Czego pragną kobiety na święta?

Czego pragną kobiety na święta?

Brief.pl / Wiedza

Serwis Szafa.pl przeprowadził badania preferencji zakupowych pt. “Czego pragną kobiety na święta”. W ankiecie wzięło udział 1001 kobiet. Mimo, że zakupy w sklepach (57,8 proc.) nadal wiodą prym, to obserwowany w ostatnich latach trend realizowania świątecznych zakupów w internecie, wciąż się umacnia - już 39 proc. badanych kobiet potwierdziło takie preferencje.

-

Zwolenniczki zakupów w sklepach najczęściej wskazywały na centra handlowe (ponad 44 proc.), zwracając uwagę na atmosferę poszukiwania prezentów, czy możliwość zweryfikowania i obejrzenia wybranej rzeczy. Mocno odstawiamy sklepy tradycyjne/ stacjonarne (13,5 proc.), zaś coraz odważniej kupujemy w sieci (aż 39 proc.). Z badań dowiadujemy się, że 40 proc. ankietowanych robi także świąteczne zakupy na serwisie Szafa.pl. Wśród wielu komentarzy, uzasadniających zakupy przez internet, najczęściej pojawiały się te związane z brakiem czasu, ominięciem kolejek, z szybką możliwością porównania ceny u konkurencji.


Nie każdy lubi planować zakupy z wyprzedzeniem - tylko niewiele ponad 18 proc. kobiet zdeklarowało, że zakupy świąteczne zrobi miesiąc wcześniej. Najwięcej z ankietowanych planuje zakupy świąteczne w tygodniu 8-14 grudnia (36,8 proc.). Najmniej osób chce zrobić zakupy na ostatnią chwilę, czyli między 22-24 grudnia - jedynie 1,3 proc.



Co kobiety chcą otrzymać na święta w 2014r?

Zdecydowaną nowością jest chęć otrzymania voucherów i bonów zakupowych (18,9 proc.). Na drugim miejscu odzież (15,3 proc.), a na trzecim sprzęt elektroniczny: laptop, tablet, tel. komórkowy (13,8 proc.). Jak co roku, w czołówce znajdują się także perfumy i kosmetyki (12,7 proc.). Najmniejszym zainteresowaniem cieszą się rożnego rodzaju dodatki, jak apaszki, pasek, rękawiczki, szalik oraz czapka (4,6 proc.).


Jak bardzo potrafimy być hojni na święta? Z deklaracji badanych wynika, że ponad 58 proc. osób chce przeznaczyć na tegoroczne zakupy kwotę od 100 zł do 300 zł, nieco więcej na zakupy, czyli od 300 zł do 400 zł wyda 16 proc. ankietowanych. Niewiele mniej osób, bo 11 proc. prezenty świąteczne kupi do 100 zł.



Co zrobić z nietrafionym prezentem?


Ponad jedna trzecia ankietowanych potwierdziła, że w zeszłym roku dostała coś, co nie przypadło im do gustu. Kobiety głównie wskazywały perfumy (26 proc.), skarpetki (18 proc.), a także kosmetyki, bieliznę i różnego rodzaju “drobiazgi”. Co ciekawe, 28 proc. kobiet postanowiło pozbyć się niechcianego prezentu - głównie za pośrednictwem sprzedaży lub wymiany na internetowych serwisach handlowych (aukcje czy sprzedaż w serwisie Szafa.pl). Pozostałe osoby przechowują takie rzeczy albo rozdają wśród koleżanek czy rodziny.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.