Wirtualna rzeczywistość - „Chase the Thrill”

Wirtualna rzeczywistość - „Chase the Thrill”

Brief.pl / Inspiracje

„Chase the Thrill” to pierwszy na świecie projekt marketingowy, łączący możliwości dwóch urządzeń, które przenoszą użytkownika do wirtualnej rzeczywistości: Oculus Rift i WizDish. To niepowtarzalne na skalę światową doświadczenie zaprezentowane zostało uczestnikom tegorocznego Paris Motor Show w dniach 4-19. października.

-

Gracz „Chase the Thrill” wciela się w postać androida wrzuconego w wirtualny świat przyszłości. Głównym wyzwaniem jest pościg za nowym modelem samochodu Nissan Juke. Sterujący androidem osoba przy pomocy własnych nóg, toczy szalony pościg po dachach budynków futurystycznego miasta, by pokonując kolejne przeszkody, dogonić pędzący samochód.

Najnowszy projekt agencji UNIT9 i jej polskiego oddziału Le Polish Bureau, wykorzystujący takie urządzenia Oculus Rift DK2 i WizDish, doświadczyło na własnej skórze ponad 5 tys. osób, które w tym roku odwiedziły paryskie Targi.

 

 

WizDish

WizDish jest kontrolerem ruchu w formie wielokierunkowej bieżni. Jego celem jest umożliwienie użytkownikowi kontroli nad poruszaniem wirtualnej postaci w naturalny sposób - poprzez ruchy nogami, jednak bez konieczności przemieszczania się w świecie rzeczywistym. Pomysł ten był możliwy do zrealizowania dzięki wypracowaniu specjalnej powierzchni “talerza” oraz spodów butów, które przy zetknięciu ze sobą dają minimalne tarcie. Użytkownik może zatem suwać stopami po urządzeniu bez wysiłku.

::

Nieszablonowe rozwiązania dla biznesu

::

Otrzymywanie przez komputer danych pochodzących z WishDish jest już kwestią drugorzędną samego pomysłu i stosuje się tutaj różne podejścia. Najczęściej prędkość poruszania uzyskuje się poprzez podczepienie od spodu urządzenia mikrofonu kontaktowego reagującego na wibracje powierzchni, a następnie analizuje się spektrum otrzymanego dźwięku. Kierunek ruchu natomiast można otrzymać poprzez zastosowanie urządzeń typu Kinect bądź Oculus (w tym drugim przypadku przyjmuje się, że kierunek patrzenia jest tożsamy z kierunkiem poruszania się).

Oculus Rift

Oculus Rift to gogle wirtualnej rzeczywistości. Urządzenie to zawdzięcza swoją popularność i komercyjny sukces swojej ponadprzeciętnej jakości wykonania, parametrom technicznym i bardzo dobremu odwzorowaniu ruchu.

Komponentami technicznymi Oculusa, na które warto zwrócić uwagę to między innymi ekran, przesłaniający większość pola widzenia człowieka, dzięki zastosowaniu specjalnych soczewek, a ich obudowa odcina dopływ światła zewnętrznego. Efektem jest możliwość “podmiany” tego, co widzi użytkownik. Sam obraz natomiast może być przesyłany np. z komputera stacjonarnego, który traktuje Oculus Rift po prostu jako dodatkowy monitor.

Innym parametrem jest wysoka jakość urządzenia pomiarowego, takich jak: trójosiowy żyroskop, akcelerometr czy magnetometr, które stanowią źródło informacji dla komputera przesyłającego obraz o tym, gdzie aktualnie spogląda użytkownik i jak ułożona jest jego głowa - wtedy komputer może tak zmodyfikować obraz, aby odzwierciedlić ten sam ruch głowy/kamery, tyle że w wirtualnym świecie.

Wersja DK2 jest też piewszą, w której Oculus Rift wykorzystuje także tzw. tracker pozycyjny - jest to urządzenie wyglądające jak mini kamerka, która patrzy od frontu na Oculusa. Może ona śledzić ruchy urządzenia, które nie objawiają się zmianą rotacji (którą wykrywa żyroskop), a przesunięcia/wychylenia, np. w przód/tył, górę/dół bądź w lewo/prawo. Te informacje również trafiają do komputera, który dzięki temu może jeszcze dokładniej odzwierciedlić zmiany w wirtualnym świecie, praktycznie zatracając u użytkownika poczucie co jest realne, a co nie.

„Chase the Thrill”

Cała reszta zależna jest już tylko i wyłącznie od programisty, który analizując dane pozyskane z urządzenia kontroluje wyświetlanym obrazem. Mimo prostej idei, możliwości są praktycznie nieograniczone.

Gracze przeżywają wirtualną przygodę - skaczą z budynku na budynek, prześlizgują się pod przeszkodami itp. Utrzymując się w Juke, użytkownicy doznają niesamowitych wrażeń w świecie, w który łatwo uwierzyć.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.