wp - grudzien 2016

Brainly: 30 mln zł. dofinansowania

Brainly: 30 mln zł. dofinansowania

Brief.pl / Aktualności

Brainly – największy na świecie edukacyjny portal społecznościowy stworzony przez młodych Polaków – otrzymał od amerykańskich inwestorów 9 milionów dolarów, tj. ponad 30 milionów złotych. Pozyskane w ten sposób środki właściciele Brainly przeznaczą na rozwój portalu i otwarcie biura w Nowym Jorku.

-

Brainly, znane w Polsce pod nazwą zadane.pl, jest społecznościowym portalem edukacyjnym.Za jego pośrednictwem uczniowie na całym świecie pomagają sobie w zadaniach domowych, a także w systematyzowaniu i utrwalaniu wiedzy.

9 milionów dolarów amerykańskich, czyli ponad 30 milionów złotych, zainwestował w Brainly w rundzie A fundusz General Catalyst Partners oraz Runa Capital, Learn Capital i Point Nine. General Catalyst inwestuje głównie w USA – wspierali takie start-upy jak Snapchat czy Airbnb. Tylko w szczególnych przypadkach działają poza Ameryką – i tym wyjątkiem jest Brainly.


Jednym z pierwszych kroków będzie otwarcie biura w Nowym Jorku, kierownictwo którego obejmie jeden ze współwłaścicieli – Michał Borkowski. Celem serwisu jest bycie numerem jeden na rynku social learningu i budowanie skali międzynarodowej, szczególnie z uwzględnieniem Stanów Zjednoczonych i krajów Europy Zachodniej.

- Dzięki wsparciu inwestorów możemy realizować naszą wizję portalu, wzbogacić ją o doświadczenia nowych ludzi, których zamierzamy zatrudnić, by stworzyć Brainly nowej generacji - Borkowski podkreśla. Uzyskane środki pozwolą na błyskawiczny rozwój portalu oraz rozwój serwisu w kolejnych krajach, w tym w Stanach Zjednoczonych.

Od 2009 roku do dziś Brainly funkcjonuje w 12 wersjach językowych, jest dostępne w 35 krajach na całym świecie, a jego strony miesięcznie przegląda ponad 30 milionów uczniów. Nad poprawnością merytoryczną czuwa ponad 450 moderatorów. Co godzinę w Brainly jest zadawanych ponad 10 tysięcy pytań z różnych dziedzin wiedzy, jak matematyka, angielski, historia, geografia, zdrowie czy biznes.

::
Brainly wśród 50 kreatywnych
::



- Uczniom na całym świecie zdarza się mieć problem z pracą domową, co potem przekłada się na frustrację i utratę pewności siebie – przekonuje Michał Borkowski. Chcielibyśmy, by dzięki Brainly młodzież takie chwile mogła przekuć w pozytywne działanie, w szansę na zdobycie ciekawej wiedzy i współpracę z innymi kolegami, będącymi w podobnej sytuacji.

Brainly to też aplikacja mobilna. Od początku 2014 roku ściągnęło ją ponad 2 milionów użytkowników na całym świecie.


Pozyskane fundusze Brainly przeznaczy głównie na rozwój produktu. Do tego potrzebni będą specjaliści w naszym kraju i w USA. W Polsce portal prowadzi rekrutację programistów i specjalistów IT/mobile.

- Szukamy najlepszych polskich programistów. Mamy ambicję pracować z ludźmi kreatywnymi i gotowymi wdrażać własne pomysły na polepszenie działania serwisu i aplikacji mobilnej – mówi Borkowski. Chcemy zatrudnić deweloperów o otwartych umysłach, z wizją i odwagą.

Tagi:

Brainly Zadane

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.