Poradnik startupowca cz.3

Poradnik startupowca cz.3

Brief.pl / Wiedza

Jak podchodzić do swojego biznesu - liczyć, że się uda czy przejąć inicjatywę? Podejście do kariery zawodowej ma wielkie znaczenie. Weź sprawy w swoje ręce! Artur Racicki, przedsiębiorca mający doświadczenie w Dolinie Krzemowej, na swojej drodze spotkał wiele zdolnych osób. Teraz dzieli się swoimi doświadczeniami z innymi.

-

1. Zdolni Polacy w USA

Kilka dni temu do siedziby LinkedIn w San Francisco zaprosiła mnie Monika, oprowadziła i pokazała kolejną bardzo ciekawą z punktu widzenia pracownika korporację. Nauka gry na instrumentach, śniadania, obiady, siłownia, joga, opłata za dojazdy do pracy. Wcześniej widziałem się z Kasią w nowojorskim Google, tam jest bardzo podobnie. To tylko 2 przykłady. Spotkałem wielu Polaków pracujących dla takich gigantów jak Google, Facebook, Cisco, Amazone, NASA, Twitter – końca nie ma. Są to zdolni ludzie, a pozytywną informacją jest to, że łączy ich prawie w 100 proc. jedno – chcą wrócić do Polski. Często założyć własny startup. Obserwują, co się dzieje, uczą się nowego podejścia do kariery zawodowej, biznesu, zbierają doświadczenia. Sporo zarabiają, ale również koszty życia są często kilkukrotonie wyższe niż np. w Warszawie.

::

Poradnik startupowca cz.2

::

2. Profil prywatny i firmowy na LinkedIn

Po przyjeździe do Doliny Krzemowej 3 miesiące temu szybko zorientowałem się, że aby coś tu osiągnąć, trzeba szybko wyjść poza program akceleracyjny, który był tu dla nas przygotowany i zacząć działać równolegle samodzielnie. Zrobiłem m.in. bazę 800 funduszy inwestycyjnych i aniołów biznesu, miałem stary profil na LinkedIn, gdy wysłałem pierwsze 400 maili z informacją na temat Social WiFi - wyszły z tego 3 spotkania. W tym samych czasie kończyłem prace nad nowym profilem na LinkedIn, zmieniłem go i wysłałem kolejne 400 maili z których zrodziło się 18 spotkań/rozmów telefonicznych – te z kolei pociągnęły za sobą kolejne w sumie ponad 30. Nie ma przypadku. Tu wszyscy szanują swój czas i podstawową czynnością przed podjęciem decyzji o spotkaniu jest sprawdzanie ludzi na LinkedIn – bez tego zwyczajnie nie ma spotkań. Jeśli wybieracie się do USA – poprawcie swój profil na LinkedIn! Mój może posłużyć jako inspiracja. Nie jest idealny, ale na pewno skuteczny - kliknij. Udostępniajcie innym wskazówki - dzielmy się wiedzą!

 

::

Autorem tekstu jest Artur Racicki - założyciel Social WiFi - socialwifi.comPozytywnie.pl Ltd., członek rady nadzorczej buku.pl oraz wiceprezes stowarzyszenia Sport7 (prezesem jest Mariusz Czerkawski). Artur Racicki opisuje swoje doświadczenia związane z rozwojem przedsiębiorstw na swoim profilu na Facebooku: www.facebook.com/aracicki.

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?