Megapanel PBI/Gemius - sierpień 2014

Megapanel PBI/Gemius - sierpień 2014

Brief.pl / Aktualności

Prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Megapanel PBI/Gemius. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, jak i zestawienie najpopularniejszych stron WWW i aplikacji PC. Poniżej znajdziecie Państwo również dane dotyczące ruchu z urządzeń mobilnych oraz popularności materiałów audio i wideo w sieci.

-

Wydawcy:
TOP20 wydawców stron www i aplikacji, z których korzysta najwięcej internautów

TOP20 wydawców stron www i aplikacji, z ktorych korzysta najwięcej internautów
TOP20 wydawców stron www i aplikacji, na których internauci wykonują najwięcej odsłon z Polski

Strony WWW:
TOP20 stron www, z których korzysta najwięcej internautów

Aplikacje:
TOP20 uruchomionych aplikacji na PC

Mobile:
TOP10 wydawców stron www, na tórych internauci wyonują najwięcej odsłon za pomocą urządzeń mobilnych z Polski
TOP10 wydawców odwiedzanych z największej liczby przeglądarek mobilnych (identyfikowanych jako cookies z urządzeń mobilnych zlokalizowanych na terenie Polski)

Audio i wideo:
TOP5 wydawców materiałów audio i wideo w sieci, które ogląda lub słucha najwięcej internautów
TOP5 wydawców materiałów audio i wideo w sieci, których internauci oglądają i słuchają najdłużej (przy pomocy PC zlokalizowanych na terenie Polski)

Dane należy cytować powołując się na następujący zapis:
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, sierpień 2014 (od kwietnia 2013 r. wyniki uwzględniają nowe zasady grupowania witryn i aplikacji; więcej na: audience.gemius.pl)

O badaniu

Megapanel PBI/Gemius to ogólnopolskie badanie Internetu realizowane przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron www i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Badanie jest pierwszym i jedynym obowiązującym standardem pomiaru oglądalności internetu w Polsce. Pierwsze dane opublikowano w październiku 2004 roku. Wyniki są publikowane co miesiąc.

Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron www i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, którymi dysponują.

Metodologia badania opiera się na pomiarze user-centric (dane gromadzone metodą panelową na grupie internautów, którzy zgodzili się na udział w badaniu) oraz audycie site-centric (dane o oglądalności witryn gromadzone na podstawie kodów zliczających umieszczonych w kodach źródłowych stron www). Badanie jest realizowane zgodnie z wytycznymi i standardami badawczymi międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR, obejmuje kilka tysięcy polskich i zagranicznych stron www, w tym aplikacje.

Więcej o badaniu: audience.gemius.pl.

Liczebność próby: N=11 905. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.


Przydatne linki:

Opis metodologii: gemius.pl/pl/badania_audience_informacje

Wersja demonstracyjna wyników badania: gemius.pl/pl/badania_audience_demo (plik demo prezentuje wyniki badania za styczeń 2005 r. i umożliwia zapoznanie się ze wszystkimi funkcjami aplikacji gemiusExplorer)

 

 

Tagi:

Gemius PBI

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.