wp - grudzien 2016

Wirtualna rzeczywistość - „Chase the Thrill”

Wirtualna rzeczywistość - „Chase the Thrill”

Brief.pl / Inspiracje

„Chase the Thrill” to pierwszy na świecie projekt marketingowy, łączący możliwości dwóch urządzeń, które przenoszą użytkownika do wirtualnej rzeczywistości: Oculus Rift i WizDish. To niepowtarzalne na skalę światową doświadczenie zaprezentowane zostało uczestnikom tegorocznego Paris Motor Show w dniach 4-19. października.

-

Gracz „Chase the Thrill” wciela się w postać androida wrzuconego w wirtualny świat przyszłości. Głównym wyzwaniem jest pościg za nowym modelem samochodu Nissan Juke. Sterujący androidem osoba przy pomocy własnych nóg, toczy szalony pościg po dachach budynków futurystycznego miasta, by pokonując kolejne przeszkody, dogonić pędzący samochód.

Najnowszy projekt agencji UNIT9 i jej polskiego oddziału Le Polish Bureau, wykorzystujący takie urządzenia Oculus Rift DK2 i WizDish, doświadczyło na własnej skórze ponad 5 tys. osób, które w tym roku odwiedziły paryskie Targi.

 

 

WizDish

WizDish jest kontrolerem ruchu w formie wielokierunkowej bieżni. Jego celem jest umożliwienie użytkownikowi kontroli nad poruszaniem wirtualnej postaci w naturalny sposób - poprzez ruchy nogami, jednak bez konieczności przemieszczania się w świecie rzeczywistym. Pomysł ten był możliwy do zrealizowania dzięki wypracowaniu specjalnej powierzchni “talerza” oraz spodów butów, które przy zetknięciu ze sobą dają minimalne tarcie. Użytkownik może zatem suwać stopami po urządzeniu bez wysiłku.

::

Nieszablonowe rozwiązania dla biznesu

::

Otrzymywanie przez komputer danych pochodzących z WishDish jest już kwestią drugorzędną samego pomysłu i stosuje się tutaj różne podejścia. Najczęściej prędkość poruszania uzyskuje się poprzez podczepienie od spodu urządzenia mikrofonu kontaktowego reagującego na wibracje powierzchni, a następnie analizuje się spektrum otrzymanego dźwięku. Kierunek ruchu natomiast można otrzymać poprzez zastosowanie urządzeń typu Kinect bądź Oculus (w tym drugim przypadku przyjmuje się, że kierunek patrzenia jest tożsamy z kierunkiem poruszania się).

Oculus Rift

Oculus Rift to gogle wirtualnej rzeczywistości. Urządzenie to zawdzięcza swoją popularność i komercyjny sukces swojej ponadprzeciętnej jakości wykonania, parametrom technicznym i bardzo dobremu odwzorowaniu ruchu.

Komponentami technicznymi Oculusa, na które warto zwrócić uwagę to między innymi ekran, przesłaniający większość pola widzenia człowieka, dzięki zastosowaniu specjalnych soczewek, a ich obudowa odcina dopływ światła zewnętrznego. Efektem jest możliwość “podmiany” tego, co widzi użytkownik. Sam obraz natomiast może być przesyłany np. z komputera stacjonarnego, który traktuje Oculus Rift po prostu jako dodatkowy monitor.

Innym parametrem jest wysoka jakość urządzenia pomiarowego, takich jak: trójosiowy żyroskop, akcelerometr czy magnetometr, które stanowią źródło informacji dla komputera przesyłającego obraz o tym, gdzie aktualnie spogląda użytkownik i jak ułożona jest jego głowa - wtedy komputer może tak zmodyfikować obraz, aby odzwierciedlić ten sam ruch głowy/kamery, tyle że w wirtualnym świecie.

Wersja DK2 jest też piewszą, w której Oculus Rift wykorzystuje także tzw. tracker pozycyjny - jest to urządzenie wyglądające jak mini kamerka, która patrzy od frontu na Oculusa. Może ona śledzić ruchy urządzenia, które nie objawiają się zmianą rotacji (którą wykrywa żyroskop), a przesunięcia/wychylenia, np. w przód/tył, górę/dół bądź w lewo/prawo. Te informacje również trafiają do komputera, który dzięki temu może jeszcze dokładniej odzwierciedlić zmiany w wirtualnym świecie, praktycznie zatracając u użytkownika poczucie co jest realne, a co nie.

„Chase the Thrill”

Cała reszta zależna jest już tylko i wyłącznie od programisty, który analizując dane pozyskane z urządzenia kontroluje wyświetlanym obrazem. Mimo prostej idei, możliwości są praktycznie nieograniczone.

Gracze przeżywają wirtualną przygodę - skaczą z budynku na budynek, prześlizgują się pod przeszkodami itp. Utrzymując się w Juke, użytkownicy doznają niesamowitych wrażeń w świecie, w który łatwo uwierzyć.

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.