...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jak zebrać kilka tysięcy złotych w dobę?

Ostatnie spektakularne kampanie crowdfundingowe w Polsce pokazały, że można zebrać dowolną kwotę w wyznaczonym przez siebie okresie. Ważny jednak jest cel zbiórki i to, co mamy do zaoferowania. Wielokrotnie już byliśmy świadkami projektów które zebrały zakładaną sumę w mniej niż 24 godziny.

Wszyscy, którym wydaje się, że w finansowaniu społecznościowym szansę mają tylko Ci, których pomysł opiera się na znanej marce, są w błędzie.       

– Zbiórki na portalach takich jak Kickstarter, Beesfund czy Wspieram.to pokazują, że o sukcesie nie decyduje przypadek. Zazwyczaj efekt końcowy opatrzony jest ciężką pracą całego zespołu i dniami przygotowań – mówi Dominika Zabrocka z firmy Wspieram.to.

Co zrobić, aby nasz projekt miał szansę odnieść sukces?

1. Przenalizuj inne projekty o podobnej tematyce, które zostały zrealizowane.

Zanim założymy projekt i rozpoczniemy zbiórkę funduszy powinniśmy zapoznać się z podobnymi projektami, które zostały zrealizowane w tej samej kategorii. Dzięki temu będziemy mogli sprawdzić czym cechowały się udane realizacje. Taka wiedza pozwoli nam odpowiednio zoptymalizować projekt, aby jak najlepiej zaprezentował nas i nasz pomysł przed potencjalnymi wspierającymi.

2. Zadbaj o odpowiedni wygląd i wizerunek projektu

Wizerunek kampanii to pozytywne skojarzenia i emocje, jakie budzi ona u fanów i potencjalnych wspierających.  Tworzy go zarówno styl komunikacji, film promocyjny jak i cały wygląd projektu zamieszczonego na platformie. Określ emocje jakie chcesz wzbudzać i stwórz go tak, aby opowiadał niezwykłą historię. 

3. Dowiedz się, gdzie znajdziesz potencjalnego wspierającego

Zanim uruchomimy nasz projekt konieczne będzie zbudowanie bazy miejsc i osób, które będą zainteresowane wsparciem, bądź napisaniem na temat naszego pomysłu. Dobrze widziane jest również przygotowanie listy dziennikarzy, którzy będą zainteresowani tematyką naszych działań.

4. Zaplanuj strategię komunikacji w mediach oraz harmonogram działań

Nic bardziej nie utrudnia działań niż chaotyczne wysyłki not prasowych i szybka próba dotarcia do mediów dzień przed startem projektu. Tworząc harmonogram działań będziemy w stanie zaplanować wszystko z odpowiednim wyprzedzeniem. Ważny jest odpowiedni dobór mediów, opiniotwórczych osób, czy serwisów tematycznych.

5. Wybierz narzędzia, za pomocą których zbudujesz zaangażowanie i skierujesz ruch na stronę swojego projektu

Jeśli pomyślnie udało się nam określić naszą grupę docelową, powinniśmy wybrać narzędzia, które odpowiednio ją zaangażują. Najpopularniejszymi z nich będą: media społecznościowe (Facebook, Youtube, Twitter), konkursy, ankiety, motywujące nagrody za wsparcie oraz nowe cele, które będą odblokowane w kolejnych krokach wsparcia. Pamiętaj, że sam ruch na platformie crowdfundingowej nie zapewni sukcesu.

6. Realizuj działania zgodnie z zaplanowaną wcześniej strategią

Staraj się działać zgodnie z ustalonym harmonogramem. Im więcej działań będzie odpowiednio zaplanowanych, tym łatwiej będzie nam realizować założone cele. 

Nie powinniśmy zapominać, że dobrze przygotowana i prowadzona kampania crowdfundingowa czasami niczym nie różni się od pracy zawodowej. Z tą różnicą, że sami zbieramy na swoje wynagrodzenie.

::

Photo: © Jérôme Rommé– Zobacz portfolio

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF