Nowe cuda Polski wybrane!

Nowe cuda Polski wybrane!

Brief for Poland / Aktualności

Czytelnicy Travelera wybrali 7 Nowych Cudów Polski. W 4. edycji plebiscytu organizowanego przez redakcję National Geographic Traveler oddano ponad 115 tysięcy głosów (najwięcej w historii plebiscytu). Zacięta walka trwała do ostatniej chwili. Najwięcej głosów otrzymał kompleks OFF Piotrkowska.

-

Nominację do nowych cudów Polski otrzymało 16 miejsc - po jednym z każdego województwa. Z propozycji redakcji czytelnicy wybrali finałową siódemkę poprzez głosowanie internetowe. Na oddających głosy czekały atrakcyjne nagrody, ufundowane przez partnerów plebiscytu. 

– Pierwsze miejsce w plebiscycie 7 Nowych Cudów Polski organizowanego przez National Geographic Traveler zajął kompleks OFF Piotrkowska w Łodzi. Ale wygranymi są wszystkie wyjątkowe miejsca, które znalazły się w finałowej siódemce. Na łamach magazynu zawsze docenialiśmy i opisywaliśmy piękno naszego kraju, ale już po raz czwarty udało nam się zaangażować do wspólnej zabawy naszych czytelników. W tegorocznym konkursie oddano dokładnie 115 325 głosów i jest to rekord w historii tego plebiscytu. Tym samym udowadniamy, że moda na Polskę wciąż trwa! – mówi Martyna Wojciechowska, redaktor naczelna National Geographic Traveler.

Ideą plebiscytu 7 Nowych Cudów Polski jest promocja ciekawych, niebanalnych i atrakcyjnych turystycznie miejsc w naszym kraju. Przez cały rok redaktorzy magazynu podróżują po kraju i szukają zakątków magicznych, nowopowstałych lub takich, w które tchnięto drugie życie. Udowadniają, że Polska jest najpiękniejsza i nie trzeba pokonywać tysięcy kilometrów, by przeżyć przygodę i zachwycić się światem.

Nagrody zostaną wręczone podczas uroczystej gali na Targach Regionów i Produktów Turystycznych w Poznaniu. Poprowadzi ją Martyna Wojciechowska – redaktor naczelna Travelera razem z Rafałem Szmytke – prezesem Polskiej Organizacji Turystycznej. Galerię wszystkich nagrodzonych i nominowanych miejsc można znaleźć w listopadowym numerze magazynu oraz na stronie www.7cudow.national-geographic.pl.

Konkurs organizowany jest we współpracy z targami turystycznymi Targach Regionów i Produktów Turystycznych. Partnerem konkursu jest firma FIAT, patronują mu zaś Radio Złote Przeboje i Gazeta.pl.

WYNIKI PLEBISCYTU:

I miejsce (23 proc. głosów) – OFF Piotrkowska (łódzkie/Łódź)

Tu jest jak w Nowym Jorku albo Berlinie. OFF Piotrkowska to dziś najmodniejszy adres w Łodzi! W tym miejscu wszystko jest trochę „na inaczej”. Zakupy na zasadzie slow shopping, twórcza atmosfera, połączenie sklepów i punktów usługowych z działalnością artystyczną – unikalny charakter kompleksu wyjątkowo spodobał się łodzianom i turystom. W pofabrycznych wnętrzach na gości czeka ponad 20 restauracji, barów i pubów, jednak znalezienie wolnego miejsca graniczy z cudem. OFF Piotrkowska przyciąga nie tylko tłumy spragnione rozrywki, ale też łodzian, którzy kiedyś wyjechali z miasta za pracą – a dziś wracają.

II miejsce (15 proc. głosów) – Suwalski Park Krajobrazowy (podlaskie)

Trudno się dziwić, że krajobrazy Suwalszczyzny zostały objęte ochroną jako pierwsze w naszym kraju, bo już w 1976 r. Można tam znaleźć m.in. rekordowe pod względem głębokości jezioro Hańczę (108,5 m) i ciekawe głazowiska.

III miejsce (14,8 proc.) – Zakrzówek (małopolskie/Kraków)

Białe skały, wysokie nawet na kilkadziesiąt metrów. W dole błękit wody. Wokół łąki, które upodobały sobie motyle. A wszystko to zaledwie 5 km w linii prostej od Wawelu. Zalew Zakrzówek powstał w 1990 r. i stał się polską mekką nurkowania. W pełni zasłużenie.

IV miejsce (8,2 proc.) – Tężnie solankowe (kujawsko-pomorskie/Inowrocław)

Powietrze, jakie się tu unosi, ma właściwości lecznicze. Dlatego tężnie solankowe w Inowrocławiu cenią ci, dla których ważne jest zdrowie. Ale też amatorzy pięknych widoków. Te ostatnie można podziwiać z tarasu widokowego na dachu.

V miejsce (6,3 proc.) – Brama Poznania (wielkopolskie/Poznań)

Park historyczny to chyba najlepsze określenie dla Bramy Poznania – Interaktywnego Centrum Historii Ostrowa Tumskiego. To muzeum, które przybliża historię miasta w nowoczesny sposób. Przez wizualizacje, filmy, instalacje.

VI miejsce (5,4 proc.) – Klasztor Cystersów (dolnośląskie/Lubiąż)

Klasztor w Lubiążu Właściwie dwa zdania wystarczyłyby, by opisać, jak niezwykłym zabytkiem jest klasztor w Lubiążu. Pierwsze – że to największe opactwo cysterskie na świecie. A drugie – że to arcydzieło śląskiego baroku jest zabytkiem klasy zero...

VII miejsce (4,6 proc.) – Muzeum Państwa Krzyżackiego (warmińsko-Mazurskie/Działdowo)

Zakochają się w nim nie tylko dzieci, ale też dorośli. Ta interaktywna placówka ukazuje dzieje zakonów rycerskich, głównie krzyżackiego, od Ziemi Świętej po czasy współczesne. Stare dzieje w nowoczesnej odsłonie

 

Pozostałe nominacje:

- Szlak przygody (świętokrzyskie) – 4,4 proc.

- Baszta na Wzgórzu Zamkowym  (lubelskie/Kazimierz Dolny) – 3,1 proc.

- Rezerwaty Nietoperek I i II (lubuskie /Międzyrzecki Rejon Umocniony) – 3 proc.

- Cerkiew Narodzenia Przenajświętszej Bogurodzicy  (zachodniopomorskie/Biały Bór) – 2,9 proc.

- Muzeum Budownictwa Ludowego (podkarpackie/Sanok) – 2,6 proc.

- Muzeum Śląskie (śląskie/Katowice) – 2,3 proc.

- Gród rycerski (opolskie/Byczyna) – 2,2 proc.

- Promenada (pomorskie/Hel) – 1,4 proc.

- Muzeum Historii Żydów Polskich (mazowieckie/Warszawa) – 0,8 proc.

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.