak w tym przypadku pojawiła się strata netto w wysokości 138 mln dol.

::

Jak zdobyć tysiąc fanów na Facebooku?

::

Facebook nie oferuje żadnych nowości na Instagramie, który jest innym cennym nabytkiem Zuckerberga. Jak przekazał właściciel, użytkownicy tej aplikacji spędzają na niej obecnie średnio 21 minut dziennie.

- Niedawno zaczęliśmy robić więcej w celu promowania i przyspieszenia rozwoju Instagrama, dzięki aplikacjom Facebooka - powiedział Zuckerberg na spotkaniu.

Akcje firmy dobiły po raz pierwszy do ceny 80 dolarów za udział w zeszłym tygodniu, co jest najlepszym wynikiem w historii.

Późniejszy spadek ceny za akcję wydawać się może rezultatem wewnętrznych ustaleń firmy: dyrektor finansowy David Wehner powiedział, że Facebook oczekiwał w nadchodzącym kwartale wyższych kosztów transakcji i podatków pochodzących z transakcji dotyczących WhatsApp oraz wolniejszego wzrostu sprzedaży w stosunku do kwartału wakacyjnego roku wcześniej. Facebook oczekuje wzrostu przychodów do 40 -47 proc. w czwartym kwartale 2014 rok, znacznie niższy niż wzrost 59 proc. w kwartale trzecim.

Wehner zauważył również, że Facebook planuje wprowadzić "znaczące inwestycje" w 2015 roku, a to spowoduje zwiększenie kosztów firmy.

::

Jak sądzicie: jak długo będzie jeszcze rósł Facebook?

::

Photo: © nanomanpro

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.