Czego pragną kobiety na święta?

Czego pragną kobiety na święta?

Brief.pl / Wiedza

Serwis Szafa.pl przeprowadził badania preferencji zakupowych pt. “Czego pragną kobiety na święta”. W ankiecie wzięło udział 1001 kobiet. Mimo, że zakupy w sklepach (57,8 proc.) nadal wiodą prym, to obserwowany w ostatnich latach trend realizowania świątecznych zakupów w internecie, wciąż się umacnia - już 39 proc. badanych kobiet potwierdziło takie preferencje.

-

Zwolenniczki zakupów w sklepach najczęściej wskazywały na centra handlowe (ponad 44 proc.), zwracając uwagę na atmosferę poszukiwania prezentów, czy możliwość zweryfikowania i obejrzenia wybranej rzeczy. Mocno odstawiamy sklepy tradycyjne/ stacjonarne (13,5 proc.), zaś coraz odważniej kupujemy w sieci (aż 39 proc.). Z badań dowiadujemy się, że 40 proc. ankietowanych robi także świąteczne zakupy na serwisie Szafa.pl. Wśród wielu komentarzy, uzasadniających zakupy przez internet, najczęściej pojawiały się te związane z brakiem czasu, ominięciem kolejek, z szybką możliwością porównania ceny u konkurencji.


Nie każdy lubi planować zakupy z wyprzedzeniem - tylko niewiele ponad 18 proc. kobiet zdeklarowało, że zakupy świąteczne zrobi miesiąc wcześniej. Najwięcej z ankietowanych planuje zakupy świąteczne w tygodniu 8-14 grudnia (36,8 proc.). Najmniej osób chce zrobić zakupy na ostatnią chwilę, czyli między 22-24 grudnia - jedynie 1,3 proc.



Co kobiety chcą otrzymać na święta w 2014r?

Zdecydowaną nowością jest chęć otrzymania voucherów i bonów zakupowych (18,9 proc.). Na drugim miejscu odzież (15,3 proc.), a na trzecim sprzęt elektroniczny: laptop, tablet, tel. komórkowy (13,8 proc.). Jak co roku, w czołówce znajdują się także perfumy i kosmetyki (12,7 proc.). Najmniejszym zainteresowaniem cieszą się rożnego rodzaju dodatki, jak apaszki, pasek, rękawiczki, szalik oraz czapka (4,6 proc.).


Jak bardzo potrafimy być hojni na święta? Z deklaracji badanych wynika, że ponad 58 proc. osób chce przeznaczyć na tegoroczne zakupy kwotę od 100 zł do 300 zł, nieco więcej na zakupy, czyli od 300 zł do 400 zł wyda 16 proc. ankietowanych. Niewiele mniej osób, bo 11 proc. prezenty świąteczne kupi do 100 zł.



Co zrobić z nietrafionym prezentem?


Ponad jedna trzecia ankietowanych potwierdziła, że w zeszłym roku dostała coś, co nie przypadło im do gustu. Kobiety głównie wskazywały perfumy (26 proc.), skarpetki (18 proc.), a także kosmetyki, bieliznę i różnego rodzaju “drobiazgi”. Co ciekawe, 28 proc. kobiet postanowiło pozbyć się niechcianego prezentu - głównie za pośrednictwem sprzedaży lub wymiany na internetowych serwisach handlowych (aukcje czy sprzedaż w serwisie Szafa.pl). Pozostałe osoby przechowują takie rzeczy albo rozdają wśród koleżanek czy rodziny.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.