Brainly: 30 mln zł. dofinansowania

Brainly: 30 mln zł. dofinansowania

Brief.pl / Aktualności

Brainly – największy na świecie edukacyjny portal społecznościowy stworzony przez młodych Polaków – otrzymał od amerykańskich inwestorów 9 milionów dolarów, tj. ponad 30 milionów złotych. Pozyskane w ten sposób środki właściciele Brainly przeznaczą na rozwój portalu i otwarcie biura w Nowym Jorku.

-

Brainly, znane w Polsce pod nazwą zadane.pl, jest społecznościowym portalem edukacyjnym.Za jego pośrednictwem uczniowie na całym świecie pomagają sobie w zadaniach domowych, a także w systematyzowaniu i utrwalaniu wiedzy.

9 milionów dolarów amerykańskich, czyli ponad 30 milionów złotych, zainwestował w Brainly w rundzie A fundusz General Catalyst Partners oraz Runa Capital, Learn Capital i Point Nine. General Catalyst inwestuje głównie w USA – wspierali takie start-upy jak Snapchat czy Airbnb. Tylko w szczególnych przypadkach działają poza Ameryką – i tym wyjątkiem jest Brainly.


Jednym z pierwszych kroków będzie otwarcie biura w Nowym Jorku, kierownictwo którego obejmie jeden ze współwłaścicieli – Michał Borkowski. Celem serwisu jest bycie numerem jeden na rynku social learningu i budowanie skali międzynarodowej, szczególnie z uwzględnieniem Stanów Zjednoczonych i krajów Europy Zachodniej.

- Dzięki wsparciu inwestorów możemy realizować naszą wizję portalu, wzbogacić ją o doświadczenia nowych ludzi, których zamierzamy zatrudnić, by stworzyć Brainly nowej generacji - Borkowski podkreśla. Uzyskane środki pozwolą na błyskawiczny rozwój portalu oraz rozwój serwisu w kolejnych krajach, w tym w Stanach Zjednoczonych.

Od 2009 roku do dziś Brainly funkcjonuje w 12 wersjach językowych, jest dostępne w 35 krajach na całym świecie, a jego strony miesięcznie przegląda ponad 30 milionów uczniów. Nad poprawnością merytoryczną czuwa ponad 450 moderatorów. Co godzinę w Brainly jest zadawanych ponad 10 tysięcy pytań z różnych dziedzin wiedzy, jak matematyka, angielski, historia, geografia, zdrowie czy biznes.

::
Brainly wśród 50 kreatywnych
::



- Uczniom na całym świecie zdarza się mieć problem z pracą domową, co potem przekłada się na frustrację i utratę pewności siebie – przekonuje Michał Borkowski. Chcielibyśmy, by dzięki Brainly młodzież takie chwile mogła przekuć w pozytywne działanie, w szansę na zdobycie ciekawej wiedzy i współpracę z innymi kolegami, będącymi w podobnej sytuacji.

Brainly to też aplikacja mobilna. Od początku 2014 roku ściągnęło ją ponad 2 milionów użytkowników na całym świecie.


Pozyskane fundusze Brainly przeznaczy głównie na rozwój produktu. Do tego potrzebni będą specjaliści w naszym kraju i w USA. W Polsce portal prowadzi rekrutację programistów i specjalistów IT/mobile.

- Szukamy najlepszych polskich programistów. Mamy ambicję pracować z ludźmi kreatywnymi i gotowymi wdrażać własne pomysły na polepszenie działania serwisu i aplikacji mobilnej – mówi Borkowski. Chcemy zatrudnić deweloperów o otwartych umysłach, z wizją i odwagą.

Tagi:

Brainly Zadane

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.