Wedlowska palma czekoladowa – case study

Wedlowska palma czekoladowa – case study

Brief.pl / Inspiracje

4 września to Międzynarodowy Dzień Czekolady. Marka Wedel, jako najstarsza polska marka czekoladowa, postanowiła podarować warszawiakom niecodzienny prezent: na rondzie De Gaulle’a stanęła replika palmy autorstwa Joanny Rajkowskiej, ale tym razem w całości wykonana z wedlowskiej czekolady.

-

Cele komunikacyjne:

  • Budowanie wizerunku marki jako dostarczającej konsumentom prawdziwej przyjemności i pozytywnych emocji.
  • Zawłaszczenie dnia 4 września, aby kojarzył się jednoznacznie z najstarszą polską marką czekoladową – E.Wedel.
  • Budowanie wiarygodności marki jako producenta oryginalnej czekolady.

Strategia:

Misją marki Wedel (Lotte Group) jest dostarczanie konsumentom prawdziwej przyjemności płynącej z najlepszej jakości czekolady i kakao. Warszawa odgrywa szczególne miejsce w historii marki, jako że czekolada powstaje tu od ponad 160 lat w wedlowskiej Fabryce Przyjemności. Tu zlokalizowanych jest też najwięcej mediów o zasięgu ogólnopolskim. Dlatego chcąc budować relacje i zaangażowanie swoich konsumentów, Wedel właśnie w stolicy postanowił przygotować coś specjalnego, co zaskoczy jej mieszkańców. Marka wykorzystała w tym celu jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli nowoczesnej Warszawy – palmę na rondzie De Guelle’a – i wykonała jej kopię, do produkcji używając mlecznej i gorzkiej wedlowskiej czekolady. Dodatkową atrakcją tego dnia był sampling gorącej czekolady wśród przechodniów podziwiających palmę.

Realizacja:

Projekt został zrealizowany w ciągu jednego dnia. Nad budową czekoladowej rzeźby pracował zespół cukierników z Pracowni Rarytasów przy Fabryce Czekolady E.Wedel, na którego czele stał Janusz Profus – maestro czekolady Wedel. Razem ze swoimi pracownikami poświęcił on przeszło 300 godzin na stworzenie palmy. Do jej produkcji wykorzystano 500 kilogramów czekolady, z czego sam pień stanowił 120 kilogramów czekolady. Donica, w której stanęła palma, ważyła 160 kilogramów, a korona składająca się z 35 liści - 220 kilogramów. Dodatkową atrakcją był wbudowany w rzeźbę mechanizm umożliwiający dystrybucję płynnej czekolady z liści rzeźby.

Aktywności dodatkowe:

Marka zorganizowała także warsztaty dla blogerów. Najbardziej rozpoznawalni polscy blogerzy lifestyle’owi oraz kulinarni otrzymali Torciki Wedlowskie ze spersonalizowanymi zaproszeniami do Pracowni Rarytasów w Fabryce Czekolady E.Wedel, gdzie następnie wzięli udział w czekoladowych warsztatach. Warsztaty poprowadził Janusz Profos, który zdradzał tajniki produkcji czekolady. Goście mieli także okazję wyprodukować swoją autorską tabliczkę czekolady oraz praliny z indywidualnie dobranymi dodatkami oraz nadzieniami.

Wyniki:

Wedlowska rzeźba wzbudziła zainteresowanie nie tylko wśród warszawiaków, ale i ogólnopolskich mediów, które obszernie relacjonowały to wydarzenie w centrum miasta. W efekcie w wygenerowano kilkadziesiąt materiałów w prasie, radiu, telewizji i internecie. Wydarzenie było też szeroko komentowane w social mediach, na forach internetowych oraz w blogosferze:

  • 82 publikacje w prasie, Internecie, radiu i telewizji
  • 15 publikacji na blogach
  • AVE: ponad 200 tys. zł.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.