YouTube w Polsce w 2014 roku

YouTube w Polsce w 2014 roku

Brief.pl / Wiedza

Według badań Megapanel PBI/Gemius z lipca 2013 roku w ciągu miesiąca YouTube przyciągnął w Polsce 13,8 mln użytkowników. Przez rok wynik wzrósł do 16 mln, a dla wielu internautów serwis stał się telewizją z niezależnymi, ciekawymi materiałami wyświetlanymi w coraz lepszej jakości. Dane liczbowe o polskim YouTube zebrała agencja Tube.AD.

-

YouTube ma już wyrobioną pozycję online. 73 proc. internautów odwiedza go w celach rozrywkowych, edukacyjnych i informacyjnych. Serwis depcze dość mocno po piętach Facebook’owi z wynikiem 16 mln użytkowników miesięcznie. Aż 3,3 mln Polaków w grupie wiekowej 25-33 korzysta każdego miesiąca z YouTube.  Natomiast 50 proc. użytkownik to osoby w wieku 18-34 lat, których to łączy jedna wspólna cecha. Nie oglądają telewizji. Wg badań agencji Think Kong jest ich 2,3 mln (21 proc. w wieku 18-24).

YouTube jest nieprzerwanie numerem 1 wśród serwisów wideo i VOD.  Zajmuje 2. miejsce wśród najpopularniejszych wyszukiwarek w Polsce. Zasięg i moc przekazu stanowią o jego wartości dla widza jako konsumenta, dla twórcy treści oraz reklamodawców.


Youtube w Polsce infografika

Tagi:

YouTube TubeAD

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.