Polska blogosfera - raport 2014

Polska blogosfera - raport 2014

Brief.pl / Wiedza

Dotychczas w Polsce brakowało badań blogosfery oraz jej czytelnictwa, wykonanych na reprezentatywnych próbach badawczych. Brak wiedzy na temat tego zjawiska powodował masę pytań u marketerów, agencji czy domów mediowych. Kim są blogerzy, o czym piszą najczęściej, w jakim są wieku, z jaką częstotliwością dodają nowe wpisy?

-

Na te oraz inne pytania odpowiadamy w prezentowanym raporcie. Narzędziem badawczym jest serwis zBLOGowani - agregat blogów z 22 kategorii tematycznych, który wystartował w połowie maja 2014 r.

Dane przedstawione w raporcie oparte są nie o deklaracje użytkowników, a o twarde dane które zgromadziliśmy w serwisie zBLOGowani. Badanie zostało wykonane na próbie 2871 aktywnych blogów oraz 3520 zarejestrowanych czytelników.

Cały raport można pobrać tutaj, płacąc Tweetem lub udostępniając na Facebooku. 

Wybrane wnioski płynące z badania:

  • Najliczniejsze grupy badanych blogów należą do kategorii kulinaria, uroda oraz lifestyle.

  • 85 proc. badanych blogerów to kobiety, a 15 proc. to mężczyźni.

  • Popularność kategorii blogów zmienia się wraz z wiekiem blogerów, najmłodsi tworzą najczęściej blogi osobiste i blogi z kategorii lifestyle, wśród starszych dominują blogi urodowe. Ze wzrostem wieku wzrasta także liczba blogów kulinarnych.

  • Blisko 79 proc. blogerów tworzy swoje treści na platformie Blogger.

  • Udział procentowy platformy blogowej WordPress wśród mężczyzn jest ponad dwukrotnie większy niż udział tej platformy w całej badanej populacji blogerów.

  • Blogerzy zamieszkują na ogół duże miasta i aglomeracje. Aż 12,2 proc. badanej populacji miesza w Warszawie.

  • Najczęściej występującą częstotliwością dodawania wpisów na blogach jest "2 razy w tygodniu".

  • Wśród badanych czytelników blogów jedynie 17 proc. stanowili mężczyźni, a pozostałe 83 proc. kobiety.

  • Najczęściej czytanymi blogami są te z kategorii lifestyle, kulinaria, uroda, blog osobisty i fotografia.

  • Największy wskaźnik współczytelnictwa mają kategorie blogów: uroda oraz moda


Polska blogosfera 2014 infografika

 

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.