Yahoo kupuje serwis mikroblogowy Tumblr?

 Yahoo kupuje serwis mikroblogowy Tumblr?

Brief.pl / Technologie

Wiele wskazuje na to, że pojawiające się od kilku dni spekulacje dotyczące zakupienia przez Yahoo serwisu mikroblogowego Tumblr, zostaną oficjalnie potwierdzone na dzisiejszej konferencji w Nowym Jorku.

-

Zaproszenia skierowane do przedstawicieli mediów, zawierające zdanie "Join us as we share something special", sugerują, że Yahoo chce poinformować o czymś znacznie ważniejszym niż poprawki w serwisie Flickr.  Jak informuje The Wall Street Journal, który powołuje się na źródła zbliżone do sprawy, Yahoo zgodziło się zapłacić 1,1 mld dolarów w gotówce za serwis Tumblr.

Powstały w 2007 roku Tumblr w dalszym ciągu miałby funkcjonować jako niezależna spółka. Warto wspomnieć, że serwis miał duży wkład w rozwój internetu, ponieważ znacząco ułatwił użytkownikom prowadzenie blogów, zamieszczanie zdjęć, obserwowanie aktywności znajomych oraz integrację z mediami społecznościowymi. 

Kupując Tumblra, Yahoo zyskuje w swoim portfolio spółkę, która - choć nie jest źródłem dużych przychodów finansowych - to jednak wnosi kapitał społecznościowy. Stała się bowiem komunikacyjnym hubem opartym na rozbudowanej sieci blogerów i ich czytelników. Zdaniem The Wall Street Journal taka zresztą była strategia Davida Karpa, CEO Tumblra - koncentracja na funkcjonalności serwisu w pierwszej kolejności oraz odłożenie na później kwestii jego monetyzacji.

Jak podaje serwis Mashable, reakcje internautów nie są entuzjastyczne - pod artykułami na temat potencjalnego przejęcia pojawia się wiele negatywnych komentarzy. Dominują obawy przed tym, że nowy właściciel zniszczy dotychczasowy charakter serwisu i skupi się na serwowaniu reklam.

Marissa Mayer, CEO Yahoo, dołączyła do firmy latem 2012 po 13 latach pracy w Google. Jej strategia rozwoju firmy oparta jest na budowaniu portfolio spółek, które mogłyby pomóc Yahoo powrócić do czołówki portali, jak miało to miejsce w czasach świetności - ponad dekadę temu. 

Źródło: Mashable, The Wall Street Journal

Przeczytaj także: "Jak marki wykorzystują Tumblr’a"

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.