BrandTube dla Nikon na Instagramie

BrandTube dla Nikon na Instagramie

Brief.pl / Inspiracje

We wrześniu br. zakończył się konkurs stworzony przez BrandTube dla marki Nikon. W działaniach pod hasłem „Jestem Twoim wyzwaniem” wykorzystano innowacyjne funkcje wideo, udostępnione przez platformę Instagram. Akcja oparta była o instruktażowe materiały filmowe promujące nowy model aparatu Nikon Nikon Coolpix AW120.

-

Promocja modelu aparatu Nikon Coolpix AW120 pod hasłem „Jestem Twoim wyzwaniem” była zaplanowana na ostatnie tygodnie wakacji. W ciągu miesiąca trwania kampanii ilość subskrybentów kanału Nikon na Instagramie osiągnęła ponad 1 000, a sama liczba prac uczestników konkursu wyniosła niemal 2 tysiące. Dodatkowo, kampania wspierana była na fanpage’ach niekomercyjnych agencji o łącznym zasięgu 1,5 miliona użytkowników oraz na fan page’u marki Nikon. Działania nie były wspierane reklamowo.

- Rok temu gdy udostępniona została możliwość tworzenia filmów wideo w popularnym serwisie Instagram Nikon, znany z innowacyjnych kampanii i przecierania nowych szlaków w promowaniu swoich produktów, postanowił wykorzystać właśnie ten kanał komunikacji - powiedziała Agnieszka Bischoff, senior product specialist Nikon Polska. Na nasze zlecenie firma BrandTube podjęła się wyzwania wykorzystania nowych funkcji Instagramu w ramach wakacyjnej kampanii promującej wodoodporny aparat kompaktowy Nikon Nikon Coolpix AW120. Jesteśmy bardzo zadowoleni z jej wyników.

::
Castorama z youtuberami
::

Uczestnicy konkursu „Jestem Twoim wyzwaniem” mieli za zadanie umieszczanie zdjęć zgodnych z wybraną przez Nikona tematyką tygodnia na własnych profilach, z uwzględnieniem wcześniej zdefiniowanych hashtagów. Wprowadzenie tematyki tygodnia miało podkreślać wybrane funkcjonalności modelu, takie jak zdjęcia podwodne, predefiniowane ustawienia pozwalające na fotografowanie zwierząt domowych czy zdjęcia wakacyjne.

Stworzone dla Nikona filmy edukacyjne miały za zadanie przybliżenie konsumentom, jak za pomocą nowych funkcji aparatu mogą wykonać zdjęcie, które pomoże zdobyć popularność na Instagramie.

- Spoty instruktażowe zostały przygotowane w oparciu o badanie marki Nikon i Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley , dotyczące cech najchętniej like’owanych zdjęć w social media – mówi Inez Białobrzeska, CEO BrandTube. Prezentowanie funkcji urządzeń elektronicznych to bardzo ciekawy trend na rynku kontentu wideo. Mało kto teraz ma czasu na czytanie instrukcji obsługi, w przeciwieństwie do półtoraminutowego filmu, który obejrzy każdy.

Innowacyjne wykorzystanie formatu wideo dostępnego na Instagramie - do zaprezentowania funkcji aparatu i lokowania produktu w inspirującym kontekście - łączyło w naturalny sposób markę i jej produkt z emocjami i doświadczeniami konsumentów.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.