Fenix3 zapłaci widzom za oglądanie reklam w TV

Fenix3 zapłaci widzom za oglądanie reklam w TV

Brief.pl / Technologie

Zapłacić widzom za każdą wyświetloną na ekranie telewizora reklamę – taka idea przyświecała twórcom Fenix3, którzy wprowadzają na rynek reklamy telewizyjnej w Polsce model płacenia widzom za to, że oglądają reklamy.

-

Przekaz reklamowy ma charakter tzw. skinów, czyli pasów u dołu i z prawej strony ekranu, które wyświetlają się poprzez skalowanie obrazu, przy czym nie zakłócają wizji ani fonii.

Mechanizm jest następujący: reklamodawcy zyskują możliwość reklamy w telewizji na każdym kanale, a operator dzieli się z widzami wpływami od reklamodawców za czas reklamowy. Dzięki temu na koniec każdego miesiąca na bezpłatną kartę VISA Fenix3 wpływają środki uzyskane za obejrzane reklamy. W kwietniu 2013 r. było to średnio blisko 130 zł na gospodarstwo domowe, przy czym rekordowa wypłata wyniosła 681 zł. Wysokość kwoty zależy od czasu spędzonego przed telewizorem oraz liczby wyświetlonych reklam. Operator szacuje, że na koniec 2013 roku średnia kwota wypłacona statystycznej rodzinie wyniesie 400 zł miesięcznie.

Reklamy emitowane w systemie Fenix3 można w każdej chwili wyłączyć lub włączyć używając pilota od dekodera. Oglądany program nie jest przerywany, a jedynie skalowany tak, aby wyświetliły się skiny reklamowe.

:: ::

Pomysł przyszedł z Włoch – szczecińska firma kupiła licencję na wprowadzenie na polski rynek opatentowanego pomysłu reklamy na skinach, za której wyświetlenie widzowie otrzymują wynagrodzenie pieniężne.

Rozwiązanie to istnieje obecnie we Włoszech i w Polsce – obecnie jedynie w Szczecinie i okolicach, plany do końca 2012 roku obejmują Warszawę i Poznań, a następnie Trójmiasto. W 2014 roku operator ma objąć zasięgiem kolejne miasta: Kraków, Wrocław, Łódź, Gdańsk, Lublin i Bydgoszcz.  

Obecnie Fenix3 kończy etap testów, zarówno technologii, jak i konceptu biznesowego oraz wsparcia marketingowego. W początkowym okresie system testowało 3 tys. gospodarstw domowych. Sprawdzano nastawienie i odbiór reklam o charakterze społecznym, jak również komercyjnym.

- Szczecin jest dla nas punktem wyjścia na skalę ogólnopolską. Mamy świadomość, że kluczem do sukcesu jest dla nas rozwój i budowanie skali działania. Obecnie przyrost odbiorców dekoderów Fenix3, umożliwiających zarabianie podczas oglądania telewizji, wynosi ok. 40-50 dziennie w samym Szczecinie. Zakładając podobne tempo wzrostu szacujemy, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy osiągniemy liczbę 20 tys. aktywnych uczestników systemu tylko w Szczecinie, a co najmniej 2-krotnie większą w Warszawie w tym samym czasie – mówi Krzysztof Białas, prezes zarządu Fenix3.

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?