BrandTube dla Nikon na Instagramie

BrandTube dla Nikon na Instagramie

Brief.pl / Inspiracje

We wrześniu br. zakończył się konkurs stworzony przez BrandTube dla marki Nikon. W działaniach pod hasłem „Jestem Twoim wyzwaniem” wykorzystano innowacyjne funkcje wideo, udostępnione przez platformę Instagram. Akcja oparta była o instruktażowe materiały filmowe promujące nowy model aparatu Nikon Nikon Coolpix AW120.

-

Promocja modelu aparatu Nikon Coolpix AW120 pod hasłem „Jestem Twoim wyzwaniem” była zaplanowana na ostatnie tygodnie wakacji. W ciągu miesiąca trwania kampanii ilość subskrybentów kanału Nikon na Instagramie osiągnęła ponad 1 000, a sama liczba prac uczestników konkursu wyniosła niemal 2 tysiące. Dodatkowo, kampania wspierana była na fanpage’ach niekomercyjnych agencji o łącznym zasięgu 1,5 miliona użytkowników oraz na fan page’u marki Nikon. Działania nie były wspierane reklamowo.

- Rok temu gdy udostępniona została możliwość tworzenia filmów wideo w popularnym serwisie Instagram Nikon, znany z innowacyjnych kampanii i przecierania nowych szlaków w promowaniu swoich produktów, postanowił wykorzystać właśnie ten kanał komunikacji - powiedziała Agnieszka Bischoff, senior product specialist Nikon Polska. Na nasze zlecenie firma BrandTube podjęła się wyzwania wykorzystania nowych funkcji Instagramu w ramach wakacyjnej kampanii promującej wodoodporny aparat kompaktowy Nikon Nikon Coolpix AW120. Jesteśmy bardzo zadowoleni z jej wyników.

::
Castorama z youtuberami
::

Uczestnicy konkursu „Jestem Twoim wyzwaniem” mieli za zadanie umieszczanie zdjęć zgodnych z wybraną przez Nikona tematyką tygodnia na własnych profilach, z uwzględnieniem wcześniej zdefiniowanych hashtagów. Wprowadzenie tematyki tygodnia miało podkreślać wybrane funkcjonalności modelu, takie jak zdjęcia podwodne, predefiniowane ustawienia pozwalające na fotografowanie zwierząt domowych czy zdjęcia wakacyjne.

Stworzone dla Nikona filmy edukacyjne miały za zadanie przybliżenie konsumentom, jak za pomocą nowych funkcji aparatu mogą wykonać zdjęcie, które pomoże zdobyć popularność na Instagramie.

- Spoty instruktażowe zostały przygotowane w oparciu o badanie marki Nikon i Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley , dotyczące cech najchętniej like’owanych zdjęć w social media – mówi Inez Białobrzeska, CEO BrandTube. Prezentowanie funkcji urządzeń elektronicznych to bardzo ciekawy trend na rynku kontentu wideo. Mało kto teraz ma czasu na czytanie instrukcji obsługi, w przeciwieństwie do półtoraminutowego filmu, który obejrzy każdy.

Innowacyjne wykorzystanie formatu wideo dostępnego na Instagramie - do zaprezentowania funkcji aparatu i lokowania produktu w inspirującym kontekście - łączyło w naturalny sposób markę i jej produkt z emocjami i doświadczeniami konsumentów.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.