wp - grudzien 2016

Ile Polki wydają na zakupy w sieci?

Ile Polki wydają na zakupy w sieci?

Brief.pl / Wiedza

Serwis Ceneo.pl sprawdził, jak wyglądają zakupy on-line polskich konsumentek. Poniżej prezentujemy wnioski z tego badania.

-

Polki nie lubią wydawać za dużo podczas zakupów przez internet. Znaczna większość z nich, ponad 54 proc. badanych, podczas zakupów ubrań, butów czy dodatków nie wydaje więcej niż 300 zł. Blisko co trzecia z Pań (34,2 proc.), nie wydaje na pojedyncze zakupy ubrań i dodatków kwoty większej niż 100 zł. Zaledwie 1,7 proc. badanych Pań wskazało, że na jednorazowe zakupy wydaje powyżej 1000 zł.  



Aż ponad 84,6 proc. pytanych Polek wskazało, że to właśnie niższa cena niż w tradycyjnym sklepie skłania je do zakupów w sklepach internetowych. Zapytane o to, co ma dla nich szczególne znaczenie kiedy kupują ubrania i buty, Panie wskazały również, że, opinie innych kupujących (64,1 proc.) i dokładne opisy produktów (60,9 proc. pytanych). Prawie połowa Polek zwraca także uwagę na szybki termin realizacji zamówienia (48,5 proc.).



– Po dwóch minionych dekadach mnożących się na rynku i nabywanych garściami produktów, dziś jedną nogą wchodzimy w erę konsumenta 2.0, przebierającego w ofertach, nie chcącego przepłacać, ważącego relację ceny do jakości. Te coraz bardziej świadome postawy rozwijają się na gruncie nowych technologii i nowych idei, wobec których kobiety zawsze były otwarte. Porównują więc ceny towarów w internecie, korzystają z programów lojalnościowych i odważniej sięgają po niemarkowe zamienniki. Tym samym, zwłaszcza gdy mowa o większych wydatkach, dłużej, ale i dokładniej przygotowują się do decyzji o zakupie – mówi Malwina Wrotniak, analityk serwisu Bankier.pl.

 

Przeczytaj także: "Kim jest i co kupuje polska e-konsumentka?"

Dane pochodzą z ankiety przeprowadzonej w kwietniu 2013 roku wśród 1598 internautów oraz z badania w maju 2012 roku na próbie 2647 użytkowników Ceneo.pl. Odpowiedzi na pytania w kwietniu 2013 roku udzieliło 888 kobiet. Dominującą grupą ankietowanych były osoby w wieku 31 - 40 lat, mieszkających w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców, z wyższym wykształceniem i będące w związkach małżeńskich z dziećmi.

E-commerce jest tematem głównym majowego wydania miesięcznika "Brief". Zapraszamy do lektury!

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.