wp - grudzien 2016

Yahoo kupuje serwis mikroblogowy Tumblr?

 Yahoo kupuje serwis mikroblogowy Tumblr?

Brief.pl / Technologie

Wiele wskazuje na to, że pojawiające się od kilku dni spekulacje dotyczące zakupienia przez Yahoo serwisu mikroblogowego Tumblr, zostaną oficjalnie potwierdzone na dzisiejszej konferencji w Nowym Jorku.

-

Zaproszenia skierowane do przedstawicieli mediów, zawierające zdanie "Join us as we share something special", sugerują, że Yahoo chce poinformować o czymś znacznie ważniejszym niż poprawki w serwisie Flickr.  Jak informuje The Wall Street Journal, który powołuje się na źródła zbliżone do sprawy, Yahoo zgodziło się zapłacić 1,1 mld dolarów w gotówce za serwis Tumblr.

Powstały w 2007 roku Tumblr w dalszym ciągu miałby funkcjonować jako niezależna spółka. Warto wspomnieć, że serwis miał duży wkład w rozwój internetu, ponieważ znacząco ułatwił użytkownikom prowadzenie blogów, zamieszczanie zdjęć, obserwowanie aktywności znajomych oraz integrację z mediami społecznościowymi. 

Kupując Tumblra, Yahoo zyskuje w swoim portfolio spółkę, która - choć nie jest źródłem dużych przychodów finansowych - to jednak wnosi kapitał społecznościowy. Stała się bowiem komunikacyjnym hubem opartym na rozbudowanej sieci blogerów i ich czytelników. Zdaniem The Wall Street Journal taka zresztą była strategia Davida Karpa, CEO Tumblra - koncentracja na funkcjonalności serwisu w pierwszej kolejności oraz odłożenie na później kwestii jego monetyzacji.

Jak podaje serwis Mashable, reakcje internautów nie są entuzjastyczne - pod artykułami na temat potencjalnego przejęcia pojawia się wiele negatywnych komentarzy. Dominują obawy przed tym, że nowy właściciel zniszczy dotychczasowy charakter serwisu i skupi się na serwowaniu reklam.

Marissa Mayer, CEO Yahoo, dołączyła do firmy latem 2012 po 13 latach pracy w Google. Jej strategia rozwoju firmy oparta jest na budowaniu portfolio spółek, które mogłyby pomóc Yahoo powrócić do czołówki portali, jak miało to miejsce w czasach świetności - ponad dekadę temu. 

Źródło: Mashable, The Wall Street Journal

Przeczytaj także: "Jak marki wykorzystują Tumblr’a"

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.