Megapanel PBI/Gemius - sierpień 2014

Megapanel PBI/Gemius - sierpień 2014

Brief.pl / Aktualności

Prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Megapanel PBI/Gemius. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, jak i zestawienie najpopularniejszych stron WWW i aplikacji PC. Poniżej znajdziecie Państwo również dane dotyczące ruchu z urządzeń mobilnych oraz popularności materiałów audio i wideo w sieci.

-

Wydawcy:
TOP20 wydawców stron www i aplikacji, z których korzysta najwięcej internautów

TOP20 wydawców stron www i aplikacji, z ktorych korzysta najwięcej internautów
TOP20 wydawców stron www i aplikacji, na których internauci wykonują najwięcej odsłon z Polski

Strony WWW:
TOP20 stron www, z których korzysta najwięcej internautów

Aplikacje:
TOP20 uruchomionych aplikacji na PC

Mobile:
TOP10 wydawców stron www, na tórych internauci wyonują najwięcej odsłon za pomocą urządzeń mobilnych z Polski
TOP10 wydawców odwiedzanych z największej liczby przeglądarek mobilnych (identyfikowanych jako cookies z urządzeń mobilnych zlokalizowanych na terenie Polski)

Audio i wideo:
TOP5 wydawców materiałów audio i wideo w sieci, które ogląda lub słucha najwięcej internautów
TOP5 wydawców materiałów audio i wideo w sieci, których internauci oglądają i słuchają najdłużej (przy pomocy PC zlokalizowanych na terenie Polski)

Dane należy cytować powołując się na następujący zapis:
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, sierpień 2014 (od kwietnia 2013 r. wyniki uwzględniają nowe zasady grupowania witryn i aplikacji; więcej na: audience.gemius.pl)

O badaniu

Megapanel PBI/Gemius to ogólnopolskie badanie Internetu realizowane przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron www i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Badanie jest pierwszym i jedynym obowiązującym standardem pomiaru oglądalności internetu w Polsce. Pierwsze dane opublikowano w październiku 2004 roku. Wyniki są publikowane co miesiąc.

Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron www i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, którymi dysponują.

Metodologia badania opiera się na pomiarze user-centric (dane gromadzone metodą panelową na grupie internautów, którzy zgodzili się na udział w badaniu) oraz audycie site-centric (dane o oglądalności witryn gromadzone na podstawie kodów zliczających umieszczonych w kodach źródłowych stron www). Badanie jest realizowane zgodnie z wytycznymi i standardami badawczymi międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR, obejmuje kilka tysięcy polskich i zagranicznych stron www, w tym aplikacje.

Więcej o badaniu: audience.gemius.pl.

Liczebność próby: N=11 905. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.


Przydatne linki:

Opis metodologii: gemius.pl/pl/badania_audience_informacje

Wersja demonstracyjna wyników badania: gemius.pl/pl/badania_audience_demo (plik demo prezentuje wyniki badania za styczeń 2005 r. i umożliwia zapoznanie się ze wszystkimi funkcjami aplikacji gemiusExplorer)

 

 

Tagi:

Gemius PBI

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.