wp - grudzien 2016

Reklamy personalizowane

Reklamy personalizowane

Brief.pl / Aktualności

Sztab ludzi pracuje nad tym, aby reklama rozwijała się, była jak najbardziej efektywna i dopasowana do odbiorcy. Ponad połowa marketerów ankietowanych w raporcie dotyczącym rynku reklamy kontekstowej w Polsce wyznaczyła personalizację przekazu reklamowego i targetowanie jako ich priorytet w działaniach marketingowych na 2014 rok. Jak działa retargeting?

-

Retargeting spersonalizowany

Dynamiczna forma reklamy retargetowanej, dostępna w największej polskiej sieci kontekstowo-behawioralnej - Adkontekst jest już dostępna dla właściciele sklepów internetowych. Dopiero po kliknięciu przez użytkownika w reklamę rozpoczyna się rozliczane w modelu CPC. W raporcie Rynek Reklamy Kontekstowej w Polsce, opracowanym przez sieć Adkontekst, 83,3 proc. ankietowanych marketerów zadeklarowało, że planuje korzystanie z retargetingu w 2014 roku, a ponad połowa wskazała targetowanie i personalizację przekazu reklamowego jako ich priorytet w działaniach marketingowych. Narzędzie umożliwia właścicielom sklepów internetowych automatyzację procesu komunikacji z potencjalnymi klientami. Zadowoleni są również wydawcy – dzięki dobremu dopasowaniu reklam do użytkownika, osiągają one bardzo wysoki wskaźnik klikalności, co przekłada się nawet na 5-krotny wzrost CPM (przychód z emisji reklam) w stosunku do tradycyjnych reklam kontekstowych.

Jak działa retargeting w sieci Adkontekst

Retargeting pozwala precyzyjnie skierować reklamę do użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili dany sklep internetowy. Dodatkowo personalizacja reklam przekłada się na większe zaangażowanie internautów w przekaz reklamowy oraz skutecznie stymuluje wzrost sprzedaży w sklepie internetowym. Adkontekst eCommerce umożliwia emisję spersonalizowanych reklam na powierzchni sieci Adkontekst, zrzeszającej czołowe polskie portale i docierającej do ponad 92 proc. internautów. Dynamiczne reklamy są tworzone i wyświetlane w czasie rzeczywistym użytkownikom, którzy odwiedzali już wcześniej sklep internetowy (retargeting), ale np. nie dokonali zakupu. Tak przygotowane kreacje reklamowe są zdecydowanie bardziej zauważalne, co przekłada się na wyższą klikalność tego typu reklam. Dodatkowo pozwalają one na przekierowanie internauty bezpośrednio do właściwej strony produktowej, skracają ścieżkę zakupu i w efekcie powodują wzrost sprzedaży w reklamowanym sklepie internetowym.

Reklamy eCommerce w sieci Adkontekst, w odróżnieniu od tych oferowanych przez większość konkurentów działających w ekosystemie RTB, rozliczane są w modelu CPC - reklamodawca w Adkontekst płaci, kiedy użytkownik kliknie w jego reklamę.

Odpowiadając na główne potrzeby reklamodawców z branży eCommerce, przygotowaliśmy produkt reklamowy, który dzięki połączeniu retargetingu i technologii dynamicznego serwowania reklam skutecznie stymuluje wzrost sprzedaży w sklepach internetowych naszych reklamodawców. Przy realizacji kampanii Adkontekst eCommerce bierzemy na siebie cały proces planowania marketingowego, począwszy od analizy transakcyjnej naszego klienta, poprzez zbudowanie kreacji reklamowych, pomoc w oskryptowaniu serwisu, aż po wybór skutecznej strategii rekomendacji i optymalizację działań reklamowych - komentuje Łukasz Duda, Chief Revenue Officer w Netsprint. Prowadzenie kampanii z użyciem Adkontekst eCommerce jest bardzo proste i wymaga minimalnego zaangażowania ze strony reklamodawcy. Cały proces planowania i realizacji kampanii jest po stronie Netsprint. Z Adkontekst eCommerce mogą skorzystać duże i średnie sklepy internetowe, które opis swojego asortymentu mają w formie pliku data feed. Kreacje reklamowe Adkontekst eCommercew zdecydowanej większości składają się z: logotypu sklepu, zdjęcia i krótkiego opisu produktu, jego ceny oraz przycisku akcji.

 

::

Sklepy internetowe wychodzą klientom naprzeciw

::

 

Przykład reklamy Adkontekst eCommerce

Każdy element treści reklamy system automatycznie dobiera pod konkretnego użytkownika, zgodnie z przyjętą strategią rekomendacji. Dzięki temu reklamodawca oszczędza czas, bo to system reklamowy automatycznie analizuje ruch na stronie sklepu internetowego, po czym wybiera odpowiednich użytkowników, którym zaprezentuje specjalnie przygotowane, spersonalizowane kreacje reklamowe. W oparciu o takie informacje jak: liczba odsłon wykonanych przez internautę w danym sklepie, historia oglądanych produktów, etap procesu zakupowego, a także data ostatniej wizyty w sklepie, algorytm rekomendacji automatycznie wspiera podejmowanie decyzji o emisji odpowiednich reklam do odpowiednich użytkowników - wykazujących największe prawdopodobieństwo

Mechanizm emisji

Emisja reklamy odbywa się na serwisach należących do największej w Polsce sieci reklamy kontekstowo-behawioralnej Adkontekst, docierającej do 18 milionów polskich internautów (92 proc.), m.in. na czołowych polskich portalach: WP, Onet, Gazeta.pl. Interia, NK, serwisach należących do Polskapresse i Mediów Regionalnych oraz licznych serwisach branżowych i hobbystycznych. Wyświetlanie dynamicznych formatów reklamowych, oprócz retargetingu, może także odbywać się w oparciu o informacje ze Spółdzielni Danych (platformy DMP Netsprint) - intencje zakupowe, demografię, profile zawodowe i zainteresowania.

 

Więcej informacji o Adkontekst eCommerce: kliknij

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.