XVII Dialog: PR vs. reklama

XVII Dialog: PR vs. reklama

Brief.pl / Aktualności

PR istnieje po to, by wspierać reklamę? Między innymi o tym dyskutowali podczas spotkania XVII Dialog: Natalia Hatalska, hatalska.com, Tytus Klepacz z DDB, Michał Pawelec – BlaBlaCar i Dirk Aarts, PROI Worldwide.

-

Spotkanie poprowadził Wojciech Borowski, prezes McCann Worldgroup, który przypomniał na początku, że to właśnie wypowiedź Klepacza stała się myślą przewodnią spotkania. Spotkanie potwierdziło, że Content is the King, z kolei PR jest królem treści. W kuluarach ogłoszono też królową: „The queen is distribution”. Swoje 10-lecie świętowała redakcja PRoto.pl.

Treść, nie forma

Paweł Sanowski, prezes Instytutu Monitorowania Mediów, zaprezentował wyniki badania, dotyczącego budżetów wydawanych przy kampaniach PR-owych i reklamowych. Przykładami, które mu posłużyły były reklama Biedronki i kampania „Język polski jest ĄĘ”. Druga z wymienionych - dotycząca obrony znaków diakrytycznych, „była bardzo dobrym przykładem tego, jak działa reklama, a PR ją wspiera”. Klepacz zauważył ponadto, że „ĄĘ” najczęściej nagradzano w kategorii PR, ale tak naprawdę wykorzystano w tym przypadku te same media, tylko „w trochę bardziej inteligentny i kreatywny sposób”. Natalia Hatalska zapytana o to, jak rozumie związek między PR-em a reklamą, przyznała, że nie lubi tego typu zestawień. Dodała przy tym, że z perspektywy użytkownika forma przekazu nie ma znaczenia, bo zależy mu na komunikacji. Najważniejsza jest treść – podsumowała autorka blogahatalska.com. Podobnego zdania był Dirk Aarts, który powiedział, że „content marketing, kampanie PR, reklama mają jedną cechę wspólną – przedstawiają wielkie historie”. Historią początków swojego projektu podzielił się z kolei Michał Pawelec. Pomysłodawca BlaBlaCar skojarzył trzy fakty: „dużo kierowców podróżujących ma wolne miejsca w samochodzie, kierowcy chcą, żeby zwróciły im się koszty za paliwo i wszyscy korzystamy z internetu”. Przyznał także, że działania marketingowe są skierowane na pozyskanie nowych klientów, z kolei dział komunikacji skupia się na tym, by nadać im pewną wartość.

 Hatalska Klepacz Dialog PR

Pomysł, ekwiwalent budżetu?

Prelegenci przyznali, że o sukcesie projektu decyduje przede wszystkim pomysł. Dopiero potem są media. Natalia Hatalska miała jednak poczucie, że stereotypowo podchodzimy do zagadnień związanych z PR-em, traktując go jako relację z mediami. W krajach zachodnioeuropejskich takie skojarzenia już się zatarły. Komunikacja działa też w sferze digital – nadmienił Aarts. Tytus Klepacz stwierdził jednak, że w Polsce trudno robić dobry kontent, bo nie ma na to budżetu: „To, co robimy na przykład Wardęga, to produkcje w stylu ukrytej kamery z lat 80”. Hatalska zastanawiała się jednak, jak przy tworzeniu kontentu ma odnaleźć się marka. W jej opinii, dobrym przykładem wykorzystania potencjału mediów społecznościowych była kampania  promująca film „Igrzyska śmierci”, która do każdego z kanałów dobierała różne treści – te składały się na całość komunikacji.

::

Źródło: proto.pl

 

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?