Rusza Play Poland Film Festival

Rusza Play Poland Film Festival

Brief for Poland / Aktualności

9 października ruszyła czwarta już odsłona największego święta polskiej sztuki filmowej za granicą – Play Poland Film Festival. Impreza odbędzie się w 10 miastach, w 4 państwach: na Wyspach Brytyjskich, w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i Norwegii. Podczas 70 dni miłośnicy ambitnego kina będą mogli zobaczyć aż 100 filmów oraz uczestniczyć w wydarzeniach promujących kino i sztukę polską za granicą.

-

Festiwal organizowany przez Polish Art Europe. Z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem widzów i entuzjazmem środowiska artystycznego zarówno w Polsce, jak i za granicą. Dzięki współpracy z najbardziej znanymi studiami i szkołami filmowymi, podczas jesiennych pokazów będzie można podziwiać niemal sto staranie wyselekcjonowanych obrazów, wśród których znajdą się filmy krótko i długometrażowe, produkcje dokumentalne i animacje.

 

Pośród tegorocznych partnerów imprezy znajdują się tak: SE MA FOR, studio Munka, New Europe Film Sales, Krakowska Fundacja Filmowa, Wydział Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego na Uniwersytecie Śląskim, Szkoła Filmowa w Łodzi,  czy Mistrzowska Szkoła Andrzeja Wajdy. O wysokiej jakości prezentowanych materiałów świadczy też fakt, że wiele z nich zostało udostępnionych organizatorom Play Poland przez najbardziej rozpoznawalne krajowe festiwale filmowe: T-Mobile Nowe Horyzonty, Festiwal Animacji O!PLA, czy Short Waves.

To właśnie na gruncie tej kwitnącej od kilku lat współpracy Play Poland ma szansę rozwijać swój repertuar i podbijać serca nie tylko polskich, ale i brytyjskich wielbicieli kina. I nie tylko kina, bowiem z każdym rokiem twórcy festiwalu umiejętnie doprawiają wydarzenie coraz większą ilością wystaw, warsztatów oraz  dodatkowych eventów, promujących polską sztukę współczesną. Plakaty promujące kolejne edycje są tworzone przez takie sławy jak Andrzej Pągowski (2013), czy Tomasz Płonka, który nie tylko jest twórcą tegorocznej grafiki, ale i gościem specjalnym wydarzenia. Tegoroczny festiwal połączył siły z edynburskimi targami Art Fair, na których w listopadzie zaprezentuje stoisko z pracami polskich artystów.  

Play Poland Film Festiwal 2014 zagości w siedmiu brytyjskich miastach, obejmując Edynburg, Glasgow, Aberfeldy, Londyn, Birmingham, Sunderland i Belfast. W programie znalazła się uznana przez międzynarodowe środowisko filmowe „Ida” Pawła Pawlikowskiego, „Hardkor Disko” Krzysztofa Skoniecznego, dwa artystyczne filmy małżeństwa Sasnali - „Huba” i „Z daleka widok jest piękny” oraz wiele innych, zrealizowanych z równie świeżym spojrzeniem produkcji. Są one dowodem, że polskie kino i animacja nadal mają dużo do powiedzenia i   potrafią skłonić odbiorcę zarówno do głębokiej refleksji, jak i szczerego śmiechu. Wśród produkcji długometrażowych będzie można obejrzeć między innymi „Życie jest piękne” Macieja Pieprzycy, który osobiście pojawi się na pokazach specjalnych swojego filmu i będzie jednym z gości honorowych imprezy w tym roku.

Festiwal otrzymał granty od prestiżowych instytucji kulturalnych: Polskiego Instytutu Filmowego, Konsulatu Generalnego Rzeczypospolitej Polskiej w Edynburgu, Organizacji Art & Bussiness Scotland, Wspólnoty Polskiej Polish Community Association oraz Uniwersytetu w Ottawie. Ponadto patronat honorowy nad wydarzeniem objął Andrzej Pągowski – kultowa postać polskiej grafiki; Prof. Zbigniew Pełczyński, prezes Stowarzyszenia Szkoła Liderów i Prof. Richard Demarco wraz ze swoją fundacją. To właśnie jego staraniom w dużej mierze przypisuje się wzrost popularności edynburskiego Fringe'a, który aktualnie jest największym artystycznym wydarzeniem w Europie. Można tylko mieć nadzieję, że polski festiwal powtórzy jego sukces, co patrząc na zaangażowanie twórców i entuzjazm olbrzymiej rzeszy odbiorców, z roku na rok staje się coraz bardziej prawdopodobne.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.