wp - grudzien 2016

Poradnik startupowca cz.3

Poradnik startupowca cz.3

Brief.pl / Wiedza

Jak podchodzić do swojego biznesu - liczyć, że się uda czy przejąć inicjatywę? Podejście do kariery zawodowej ma wielkie znaczenie. Weź sprawy w swoje ręce! Artur Racicki, przedsiębiorca mający doświadczenie w Dolinie Krzemowej, na swojej drodze spotkał wiele zdolnych osób. Teraz dzieli się swoimi doświadczeniami z innymi.

-

1. Zdolni Polacy w USA

Kilka dni temu do siedziby LinkedIn w San Francisco zaprosiła mnie Monika, oprowadziła i pokazała kolejną bardzo ciekawą z punktu widzenia pracownika korporację. Nauka gry na instrumentach, śniadania, obiady, siłownia, joga, opłata za dojazdy do pracy. Wcześniej widziałem się z Kasią w nowojorskim Google, tam jest bardzo podobnie. To tylko 2 przykłady. Spotkałem wielu Polaków pracujących dla takich gigantów jak Google, Facebook, Cisco, Amazone, NASA, Twitter – końca nie ma. Są to zdolni ludzie, a pozytywną informacją jest to, że łączy ich prawie w 100 proc. jedno – chcą wrócić do Polski. Często założyć własny startup. Obserwują, co się dzieje, uczą się nowego podejścia do kariery zawodowej, biznesu, zbierają doświadczenia. Sporo zarabiają, ale również koszty życia są często kilkukrotonie wyższe niż np. w Warszawie.

::

Poradnik startupowca cz.2

::

2. Profil prywatny i firmowy na LinkedIn

Po przyjeździe do Doliny Krzemowej 3 miesiące temu szybko zorientowałem się, że aby coś tu osiągnąć, trzeba szybko wyjść poza program akceleracyjny, który był tu dla nas przygotowany i zacząć działać równolegle samodzielnie. Zrobiłem m.in. bazę 800 funduszy inwestycyjnych i aniołów biznesu, miałem stary profil na LinkedIn, gdy wysłałem pierwsze 400 maili z informacją na temat Social WiFi - wyszły z tego 3 spotkania. W tym samych czasie kończyłem prace nad nowym profilem na LinkedIn, zmieniłem go i wysłałem kolejne 400 maili z których zrodziło się 18 spotkań/rozmów telefonicznych – te z kolei pociągnęły za sobą kolejne w sumie ponad 30. Nie ma przypadku. Tu wszyscy szanują swój czas i podstawową czynnością przed podjęciem decyzji o spotkaniu jest sprawdzanie ludzi na LinkedIn – bez tego zwyczajnie nie ma spotkań. Jeśli wybieracie się do USA – poprawcie swój profil na LinkedIn! Mój może posłużyć jako inspiracja. Nie jest idealny, ale na pewno skuteczny - kliknij. Udostępniajcie innym wskazówki - dzielmy się wiedzą!

 

::

Autorem tekstu jest Artur Racicki - założyciel Social WiFi - socialwifi.comPozytywnie.pl Ltd., członek rady nadzorczej buku.pl oraz wiceprezes stowarzyszenia Sport7 (prezesem jest Mariusz Czerkawski). Artur Racicki opisuje swoje doświadczenia związane z rozwojem przedsiębiorstw na swoim profilu na Facebooku: www.facebook.com/aracicki.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.