Brainly: 30 mln zł. dofinansowania

Brainly: 30 mln zł. dofinansowania

Brief.pl / Aktualności

Brainly – największy na świecie edukacyjny portal społecznościowy stworzony przez młodych Polaków – otrzymał od amerykańskich inwestorów 9 milionów dolarów, tj. ponad 30 milionów złotych. Pozyskane w ten sposób środki właściciele Brainly przeznaczą na rozwój portalu i otwarcie biura w Nowym Jorku.

-

Brainly, znane w Polsce pod nazwą zadane.pl, jest społecznościowym portalem edukacyjnym.Za jego pośrednictwem uczniowie na całym świecie pomagają sobie w zadaniach domowych, a także w systematyzowaniu i utrwalaniu wiedzy.

9 milionów dolarów amerykańskich, czyli ponad 30 milionów złotych, zainwestował w Brainly w rundzie A fundusz General Catalyst Partners oraz Runa Capital, Learn Capital i Point Nine. General Catalyst inwestuje głównie w USA – wspierali takie start-upy jak Snapchat czy Airbnb. Tylko w szczególnych przypadkach działają poza Ameryką – i tym wyjątkiem jest Brainly.


Jednym z pierwszych kroków będzie otwarcie biura w Nowym Jorku, kierownictwo którego obejmie jeden ze współwłaścicieli – Michał Borkowski. Celem serwisu jest bycie numerem jeden na rynku social learningu i budowanie skali międzynarodowej, szczególnie z uwzględnieniem Stanów Zjednoczonych i krajów Europy Zachodniej.

- Dzięki wsparciu inwestorów możemy realizować naszą wizję portalu, wzbogacić ją o doświadczenia nowych ludzi, których zamierzamy zatrudnić, by stworzyć Brainly nowej generacji - Borkowski podkreśla. Uzyskane środki pozwolą na błyskawiczny rozwój portalu oraz rozwój serwisu w kolejnych krajach, w tym w Stanach Zjednoczonych.

Od 2009 roku do dziś Brainly funkcjonuje w 12 wersjach językowych, jest dostępne w 35 krajach na całym świecie, a jego strony miesięcznie przegląda ponad 30 milionów uczniów. Nad poprawnością merytoryczną czuwa ponad 450 moderatorów. Co godzinę w Brainly jest zadawanych ponad 10 tysięcy pytań z różnych dziedzin wiedzy, jak matematyka, angielski, historia, geografia, zdrowie czy biznes.

::
Brainly wśród 50 kreatywnych
::



- Uczniom na całym świecie zdarza się mieć problem z pracą domową, co potem przekłada się na frustrację i utratę pewności siebie – przekonuje Michał Borkowski. Chcielibyśmy, by dzięki Brainly młodzież takie chwile mogła przekuć w pozytywne działanie, w szansę na zdobycie ciekawej wiedzy i współpracę z innymi kolegami, będącymi w podobnej sytuacji.

Brainly to też aplikacja mobilna. Od początku 2014 roku ściągnęło ją ponad 2 milionów użytkowników na całym świecie.


Pozyskane fundusze Brainly przeznaczy głównie na rozwój produktu. Do tego potrzebni będą specjaliści w naszym kraju i w USA. W Polsce portal prowadzi rekrutację programistów i specjalistów IT/mobile.

- Szukamy najlepszych polskich programistów. Mamy ambicję pracować z ludźmi kreatywnymi i gotowymi wdrażać własne pomysły na polepszenie działania serwisu i aplikacji mobilnej – mówi Borkowski. Chcemy zatrudnić deweloperów o otwartych umysłach, z wizją i odwagą.

Tagi:

Brainly Zadane

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.