Poradnik startupowca cz.3

Poradnik startupowca cz.3

Brief.pl / Wiedza

Jak podchodzić do swojego biznesu - liczyć, że się uda czy przejąć inicjatywę? Podejście do kariery zawodowej ma wielkie znaczenie. Weź sprawy w swoje ręce! Artur Racicki, przedsiębiorca mający doświadczenie w Dolinie Krzemowej, na swojej drodze spotkał wiele zdolnych osób. Teraz dzieli się swoimi doświadczeniami z innymi.

-

1. Zdolni Polacy w USA

Kilka dni temu do siedziby LinkedIn w San Francisco zaprosiła mnie Monika, oprowadziła i pokazała kolejną bardzo ciekawą z punktu widzenia pracownika korporację. Nauka gry na instrumentach, śniadania, obiady, siłownia, joga, opłata za dojazdy do pracy. Wcześniej widziałem się z Kasią w nowojorskim Google, tam jest bardzo podobnie. To tylko 2 przykłady. Spotkałem wielu Polaków pracujących dla takich gigantów jak Google, Facebook, Cisco, Amazone, NASA, Twitter – końca nie ma. Są to zdolni ludzie, a pozytywną informacją jest to, że łączy ich prawie w 100 proc. jedno – chcą wrócić do Polski. Często założyć własny startup. Obserwują, co się dzieje, uczą się nowego podejścia do kariery zawodowej, biznesu, zbierają doświadczenia. Sporo zarabiają, ale również koszty życia są często kilkukrotonie wyższe niż np. w Warszawie.

::

Poradnik startupowca cz.2

::

2. Profil prywatny i firmowy na LinkedIn

Po przyjeździe do Doliny Krzemowej 3 miesiące temu szybko zorientowałem się, że aby coś tu osiągnąć, trzeba szybko wyjść poza program akceleracyjny, który był tu dla nas przygotowany i zacząć działać równolegle samodzielnie. Zrobiłem m.in. bazę 800 funduszy inwestycyjnych i aniołów biznesu, miałem stary profil na LinkedIn, gdy wysłałem pierwsze 400 maili z informacją na temat Social WiFi - wyszły z tego 3 spotkania. W tym samych czasie kończyłem prace nad nowym profilem na LinkedIn, zmieniłem go i wysłałem kolejne 400 maili z których zrodziło się 18 spotkań/rozmów telefonicznych – te z kolei pociągnęły za sobą kolejne w sumie ponad 30. Nie ma przypadku. Tu wszyscy szanują swój czas i podstawową czynnością przed podjęciem decyzji o spotkaniu jest sprawdzanie ludzi na LinkedIn – bez tego zwyczajnie nie ma spotkań. Jeśli wybieracie się do USA – poprawcie swój profil na LinkedIn! Mój może posłużyć jako inspiracja. Nie jest idealny, ale na pewno skuteczny - kliknij. Udostępniajcie innym wskazówki - dzielmy się wiedzą!

 

::

Autorem tekstu jest Artur Racicki - założyciel Social WiFi - socialwifi.comPozytywnie.pl Ltd., członek rady nadzorczej buku.pl oraz wiceprezes stowarzyszenia Sport7 (prezesem jest Mariusz Czerkawski). Artur Racicki opisuje swoje doświadczenia związane z rozwojem przedsiębiorstw na swoim profilu na Facebooku: www.facebook.com/aracicki.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.