BrandTube dla Nikon na Instagramie

BrandTube dla Nikon na Instagramie

Brief.pl / Inspiracje

We wrześniu br. zakończył się konkurs stworzony przez BrandTube dla marki Nikon. W działaniach pod hasłem „Jestem Twoim wyzwaniem” wykorzystano innowacyjne funkcje wideo, udostępnione przez platformę Instagram. Akcja oparta była o instruktażowe materiały filmowe promujące nowy model aparatu Nikon Nikon Coolpix AW120.

-

Promocja modelu aparatu Nikon Coolpix AW120 pod hasłem „Jestem Twoim wyzwaniem” była zaplanowana na ostatnie tygodnie wakacji. W ciągu miesiąca trwania kampanii ilość subskrybentów kanału Nikon na Instagramie osiągnęła ponad 1 000, a sama liczba prac uczestników konkursu wyniosła niemal 2 tysiące. Dodatkowo, kampania wspierana była na fanpage’ach niekomercyjnych agencji o łącznym zasięgu 1,5 miliona użytkowników oraz na fan page’u marki Nikon. Działania nie były wspierane reklamowo.

- Rok temu gdy udostępniona została możliwość tworzenia filmów wideo w popularnym serwisie Instagram Nikon, znany z innowacyjnych kampanii i przecierania nowych szlaków w promowaniu swoich produktów, postanowił wykorzystać właśnie ten kanał komunikacji - powiedziała Agnieszka Bischoff, senior product specialist Nikon Polska. Na nasze zlecenie firma BrandTube podjęła się wyzwania wykorzystania nowych funkcji Instagramu w ramach wakacyjnej kampanii promującej wodoodporny aparat kompaktowy Nikon Nikon Coolpix AW120. Jesteśmy bardzo zadowoleni z jej wyników.

::
Castorama z youtuberami
::

Uczestnicy konkursu „Jestem Twoim wyzwaniem” mieli za zadanie umieszczanie zdjęć zgodnych z wybraną przez Nikona tematyką tygodnia na własnych profilach, z uwzględnieniem wcześniej zdefiniowanych hashtagów. Wprowadzenie tematyki tygodnia miało podkreślać wybrane funkcjonalności modelu, takie jak zdjęcia podwodne, predefiniowane ustawienia pozwalające na fotografowanie zwierząt domowych czy zdjęcia wakacyjne.

Stworzone dla Nikona filmy edukacyjne miały za zadanie przybliżenie konsumentom, jak za pomocą nowych funkcji aparatu mogą wykonać zdjęcie, które pomoże zdobyć popularność na Instagramie.

- Spoty instruktażowe zostały przygotowane w oparciu o badanie marki Nikon i Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley , dotyczące cech najchętniej like’owanych zdjęć w social media – mówi Inez Białobrzeska, CEO BrandTube. Prezentowanie funkcji urządzeń elektronicznych to bardzo ciekawy trend na rynku kontentu wideo. Mało kto teraz ma czasu na czytanie instrukcji obsługi, w przeciwieństwie do półtoraminutowego filmu, który obejrzy każdy.

Innowacyjne wykorzystanie formatu wideo dostępnego na Instagramie - do zaprezentowania funkcji aparatu i lokowania produktu w inspirującym kontekście - łączyło w naturalny sposób markę i jej produkt z emocjami i doświadczeniami konsumentów.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.