wp - grudzien 2016

Dekoral Fashion - case study

Dekoral Fashion - case study

Brief.pl / Inspiracje

Dekoral Fashion wystartowało w lutym tego roku z kampanią - Kolorowa Polska. Celem było przeprowadzenie badania preferencji kolorystycznych wśród osób z wykształceniem wyższym w wieku 25-50 lat. Case ten zostanie zaprezentowany podczas konferencji Mixx Awards już 6 listopada 2014 roku.

-

Na polskim rynku farb do ścian poza marką Dekoral funkcjonują m.in. Dulux, Śnieżka, Bondex, Flugger. Dekoral to polska marka, której historia rozpoczęła się na początku lat 90’ we Wrocławiu i szybko stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek farb w Polsce.m.

Po kilku latach została wyodrębniona podmarka Dekoral Fashion, która to w tym roku postanowiła zbadać preferencje kolorystyczne Polaków, by dać odpowiedź m.in. na pytania, czy studenci z Poznania wolą czerwień czy zieleń oraz jaki kolor szpilek lubi trzydziestoletnia Warszawianka. Przy okazji postanowił stworzyć raport, który nie tylko zaciekawi media, ale też wzmocni wizerunek marki Dekoral Fashion jako eksperta od koloru!

Wyzwanie:

Jak zaciekawić konsumentów i zachęcić do szerokiej dyskusji w social mediach oraz wzbudzić aktywność PR na mało atrakcyjny temat farb i malowania ścian, a tym samym zwiększyć świadomość i rozpoznawalność palet kolorystycznych marki Dekoral Fashion.

 

Strategia kampanii:

Strategia akcji zakładała przeprowadzenie ogólnonarodowego badania preferencji kolorystycznych, którego metodyka wymagała dopracowania rozwiązań od strony technologicznej. Celem było zebranie jak największej liczby ankiet od szerokiej grupy respondentów. Zebrane dane miały służyć do przygotowania wartościowych artykułów tematycznych.

 

Grupa docelowa kampanii:

Kampania była kierowana zarówno do kobiet jak i mężczyzn, w wieku od 25-50 lat, z wykształceniem wyższym, zamieszkałych w miastach powyżej 100 000 mieszkańców.

1. Badanie preferencji kolorystycznych w internecie i offline oraz wykorzystanie zebranych danych do celów PRowych

Za pomocą publikacji PR i banerów – wykorzystano aż 3 740 banerów reklamy display - użytkownicy przekierowywani byli na stronę kampanii - www.kolorowapolska.pl i zachęcani do udziału w badaniu, w którym pytano ich o preferencje kolorystyczne. Zebrane w ten sposób dane były prezentowane na stronie projektu w czasie rzeczywistym, w formie automatycznie aktualizujących się infografik, a także wykorzystane do stworzenia artykułów tematycznych i infografik na potrzeby wysyłek medialnych

2. Działania w przestrzeni miejskiej – skanowanie umysłów przechodniów za pomocą encefalografu!

Pod hasłem „Poznaj kolor swojego wnętrza” zostały przygotowane instalacje m.in. w galeriach handlowych czy na dworcach, które badały i prezentowały aktualny stan emocjonalny chętnych poddanych badaniu. Instalacja składała się encefalografu, świetlnego kubika i aplikacji obliczającej stan emocjonalny osoby badanej. W trakcie analizy kubik świecił kolorami, którymi badana osoba „myśli”.

Kubik Świetlny


3. Konkurs Metamorfozy z udziałem przedstawicieli świata mody i designu: Karoliną Malinowską i Olivierem Janiakiem, bazujący na badaniu.

Wszystkie trzy fazy projektu spajała postać Oliviera Janiaka, który w ramach badania przeprowadził sondę uliczną na temat kolorów, poddał się badaniu encefalografem oraz zapraszał do konkursu Metamorfozy, którego wraz z Karoliną Malinowską był jurorem. Jury wybrało najładniejszą kompozycję wnętrzarsko-stylistyczną wykonaną za pomocą specjalnej aplikacji. W nagrodę profesjonalny zespół stylistyczno-architektoniczny poddał metamorfozie mieszkanie laureatki konkursu.

 

Metamorfoza mieszkania laureatki

Formuła kampanii, dzięki połączeniu projektu badawczego z akcją ambientową i konkursem, pozwoliła na pozyskanie 10 partnerów medialnych. Kampania Kolorowa Polska zaowocowała: 3 000 wypełnionych ankiet dotyczących preferencji kolorystycznych Polaków, 3 000 przebadanymi osobami w czasie akcji w przestrzeni miejskiej w Warszawie i Wrocławiu, ponad 150 000 wizytami na stronie internetowej akcji, 1 300 naturalnymi udostępnieniami strony Kolorowa Polska na portalu Facebook, prawie milionem wyświetleń materiałów wideo z akcji na YouTube.
Temat badania został podjęty przez TVP1 w programie „Pytanie na śniadanie”, a o akcji wspomniał w Polityce w jednym ze swoich felietonów Kuba Wojewódzki.

Dzięki unikalnym danym udało się wygenerować ponad 300 publikacji o akcji i dotrzeć do ponad 4 000 000 odbiorców. Raport podsumowujący badanie ukazał się w czasopiśmie Cztery Kąty.
Dane zebrane w akcji badawczej zaowocowały wprowadzeniem do sklepów nowego koloru.

Działania ambientowe natomiast zostały utrwalone na zdjęciach i filmach i rozdystrybuowane do mediów. Ich efektem było jeszcze ponad 70 dodatkowych publikacji i ponad 100 000 wyświetleń video z akcji na YouTube.

KPI działań PR zrealizowane zostały na poziomie 400 proc. względem zakładanego celu.
Udało się również zaangażować 250 proc. bardziej, niż zakładały to wstępne KPI dla akcji.



Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.