Wedlowska palma czekoladowa – case study

Wedlowska palma czekoladowa – case study

Brief.pl / Inspiracje

4 września to Międzynarodowy Dzień Czekolady. Marka Wedel, jako najstarsza polska marka czekoladowa, postanowiła podarować warszawiakom niecodzienny prezent: na rondzie De Gaulle’a stanęła replika palmy autorstwa Joanny Rajkowskiej, ale tym razem w całości wykonana z wedlowskiej czekolady.

-

Cele komunikacyjne:

  • Budowanie wizerunku marki jako dostarczającej konsumentom prawdziwej przyjemności i pozytywnych emocji.
  • Zawłaszczenie dnia 4 września, aby kojarzył się jednoznacznie z najstarszą polską marką czekoladową – E.Wedel.
  • Budowanie wiarygodności marki jako producenta oryginalnej czekolady.

Strategia:

Misją marki Wedel (Lotte Group) jest dostarczanie konsumentom prawdziwej przyjemności płynącej z najlepszej jakości czekolady i kakao. Warszawa odgrywa szczególne miejsce w historii marki, jako że czekolada powstaje tu od ponad 160 lat w wedlowskiej Fabryce Przyjemności. Tu zlokalizowanych jest też najwięcej mediów o zasięgu ogólnopolskim. Dlatego chcąc budować relacje i zaangażowanie swoich konsumentów, Wedel właśnie w stolicy postanowił przygotować coś specjalnego, co zaskoczy jej mieszkańców. Marka wykorzystała w tym celu jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli nowoczesnej Warszawy – palmę na rondzie De Guelle’a – i wykonała jej kopię, do produkcji używając mlecznej i gorzkiej wedlowskiej czekolady. Dodatkową atrakcją tego dnia był sampling gorącej czekolady wśród przechodniów podziwiających palmę.

Realizacja:

Projekt został zrealizowany w ciągu jednego dnia. Nad budową czekoladowej rzeźby pracował zespół cukierników z Pracowni Rarytasów przy Fabryce Czekolady E.Wedel, na którego czele stał Janusz Profus – maestro czekolady Wedel. Razem ze swoimi pracownikami poświęcił on przeszło 300 godzin na stworzenie palmy. Do jej produkcji wykorzystano 500 kilogramów czekolady, z czego sam pień stanowił 120 kilogramów czekolady. Donica, w której stanęła palma, ważyła 160 kilogramów, a korona składająca się z 35 liści - 220 kilogramów. Dodatkową atrakcją był wbudowany w rzeźbę mechanizm umożliwiający dystrybucję płynnej czekolady z liści rzeźby.

Aktywności dodatkowe:

Marka zorganizowała także warsztaty dla blogerów. Najbardziej rozpoznawalni polscy blogerzy lifestyle’owi oraz kulinarni otrzymali Torciki Wedlowskie ze spersonalizowanymi zaproszeniami do Pracowni Rarytasów w Fabryce Czekolady E.Wedel, gdzie następnie wzięli udział w czekoladowych warsztatach. Warsztaty poprowadził Janusz Profos, który zdradzał tajniki produkcji czekolady. Goście mieli także okazję wyprodukować swoją autorską tabliczkę czekolady oraz praliny z indywidualnie dobranymi dodatkami oraz nadzieniami.

Wyniki:

Wedlowska rzeźba wzbudziła zainteresowanie nie tylko wśród warszawiaków, ale i ogólnopolskich mediów, które obszernie relacjonowały to wydarzenie w centrum miasta. W efekcie w wygenerowano kilkadziesiąt materiałów w prasie, radiu, telewizji i internecie. Wydarzenie było też szeroko komentowane w social mediach, na forach internetowych oraz w blogosferze:

  • 82 publikacje w prasie, Internecie, radiu i telewizji
  • 15 publikacji na blogach
  • AVE: ponad 200 tys. zł.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?