Rusza Play Poland Film Festival

Rusza Play Poland Film Festival

Brief for Poland / Aktualności

9 października ruszyła czwarta już odsłona największego święta polskiej sztuki filmowej za granicą – Play Poland Film Festival. Impreza odbędzie się w 10 miastach, w 4 państwach: na Wyspach Brytyjskich, w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i Norwegii. Podczas 70 dni miłośnicy ambitnego kina będą mogli zobaczyć aż 100 filmów oraz uczestniczyć w wydarzeniach promujących kino i sztukę polską za granicą.

-

Festiwal organizowany przez Polish Art Europe. Z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem widzów i entuzjazmem środowiska artystycznego zarówno w Polsce, jak i za granicą. Dzięki współpracy z najbardziej znanymi studiami i szkołami filmowymi, podczas jesiennych pokazów będzie można podziwiać niemal sto staranie wyselekcjonowanych obrazów, wśród których znajdą się filmy krótko i długometrażowe, produkcje dokumentalne i animacje.

 

Pośród tegorocznych partnerów imprezy znajdują się tak: SE MA FOR, studio Munka, New Europe Film Sales, Krakowska Fundacja Filmowa, Wydział Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego na Uniwersytecie Śląskim, Szkoła Filmowa w Łodzi,  czy Mistrzowska Szkoła Andrzeja Wajdy. O wysokiej jakości prezentowanych materiałów świadczy też fakt, że wiele z nich zostało udostępnionych organizatorom Play Poland przez najbardziej rozpoznawalne krajowe festiwale filmowe: T-Mobile Nowe Horyzonty, Festiwal Animacji O!PLA, czy Short Waves.

To właśnie na gruncie tej kwitnącej od kilku lat współpracy Play Poland ma szansę rozwijać swój repertuar i podbijać serca nie tylko polskich, ale i brytyjskich wielbicieli kina. I nie tylko kina, bowiem z każdym rokiem twórcy festiwalu umiejętnie doprawiają wydarzenie coraz większą ilością wystaw, warsztatów oraz  dodatkowych eventów, promujących polską sztukę współczesną. Plakaty promujące kolejne edycje są tworzone przez takie sławy jak Andrzej Pągowski (2013), czy Tomasz Płonka, który nie tylko jest twórcą tegorocznej grafiki, ale i gościem specjalnym wydarzenia. Tegoroczny festiwal połączył siły z edynburskimi targami Art Fair, na których w listopadzie zaprezentuje stoisko z pracami polskich artystów.  

Play Poland Film Festiwal 2014 zagości w siedmiu brytyjskich miastach, obejmując Edynburg, Glasgow, Aberfeldy, Londyn, Birmingham, Sunderland i Belfast. W programie znalazła się uznana przez międzynarodowe środowisko filmowe „Ida” Pawła Pawlikowskiego, „Hardkor Disko” Krzysztofa Skoniecznego, dwa artystyczne filmy małżeństwa Sasnali - „Huba” i „Z daleka widok jest piękny” oraz wiele innych, zrealizowanych z równie świeżym spojrzeniem produkcji. Są one dowodem, że polskie kino i animacja nadal mają dużo do powiedzenia i   potrafią skłonić odbiorcę zarówno do głębokiej refleksji, jak i szczerego śmiechu. Wśród produkcji długometrażowych będzie można obejrzeć między innymi „Życie jest piękne” Macieja Pieprzycy, który osobiście pojawi się na pokazach specjalnych swojego filmu i będzie jednym z gości honorowych imprezy w tym roku.

Festiwal otrzymał granty od prestiżowych instytucji kulturalnych: Polskiego Instytutu Filmowego, Konsulatu Generalnego Rzeczypospolitej Polskiej w Edynburgu, Organizacji Art & Bussiness Scotland, Wspólnoty Polskiej Polish Community Association oraz Uniwersytetu w Ottawie. Ponadto patronat honorowy nad wydarzeniem objął Andrzej Pągowski – kultowa postać polskiej grafiki; Prof. Zbigniew Pełczyński, prezes Stowarzyszenia Szkoła Liderów i Prof. Richard Demarco wraz ze swoją fundacją. To właśnie jego staraniom w dużej mierze przypisuje się wzrost popularności edynburskiego Fringe'a, który aktualnie jest największym artystycznym wydarzeniem w Europie. Można tylko mieć nadzieję, że polski festiwal powtórzy jego sukces, co patrząc na zaangażowanie twórców i entuzjazm olbrzymiej rzeszy odbiorców, z roku na rok staje się coraz bardziej prawdopodobne.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.