Festiwal Golden Drum 2014: refleksje jurora

Festiwal Golden Drum 2014: refleksje jurora

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy festiwal Golden Drum odbył się 21 lat temu. Od początku określany był jako „festiwal Nowej Europy”, czyli państw, które wyzwolone z komunistycznej okupacji zaczynały uczyć się zasad wolnego rynku i technik tworzenia reklamy. Za czasów pierwszych „Golden Drumów” kampanie reklamowe z krajów byłego bloku komunistycznego nie miały żadnych szans w walce z dojrzałymi, przemyślanymi i świetnie zrealizowanymi kampanii z tzw. „Zachodu”. Po 21 latach Golden Drum znakomicie spełnił swoją pozytywistyczną rolę „pracy u podstaw” zacierając kreatywne granice między „nową” a „starą” Europą.

-

Od wielu lat żadnych granic już nie widać. Wszystkie nagrodzone na Golden Drum prace, mają pełne prawo, aby bić się o nagrody na największych światowych festiwalach reklamy. A prac w tym roku było sporo, bo aż 1300. Najwięcej z Rosji - 331. Znaczna część rosyjskich to znakomite rzeczy. Przyznam się, że nie spodziewałem się aż tak wysokiego poziomu prac z tej części świata. Większość case’ów z Rosji bazowała na świetnie znalezionych insightach, pokazywała nowatorskie rozwiązania kreatywne, a technologii używała z wyczuciem i umiarem. Mówię tutaj o takich kreacjach jak Megafaces. Projekt oryginalnie stworzony przez londyńczyka Asifa Khana został w całości przeniesiony do Soczi, gdzie podczas Olimpiady 11 tysięcy cylindrycznych pixeli odtwarzało selfie powiększone o 3,5 tysiąca procent. Projekt był częścią kampanii dla rosyjskiego operatora sieci komórkowej MegaFon pod hasłem 'Create your own Olympic history'. Bohaterem mógł stać się każdy, kto w specjalnej budce zeskanował swoją twarz w trójwymiarze. Wielka rzecz i wielkie uznanie. Praca otrzymała już Grand Prix w Cannes i Grand Prix w Portoroż.

Ciekawych kreacji z Rosji była cała masa. Chętnych odsyłam do poszukania więcej o takich pracach jak: „Get Well Kit” (case do iPhone'a mieszczący w sobie tabletki z aplikacją przypominającą o ich dozowaniu), „Catch-A-Plane” (aplikacja do zbieranie mil lotniczych, ilekroć tylko samolot przeleci nad nami), „Put the music on” (teledysk, który powstał poprzez animację obrazków na wcześniej sprzedanych koszulkach), „The power of suport” dla Znak.com (świetnie użyty prosty fizyczny eksperyment, który dowodzi, jak wielkiej siły potrzeba, aby rozdzielić dwie przetasowane ze sobą książki, tutaj użyty jako symbol nierozwerwalnej więzi gazety i jej czytelników), „How can a robot sell the phone” (robotyczna ręka, którą na odległość można było przetestować nowy smartfon).

::

Zobacz wszystkich zwycięzców:

Festiwal Golden Drums - podsumowanie

::

 

Rosja Rosją, a Polska? My wypadliśmy bardzo dobrze. Podczas gali wręczania nagród, na głównym ekranie co chwilę pojawiał się napis POLAND. To duży sukces moich koleżanek i kolegów z branży. W tym roku aż trzy Grand Prix przypadły Polsce (McCann za „Enemy Front”, Cheil za „Bardzo dobre maniery” oraz 180 HB +JvM za „Tiger The Game is Not Over”). Brawa!

A czy w 2015 rok czeka nas Cud na Wisłą i na Golden Drum wyślemy tyle prac, że kreatywnością pokonamy wieloletniego zwycięzcę Golden Drum – Rosję? To już historia pokaże.

::Autorem jest Mariusz Pitura, executive creative director, Lemon Sky JWT

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?