Francuzi mogą płacić tweetami

Francuzi mogą płacić tweetami

Brief.pl / Inspiracje

Wszystko dzięki aplikacji jednego z największych banków we Francji - Groupe BPCE. Jak to działa?

-

Po pierwsze trzeba ściągnąć na swóje telefon aplikację S-money (dostępna na iOS i Androida). Po drugie połączyć ją ze swoją kartą kredytową oraz kontem na Twitterze.

Aby dokonać opłaty lub przelewu wystarczy zatweetować używając odpowiedniego zestawu oznaczeń i hashtaga #TweetezPavez:

 

Oczywiście na użytkowników tej funkcji są nałożone ograniczenia: maksymalny transfer środków do drugiej osoby wynosi 250 Euro.

Aplikacja, jej bezpieczeństwo i wygoda mogą budzić wiele wątpliwości - każdy naszy wpis ze zleceniem przelewu jest widoczny na naszym profilu i dla naszych obserwujących.

Jednak taka forma otwiera duże możliwości składkom charytatywnym i kampaniom crowdfundingowym, dzięki wiralowemu charakterowi wpisów na Twitterze.

Warto też zwrócić uwagę na fakt, że aplikacja powstawła bez udziału przedstawicieli Twittera. Wszystkie niezbędne funkcje i dane do stworzenia aplikacji, jej twórcy wzięli z ogólnie dostępnego API serwisu.

Osoby, które znają język francuski mogą poniżej obejrzeć wideo wyjaśniające działanie aplikacji:

::

Przy okazji zachęcamy też do śledzenie profilu Brief na Twitterze.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.