Polska blogosfera - raport 2014

Polska blogosfera - raport 2014

Brief.pl / Wiedza

Dotychczas w Polsce brakowało badań blogosfery oraz jej czytelnictwa, wykonanych na reprezentatywnych próbach badawczych. Brak wiedzy na temat tego zjawiska powodował masę pytań u marketerów, agencji czy domów mediowych. Kim są blogerzy, o czym piszą najczęściej, w jakim są wieku, z jaką częstotliwością dodają nowe wpisy?

-

Na te oraz inne pytania odpowiadamy w prezentowanym raporcie. Narzędziem badawczym jest serwis zBLOGowani - agregat blogów z 22 kategorii tematycznych, który wystartował w połowie maja 2014 r.

Dane przedstawione w raporcie oparte są nie o deklaracje użytkowników, a o twarde dane które zgromadziliśmy w serwisie zBLOGowani. Badanie zostało wykonane na próbie 2871 aktywnych blogów oraz 3520 zarejestrowanych czytelników.

Cały raport można pobrać tutaj, płacąc Tweetem lub udostępniając na Facebooku. 

Wybrane wnioski płynące z badania:

  • Najliczniejsze grupy badanych blogów należą do kategorii kulinaria, uroda oraz lifestyle.

  • 85 proc. badanych blogerów to kobiety, a 15 proc. to mężczyźni.

  • Popularność kategorii blogów zmienia się wraz z wiekiem blogerów, najmłodsi tworzą najczęściej blogi osobiste i blogi z kategorii lifestyle, wśród starszych dominują blogi urodowe. Ze wzrostem wieku wzrasta także liczba blogów kulinarnych.

  • Blisko 79 proc. blogerów tworzy swoje treści na platformie Blogger.

  • Udział procentowy platformy blogowej WordPress wśród mężczyzn jest ponad dwukrotnie większy niż udział tej platformy w całej badanej populacji blogerów.

  • Blogerzy zamieszkują na ogół duże miasta i aglomeracje. Aż 12,2 proc. badanej populacji miesza w Warszawie.

  • Najczęściej występującą częstotliwością dodawania wpisów na blogach jest "2 razy w tygodniu".

  • Wśród badanych czytelników blogów jedynie 17 proc. stanowili mężczyźni, a pozostałe 83 proc. kobiety.

  • Najczęściej czytanymi blogami są te z kategorii lifestyle, kulinaria, uroda, blog osobisty i fotografia.

  • Największy wskaźnik współczytelnictwa mają kategorie blogów: uroda oraz moda


Polska blogosfera 2014 infografika

 

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?