Dominik Libicki złożył rezygnację

Dominik Libicki złożył rezygnację

Brief.pl / Ludzie

Dominik Libicki po dwudziestu latach pracy w Grupie Polsat złożył rezygnację z pełnienia funkcji prezesa zarządu Cyfrowy Polsat S.A. oraz funkcji wiceprezesa zarządu Polkomtel Sp. z o.o. Uzasadnieniem jego decyzji był brak zgodności stanowisk co do sposobów realizacji strategii Grupy Cyfrowy Polsat S.A.

-

Rada Nadzorcza Cyfrowego Polsatu S.A. przyjęła rezygnację Dominika Libickiego i wyraziła podziękowania za dotychczasową pracę. Zgodnie z oświadczeniem Rady Nadzorczej, cele i strategia Grupy Cyfrowy Polsat S.A. pozostają niezmienione.

Zygmunt Solorz-Żak po posiedzeniu Rady Nadzorczej, powiedział - Chcę podziękować Dominikowi Libickiemu za wszystkie lata, jakie razem spędziliśmy. Dominik był ze mną niemal od samego początku, był przy mnie we wszystkich najważniejszych momentach w mojej historii biznesowej. Jest jednym z najlepszych menedżerów, z jakimi miałem możliwość pracować i liczę, że mimo różnicy zdań co do sposobu realizacji naszej wspólnej strategii, nasze wspólne dziecko, czyli Grupa Polsat będzie się z sukcesem dalej rozwijać. Dominik Libicki poświęcił Grupie Polsat wiele lat swojego życia, był jej współtwórcą i współautorem sukces przede wszystkim Cyfrowego Polsatu. Dzięki dotychczas wykonanej pracy przyszłość naszej Grupy jest niezagrożona i ma ogromny potencjał do dalszego rozwoju.

Dominik Libicki był związany z Grupą Polsat od 1995 roku. Jest jednym ze współtwórców sukcesów i obecnej pozycji Grupy Polsat na rynku mediów i telekomunikacji.

Dominik Libicki komentuje swoje odejście - Jestem dumny, że miałem możliwość uczestniczyć w tak wspaniałym projekcie jak budowa pozycji, potęgi i sukcesu Grupy Polsat. Prezesem Cyfrowego Polsatu zostałem w 2001 r., kiedy nikt na rynku mediów nie dawał nam szans powodzenia. Dzięki ciężkiej pracy, determinacji i ogromnemu zaangażowaniu wielu ludzi udało nam się przetrwać wiele trudnych momentów i stworzyć największą grupę medialno-telekomunikacyjną w Polsce i jedną z największych w Europie. Cieszę się ze wszystkich naszych wyzwań, projektów i celów, jakie zrealizowaliśmy w ciągu niemal 20 lat, które spędziłem w Grupie Polsat.

Dominik Libicki od 2001 roku, pełniąc funkcję Prezesa Zarządu, kierował Grupą Cyfrowy Polsat S.A. Był też wiceprezesem zarządu Polkomtel Sp. z o.o., zasiadał w Radzie Nadzorczej Telewizji Polsat S.A. oraz pełnił funkcję prezesa zarządu INFO-TV-FM Sp. z o.o. Od ponad 13 lat konsekwentnie budował pozycję rynkową Cyfrowego Polsatu – największej grupy medialno-telekomunikacyjnej na rynku polskim. Wcześniej pełnił funkcję Dyrektora w PAI Film oraz prowadził własną firmę producencką Studio Meg. Od lutego 2005 roku jest wiceprezesem Związku Pracodawców Prywatnych Mediów działającego w ramach Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych "Lewiatan". W latach 2005-2006 był Członkiem, a w latach 2006–2008 Wiceprzewodniczącym Rady Nadzorczej Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp. z o.o. (operator sieci komórkowej Era, dziś T-Mobile). W latach 1999-2011 roku zasiadał w Radzie Nadzorczej spółki Polskie Media, będącej nadawcą kanałów TV4 i TV6. Ukończył studia na Wydziale Ochrony Środowiska Politechniki Wrocławskiej. Odbył szkolenie dla członków rad nadzorczych spółek Skarbu Państwa organizowane przez Ministerstwo Gospodarki.

Osiągnięcia biznesowe Dominika Libickiego oraz prezentowany przez niego styl zarządzania wielokrotnie zostały docenione przez środowisko opiniotwórcze. Był nominowany do Nagrody Fikusa „Rzeczpospolitej” w kategorii Twórca Mediów, trzykrotnie znalazł się w gronie 50 najwybitniejszych menedżerów sektora płatnej telewizji w Europie w ramach rankingu Euro 50 magazynu „Digital TV Europe”, otrzymał tytuł Najbardziej Efektywnego Prezesa, przyznany przez miesięcznik ekonomiczny „Home&Market”.

Pod przywództwem Dominika Libickiego, Cyfrowy Polsat od momentu wejścia w 2008 r. na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie zajmuje wysokie lokaty w zestawieniach i rankingach biznesowych oraz otrzymał wiele prestiżowych wyróżnień, nagród i tytułów, m.in.: Spółka Wysokiej Reputacji, Orzeł Rzeczpospolitej, Perła Polskiej Gospodarki magazynu „Polish Market”, Byki i Niedźwiedzie „Gazety Giełdy Parkiet”, Wirtualny Telefon magazynu „Mobile Internet”, Lokomotywa Polskiej Gospodarki magazyny ekonomicznego „Home&Market”, Kryształowa Antena Świata Mediów, Złota Antena Świata Telekomunikacji, Mistrz Biznesu magazynu „Businessman.pl” oraz Best Managed Companies in Central & Eastern Europe brytyjskiego magazynu „Euromoney”. Spółka jest regularnie bardzo wysoko oceniana przez rynek kapitałowy w prestiżowym rankingu Giełdowa Spółka Roku dziennika „Puls Biznesu”, w którym niejednokrotnie zdobywała uznanie m.in. w kategoriach Relacje Inwestorskie oraz Kompetencje Zarządu.

Rada Nadzorcza powołała na stanowisko prezesa zarządu Tomasza Gillner-Gorywodę, obecnego dyrektora generalnego Polkomtel Sp. z o.o.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.