Yahoo kupuje serwis mikroblogowy Tumblr?

 Yahoo kupuje serwis mikroblogowy Tumblr?

Brief.pl / Technologie

Wiele wskazuje na to, że pojawiające się od kilku dni spekulacje dotyczące zakupienia przez Yahoo serwisu mikroblogowego Tumblr, zostaną oficjalnie potwierdzone na dzisiejszej konferencji w Nowym Jorku.

-

Zaproszenia skierowane do przedstawicieli mediów, zawierające zdanie "Join us as we share something special", sugerują, że Yahoo chce poinformować o czymś znacznie ważniejszym niż poprawki w serwisie Flickr.  Jak informuje The Wall Street Journal, który powołuje się na źródła zbliżone do sprawy, Yahoo zgodziło się zapłacić 1,1 mld dolarów w gotówce za serwis Tumblr.

Powstały w 2007 roku Tumblr w dalszym ciągu miałby funkcjonować jako niezależna spółka. Warto wspomnieć, że serwis miał duży wkład w rozwój internetu, ponieważ znacząco ułatwił użytkownikom prowadzenie blogów, zamieszczanie zdjęć, obserwowanie aktywności znajomych oraz integrację z mediami społecznościowymi. 

Kupując Tumblra, Yahoo zyskuje w swoim portfolio spółkę, która - choć nie jest źródłem dużych przychodów finansowych - to jednak wnosi kapitał społecznościowy. Stała się bowiem komunikacyjnym hubem opartym na rozbudowanej sieci blogerów i ich czytelników. Zdaniem The Wall Street Journal taka zresztą była strategia Davida Karpa, CEO Tumblra - koncentracja na funkcjonalności serwisu w pierwszej kolejności oraz odłożenie na później kwestii jego monetyzacji.

Jak podaje serwis Mashable, reakcje internautów nie są entuzjastyczne - pod artykułami na temat potencjalnego przejęcia pojawia się wiele negatywnych komentarzy. Dominują obawy przed tym, że nowy właściciel zniszczy dotychczasowy charakter serwisu i skupi się na serwowaniu reklam.

Marissa Mayer, CEO Yahoo, dołączyła do firmy latem 2012 po 13 latach pracy w Google. Jej strategia rozwoju firmy oparta jest na budowaniu portfolio spółek, które mogłyby pomóc Yahoo powrócić do czołówki portali, jak miało to miejsce w czasach świetności - ponad dekadę temu. 

Źródło: Mashable, The Wall Street Journal

Przeczytaj także: "Jak marki wykorzystują Tumblr’a"

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.