Dominik Libicki złożył rezygnację

Dominik Libicki złożył rezygnację

Brief.pl / Ludzie

Dominik Libicki po dwudziestu latach pracy w Grupie Polsat złożył rezygnację z pełnienia funkcji prezesa zarządu Cyfrowy Polsat S.A. oraz funkcji wiceprezesa zarządu Polkomtel Sp. z o.o. Uzasadnieniem jego decyzji był brak zgodności stanowisk co do sposobów realizacji strategii Grupy Cyfrowy Polsat S.A.

-

Rada Nadzorcza Cyfrowego Polsatu S.A. przyjęła rezygnację Dominika Libickiego i wyraziła podziękowania za dotychczasową pracę. Zgodnie z oświadczeniem Rady Nadzorczej, cele i strategia Grupy Cyfrowy Polsat S.A. pozostają niezmienione.

Zygmunt Solorz-Żak po posiedzeniu Rady Nadzorczej, powiedział - Chcę podziękować Dominikowi Libickiemu za wszystkie lata, jakie razem spędziliśmy. Dominik był ze mną niemal od samego początku, był przy mnie we wszystkich najważniejszych momentach w mojej historii biznesowej. Jest jednym z najlepszych menedżerów, z jakimi miałem możliwość pracować i liczę, że mimo różnicy zdań co do sposobu realizacji naszej wspólnej strategii, nasze wspólne dziecko, czyli Grupa Polsat będzie się z sukcesem dalej rozwijać. Dominik Libicki poświęcił Grupie Polsat wiele lat swojego życia, był jej współtwórcą i współautorem sukces przede wszystkim Cyfrowego Polsatu. Dzięki dotychczas wykonanej pracy przyszłość naszej Grupy jest niezagrożona i ma ogromny potencjał do dalszego rozwoju.

Dominik Libicki był związany z Grupą Polsat od 1995 roku. Jest jednym ze współtwórców sukcesów i obecnej pozycji Grupy Polsat na rynku mediów i telekomunikacji.

Dominik Libicki komentuje swoje odejście - Jestem dumny, że miałem możliwość uczestniczyć w tak wspaniałym projekcie jak budowa pozycji, potęgi i sukcesu Grupy Polsat. Prezesem Cyfrowego Polsatu zostałem w 2001 r., kiedy nikt na rynku mediów nie dawał nam szans powodzenia. Dzięki ciężkiej pracy, determinacji i ogromnemu zaangażowaniu wielu ludzi udało nam się przetrwać wiele trudnych momentów i stworzyć największą grupę medialno-telekomunikacyjną w Polsce i jedną z największych w Europie. Cieszę się ze wszystkich naszych wyzwań, projektów i celów, jakie zrealizowaliśmy w ciągu niemal 20 lat, które spędziłem w Grupie Polsat.

Dominik Libicki od 2001 roku, pełniąc funkcję Prezesa Zarządu, kierował Grupą Cyfrowy Polsat S.A. Był też wiceprezesem zarządu Polkomtel Sp. z o.o., zasiadał w Radzie Nadzorczej Telewizji Polsat S.A. oraz pełnił funkcję prezesa zarządu INFO-TV-FM Sp. z o.o. Od ponad 13 lat konsekwentnie budował pozycję rynkową Cyfrowego Polsatu – największej grupy medialno-telekomunikacyjnej na rynku polskim. Wcześniej pełnił funkcję Dyrektora w PAI Film oraz prowadził własną firmę producencką Studio Meg. Od lutego 2005 roku jest wiceprezesem Związku Pracodawców Prywatnych Mediów działającego w ramach Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych "Lewiatan". W latach 2005-2006 był Członkiem, a w latach 2006–2008 Wiceprzewodniczącym Rady Nadzorczej Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp. z o.o. (operator sieci komórkowej Era, dziś T-Mobile). W latach 1999-2011 roku zasiadał w Radzie Nadzorczej spółki Polskie Media, będącej nadawcą kanałów TV4 i TV6. Ukończył studia na Wydziale Ochrony Środowiska Politechniki Wrocławskiej. Odbył szkolenie dla członków rad nadzorczych spółek Skarbu Państwa organizowane przez Ministerstwo Gospodarki.

Osiągnięcia biznesowe Dominika Libickiego oraz prezentowany przez niego styl zarządzania wielokrotnie zostały docenione przez środowisko opiniotwórcze. Był nominowany do Nagrody Fikusa „Rzeczpospolitej” w kategorii Twórca Mediów, trzykrotnie znalazł się w gronie 50 najwybitniejszych menedżerów sektora płatnej telewizji w Europie w ramach rankingu Euro 50 magazynu „Digital TV Europe”, otrzymał tytuł Najbardziej Efektywnego Prezesa, przyznany przez miesięcznik ekonomiczny „Home&Market”.

Pod przywództwem Dominika Libickiego, Cyfrowy Polsat od momentu wejścia w 2008 r. na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie zajmuje wysokie lokaty w zestawieniach i rankingach biznesowych oraz otrzymał wiele prestiżowych wyróżnień, nagród i tytułów, m.in.: Spółka Wysokiej Reputacji, Orzeł Rzeczpospolitej, Perła Polskiej Gospodarki magazynu „Polish Market”, Byki i Niedźwiedzie „Gazety Giełdy Parkiet”, Wirtualny Telefon magazynu „Mobile Internet”, Lokomotywa Polskiej Gospodarki magazyny ekonomicznego „Home&Market”, Kryształowa Antena Świata Mediów, Złota Antena Świata Telekomunikacji, Mistrz Biznesu magazynu „Businessman.pl” oraz Best Managed Companies in Central & Eastern Europe brytyjskiego magazynu „Euromoney”. Spółka jest regularnie bardzo wysoko oceniana przez rynek kapitałowy w prestiżowym rankingu Giełdowa Spółka Roku dziennika „Puls Biznesu”, w którym niejednokrotnie zdobywała uznanie m.in. w kategoriach Relacje Inwestorskie oraz Kompetencje Zarządu.

Rada Nadzorcza powołała na stanowisko prezesa zarządu Tomasza Gillner-Gorywodę, obecnego dyrektora generalnego Polkomtel Sp. z o.o.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.