Reklamy personalizowane

Reklamy personalizowane

Brief.pl / Aktualności

Sztab ludzi pracuje nad tym, aby reklama rozwijała się, była jak najbardziej efektywna i dopasowana do odbiorcy. Ponad połowa marketerów ankietowanych w raporcie dotyczącym rynku reklamy kontekstowej w Polsce wyznaczyła personalizację przekazu reklamowego i targetowanie jako ich priorytet w działaniach marketingowych na 2014 rok. Jak działa retargeting?

-

Retargeting spersonalizowany

Dynamiczna forma reklamy retargetowanej, dostępna w największej polskiej sieci kontekstowo-behawioralnej - Adkontekst jest już dostępna dla właściciele sklepów internetowych. Dopiero po kliknięciu przez użytkownika w reklamę rozpoczyna się rozliczane w modelu CPC. W raporcie Rynek Reklamy Kontekstowej w Polsce, opracowanym przez sieć Adkontekst, 83,3 proc. ankietowanych marketerów zadeklarowało, że planuje korzystanie z retargetingu w 2014 roku, a ponad połowa wskazała targetowanie i personalizację przekazu reklamowego jako ich priorytet w działaniach marketingowych. Narzędzie umożliwia właścicielom sklepów internetowych automatyzację procesu komunikacji z potencjalnymi klientami. Zadowoleni są również wydawcy – dzięki dobremu dopasowaniu reklam do użytkownika, osiągają one bardzo wysoki wskaźnik klikalności, co przekłada się nawet na 5-krotny wzrost CPM (przychód z emisji reklam) w stosunku do tradycyjnych reklam kontekstowych.

Jak działa retargeting w sieci Adkontekst

Retargeting pozwala precyzyjnie skierować reklamę do użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili dany sklep internetowy. Dodatkowo personalizacja reklam przekłada się na większe zaangażowanie internautów w przekaz reklamowy oraz skutecznie stymuluje wzrost sprzedaży w sklepie internetowym. Adkontekst eCommerce umożliwia emisję spersonalizowanych reklam na powierzchni sieci Adkontekst, zrzeszającej czołowe polskie portale i docierającej do ponad 92 proc. internautów. Dynamiczne reklamy są tworzone i wyświetlane w czasie rzeczywistym użytkownikom, którzy odwiedzali już wcześniej sklep internetowy (retargeting), ale np. nie dokonali zakupu. Tak przygotowane kreacje reklamowe są zdecydowanie bardziej zauważalne, co przekłada się na wyższą klikalność tego typu reklam. Dodatkowo pozwalają one na przekierowanie internauty bezpośrednio do właściwej strony produktowej, skracają ścieżkę zakupu i w efekcie powodują wzrost sprzedaży w reklamowanym sklepie internetowym.

Reklamy eCommerce w sieci Adkontekst, w odróżnieniu od tych oferowanych przez większość konkurentów działających w ekosystemie RTB, rozliczane są w modelu CPC - reklamodawca w Adkontekst płaci, kiedy użytkownik kliknie w jego reklamę.

Odpowiadając na główne potrzeby reklamodawców z branży eCommerce, przygotowaliśmy produkt reklamowy, który dzięki połączeniu retargetingu i technologii dynamicznego serwowania reklam skutecznie stymuluje wzrost sprzedaży w sklepach internetowych naszych reklamodawców. Przy realizacji kampanii Adkontekst eCommerce bierzemy na siebie cały proces planowania marketingowego, począwszy od analizy transakcyjnej naszego klienta, poprzez zbudowanie kreacji reklamowych, pomoc w oskryptowaniu serwisu, aż po wybór skutecznej strategii rekomendacji i optymalizację działań reklamowych - komentuje Łukasz Duda, Chief Revenue Officer w Netsprint. Prowadzenie kampanii z użyciem Adkontekst eCommerce jest bardzo proste i wymaga minimalnego zaangażowania ze strony reklamodawcy. Cały proces planowania i realizacji kampanii jest po stronie Netsprint. Z Adkontekst eCommerce mogą skorzystać duże i średnie sklepy internetowe, które opis swojego asortymentu mają w formie pliku data feed. Kreacje reklamowe Adkontekst eCommercew zdecydowanej większości składają się z: logotypu sklepu, zdjęcia i krótkiego opisu produktu, jego ceny oraz przycisku akcji.

 

::

Sklepy internetowe wychodzą klientom naprzeciw

::

 

Przykład reklamy Adkontekst eCommerce

Każdy element treści reklamy system automatycznie dobiera pod konkretnego użytkownika, zgodnie z przyjętą strategią rekomendacji. Dzięki temu reklamodawca oszczędza czas, bo to system reklamowy automatycznie analizuje ruch na stronie sklepu internetowego, po czym wybiera odpowiednich użytkowników, którym zaprezentuje specjalnie przygotowane, spersonalizowane kreacje reklamowe. W oparciu o takie informacje jak: liczba odsłon wykonanych przez internautę w danym sklepie, historia oglądanych produktów, etap procesu zakupowego, a także data ostatniej wizyty w sklepie, algorytm rekomendacji automatycznie wspiera podejmowanie decyzji o emisji odpowiednich reklam do odpowiednich użytkowników - wykazujących największe prawdopodobieństwo

Mechanizm emisji

Emisja reklamy odbywa się na serwisach należących do największej w Polsce sieci reklamy kontekstowo-behawioralnej Adkontekst, docierającej do 18 milionów polskich internautów (92 proc.), m.in. na czołowych polskich portalach: WP, Onet, Gazeta.pl. Interia, NK, serwisach należących do Polskapresse i Mediów Regionalnych oraz licznych serwisach branżowych i hobbystycznych. Wyświetlanie dynamicznych formatów reklamowych, oprócz retargetingu, może także odbywać się w oparciu o informacje ze Spółdzielni Danych (platformy DMP Netsprint) - intencje zakupowe, demografię, profile zawodowe i zainteresowania.

 

Więcej informacji o Adkontekst eCommerce: kliknij

 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.