Fenix3 zapłaci widzom za oglądanie reklam w TV

Fenix3 zapłaci widzom za oglądanie reklam w TV

Brief.pl / Technologie

Zapłacić widzom za każdą wyświetloną na ekranie telewizora reklamę – taka idea przyświecała twórcom Fenix3, którzy wprowadzają na rynek reklamy telewizyjnej w Polsce model płacenia widzom za to, że oglądają reklamy.

-

Przekaz reklamowy ma charakter tzw. skinów, czyli pasów u dołu i z prawej strony ekranu, które wyświetlają się poprzez skalowanie obrazu, przy czym nie zakłócają wizji ani fonii.

Mechanizm jest następujący: reklamodawcy zyskują możliwość reklamy w telewizji na każdym kanale, a operator dzieli się z widzami wpływami od reklamodawców za czas reklamowy. Dzięki temu na koniec każdego miesiąca na bezpłatną kartę VISA Fenix3 wpływają środki uzyskane za obejrzane reklamy. W kwietniu 2013 r. było to średnio blisko 130 zł na gospodarstwo domowe, przy czym rekordowa wypłata wyniosła 681 zł. Wysokość kwoty zależy od czasu spędzonego przed telewizorem oraz liczby wyświetlonych reklam. Operator szacuje, że na koniec 2013 roku średnia kwota wypłacona statystycznej rodzinie wyniesie 400 zł miesięcznie.

Reklamy emitowane w systemie Fenix3 można w każdej chwili wyłączyć lub włączyć używając pilota od dekodera. Oglądany program nie jest przerywany, a jedynie skalowany tak, aby wyświetliły się skiny reklamowe.

:: ::

Pomysł przyszedł z Włoch – szczecińska firma kupiła licencję na wprowadzenie na polski rynek opatentowanego pomysłu reklamy na skinach, za której wyświetlenie widzowie otrzymują wynagrodzenie pieniężne.

Rozwiązanie to istnieje obecnie we Włoszech i w Polsce – obecnie jedynie w Szczecinie i okolicach, plany do końca 2012 roku obejmują Warszawę i Poznań, a następnie Trójmiasto. W 2014 roku operator ma objąć zasięgiem kolejne miasta: Kraków, Wrocław, Łódź, Gdańsk, Lublin i Bydgoszcz.  

Obecnie Fenix3 kończy etap testów, zarówno technologii, jak i konceptu biznesowego oraz wsparcia marketingowego. W początkowym okresie system testowało 3 tys. gospodarstw domowych. Sprawdzano nastawienie i odbiór reklam o charakterze społecznym, jak również komercyjnym.

- Szczecin jest dla nas punktem wyjścia na skalę ogólnopolską. Mamy świadomość, że kluczem do sukcesu jest dla nas rozwój i budowanie skali działania. Obecnie przyrost odbiorców dekoderów Fenix3, umożliwiających zarabianie podczas oglądania telewizji, wynosi ok. 40-50 dziennie w samym Szczecinie. Zakładając podobne tempo wzrostu szacujemy, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy osiągniemy liczbę 20 tys. aktywnych uczestników systemu tylko w Szczecinie, a co najmniej 2-krotnie większą w Warszawie w tym samym czasie – mówi Krzysztof Białas, prezes zarządu Fenix3.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.