Microsoft oficjalnie zastępuje Nokię

Microsoft oficjalnie zastępuje Nokię

Brief.pl / Aktualności

Microsoft oficjalnie zastępuje markę Nokia przy produkcji telefonów z oprogramowaniem Windows. Nazwa zmienia się na Microsoft Lumia. Urządzenie pod nową nazwą ukaże się wkrótce.

-

Istniejące strony internetowe telefonów Nokia oraz kanały społecznościowe zostaną przeobrażone w markę Microsoft Lumia już w najbliższych dniach. Microsoft ujawnił także, że użyje swojej nazwy przy produkcji przyszłych projektów w serii Lumia, zastępując tym samym markę Nokia.

Nokia będzie marką na produktach standardowych

Nazwa "Microsoft Lumia" zastąpi "Nokia Lumia", jednak Microsoft ma wciąż 10-letnią licencję na używanie marki Nokia przy telefonach z serii standardowej. - Microsoft będzie kontynuował sprzedaż takich produktów jak Nokia 130 - tłumaczy Tuula Rytilä, starszy wiceprezes ds. marketingu telefonów w Microsoft. - Nabyliśmy markę Nokia dla takich właśnie pomysłów.

Nie wiadomo jednak na jak wielu urządzeniach Microsoft ma w planach się skupić. Microsoft eliminuje mniejszościowy udział Nokii w przyszłych projektach Windows Phone, pozwalając jedynie na produkację standardowych modeli telefonów komórkowych, które w przyszłości będą nadal produkowane. Microsoft miał 18-miesięczny epizod z użyciem nazwy “Nokia” na smartphonach. Dzięki temu firma zyskała dostatecznie dużo czasu zmiany nazwy na “Microsoft Lumia” bez utratymożliwości dotarcia do starych klientów.

Przyszłość Windows Phones

Microsoft ujawnił, że firma sprzedała produkty Lumia Windows Phones za 9,3 mln dol. w poprzednim kwartale. Jest to delikatny wzrost z poziomu przychodów wartości 8,8 mln dol. rok temu w tym samym okresie. Satya Nadella, CEO Microsoftu, zdradził wczoraj, że skromny wzrost sprzedaży Lumii był spowodowany wysoką sprzedażą w Europie, gdzie zaoferowano konsumentom urządzenia w niższych cenach. Nokia od zawsze była silną marką na starym kontynencie. Teraz, gdy podlega Microsoftowi, udowadnia, że produkt może pozostać w sprzedaży pomimo braku pierwotnej nazwy. To czas wyzwań dla Microsoftu i Windows Phones . W tym samym czasie, gdy Windows Phones walczy na rynku słuchawek do telefonów z iOS i Androidem, Microsoft może mierzyć się z nowym wyzwaniem dotyczącym wizerunku.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.