Fenix3 zapłaci widzom za oglądanie reklam w TV

Fenix3 zapłaci widzom za oglądanie reklam w TV

Brief.pl / Technologie

Zapłacić widzom za każdą wyświetloną na ekranie telewizora reklamę – taka idea przyświecała twórcom Fenix3, którzy wprowadzają na rynek reklamy telewizyjnej w Polsce model płacenia widzom za to, że oglądają reklamy.

-

Przekaz reklamowy ma charakter tzw. skinów, czyli pasów u dołu i z prawej strony ekranu, które wyświetlają się poprzez skalowanie obrazu, przy czym nie zakłócają wizji ani fonii.

Mechanizm jest następujący: reklamodawcy zyskują możliwość reklamy w telewizji na każdym kanale, a operator dzieli się z widzami wpływami od reklamodawców za czas reklamowy. Dzięki temu na koniec każdego miesiąca na bezpłatną kartę VISA Fenix3 wpływają środki uzyskane za obejrzane reklamy. W kwietniu 2013 r. było to średnio blisko 130 zł na gospodarstwo domowe, przy czym rekordowa wypłata wyniosła 681 zł. Wysokość kwoty zależy od czasu spędzonego przed telewizorem oraz liczby wyświetlonych reklam. Operator szacuje, że na koniec 2013 roku średnia kwota wypłacona statystycznej rodzinie wyniesie 400 zł miesięcznie.

Reklamy emitowane w systemie Fenix3 można w każdej chwili wyłączyć lub włączyć używając pilota od dekodera. Oglądany program nie jest przerywany, a jedynie skalowany tak, aby wyświetliły się skiny reklamowe.

:: ::

Pomysł przyszedł z Włoch – szczecińska firma kupiła licencję na wprowadzenie na polski rynek opatentowanego pomysłu reklamy na skinach, za której wyświetlenie widzowie otrzymują wynagrodzenie pieniężne.

Rozwiązanie to istnieje obecnie we Włoszech i w Polsce – obecnie jedynie w Szczecinie i okolicach, plany do końca 2012 roku obejmują Warszawę i Poznań, a następnie Trójmiasto. W 2014 roku operator ma objąć zasięgiem kolejne miasta: Kraków, Wrocław, Łódź, Gdańsk, Lublin i Bydgoszcz.  

Obecnie Fenix3 kończy etap testów, zarówno technologii, jak i konceptu biznesowego oraz wsparcia marketingowego. W początkowym okresie system testowało 3 tys. gospodarstw domowych. Sprawdzano nastawienie i odbiór reklam o charakterze społecznym, jak również komercyjnym.

- Szczecin jest dla nas punktem wyjścia na skalę ogólnopolską. Mamy świadomość, że kluczem do sukcesu jest dla nas rozwój i budowanie skali działania. Obecnie przyrost odbiorców dekoderów Fenix3, umożliwiających zarabianie podczas oglądania telewizji, wynosi ok. 40-50 dziennie w samym Szczecinie. Zakładając podobne tempo wzrostu szacujemy, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy osiągniemy liczbę 20 tys. aktywnych uczestników systemu tylko w Szczecinie, a co najmniej 2-krotnie większą w Warszawie w tym samym czasie – mówi Krzysztof Białas, prezes zarządu Fenix3.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.