wp - grudzien 2016

Microsoft oficjalnie zastępuje Nokię

Microsoft oficjalnie zastępuje Nokię

Brief.pl / Aktualności

Microsoft oficjalnie zastępuje markę Nokia przy produkcji telefonów z oprogramowaniem Windows. Nazwa zmienia się na Microsoft Lumia. Urządzenie pod nową nazwą ukaże się wkrótce.

-

Istniejące strony internetowe telefonów Nokia oraz kanały społecznościowe zostaną przeobrażone w markę Microsoft Lumia już w najbliższych dniach. Microsoft ujawnił także, że użyje swojej nazwy przy produkcji przyszłych projektów w serii Lumia, zastępując tym samym markę Nokia.

Nokia będzie marką na produktach standardowych

Nazwa "Microsoft Lumia" zastąpi "Nokia Lumia", jednak Microsoft ma wciąż 10-letnią licencję na używanie marki Nokia przy telefonach z serii standardowej. - Microsoft będzie kontynuował sprzedaż takich produktów jak Nokia 130 - tłumaczy Tuula Rytilä, starszy wiceprezes ds. marketingu telefonów w Microsoft. - Nabyliśmy markę Nokia dla takich właśnie pomysłów.

Nie wiadomo jednak na jak wielu urządzeniach Microsoft ma w planach się skupić. Microsoft eliminuje mniejszościowy udział Nokii w przyszłych projektach Windows Phone, pozwalając jedynie na produkację standardowych modeli telefonów komórkowych, które w przyszłości będą nadal produkowane. Microsoft miał 18-miesięczny epizod z użyciem nazwy “Nokia” na smartphonach. Dzięki temu firma zyskała dostatecznie dużo czasu zmiany nazwy na “Microsoft Lumia” bez utratymożliwości dotarcia do starych klientów.

Przyszłość Windows Phones

Microsoft ujawnił, że firma sprzedała produkty Lumia Windows Phones za 9,3 mln dol. w poprzednim kwartale. Jest to delikatny wzrost z poziomu przychodów wartości 8,8 mln dol. rok temu w tym samym okresie. Satya Nadella, CEO Microsoftu, zdradził wczoraj, że skromny wzrost sprzedaży Lumii był spowodowany wysoką sprzedażą w Europie, gdzie zaoferowano konsumentom urządzenia w niższych cenach. Nokia od zawsze była silną marką na starym kontynencie. Teraz, gdy podlega Microsoftowi, udowadnia, że produkt może pozostać w sprzedaży pomimo braku pierwotnej nazwy. To czas wyzwań dla Microsoftu i Windows Phones . W tym samym czasie, gdy Windows Phones walczy na rynku słuchawek do telefonów z iOS i Androidem, Microsoft może mierzyć się z nowym wyzwaniem dotyczącym wizerunku.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.