Ile Polki wydają na zakupy w sieci?

Ile Polki wydają na zakupy w sieci?

Brief.pl / Wiedza

Serwis Ceneo.pl sprawdził, jak wyglądają zakupy on-line polskich konsumentek. Poniżej prezentujemy wnioski z tego badania.

-

Polki nie lubią wydawać za dużo podczas zakupów przez internet. Znaczna większość z nich, ponad 54 proc. badanych, podczas zakupów ubrań, butów czy dodatków nie wydaje więcej niż 300 zł. Blisko co trzecia z Pań (34,2 proc.), nie wydaje na pojedyncze zakupy ubrań i dodatków kwoty większej niż 100 zł. Zaledwie 1,7 proc. badanych Pań wskazało, że na jednorazowe zakupy wydaje powyżej 1000 zł.  



Aż ponad 84,6 proc. pytanych Polek wskazało, że to właśnie niższa cena niż w tradycyjnym sklepie skłania je do zakupów w sklepach internetowych. Zapytane o to, co ma dla nich szczególne znaczenie kiedy kupują ubrania i buty, Panie wskazały również, że, opinie innych kupujących (64,1 proc.) i dokładne opisy produktów (60,9 proc. pytanych). Prawie połowa Polek zwraca także uwagę na szybki termin realizacji zamówienia (48,5 proc.).



– Po dwóch minionych dekadach mnożących się na rynku i nabywanych garściami produktów, dziś jedną nogą wchodzimy w erę konsumenta 2.0, przebierającego w ofertach, nie chcącego przepłacać, ważącego relację ceny do jakości. Te coraz bardziej świadome postawy rozwijają się na gruncie nowych technologii i nowych idei, wobec których kobiety zawsze były otwarte. Porównują więc ceny towarów w internecie, korzystają z programów lojalnościowych i odważniej sięgają po niemarkowe zamienniki. Tym samym, zwłaszcza gdy mowa o większych wydatkach, dłużej, ale i dokładniej przygotowują się do decyzji o zakupie – mówi Malwina Wrotniak, analityk serwisu Bankier.pl.

 

Przeczytaj także: "Kim jest i co kupuje polska e-konsumentka?"

Dane pochodzą z ankiety przeprowadzonej w kwietniu 2013 roku wśród 1598 internautów oraz z badania w maju 2012 roku na próbie 2647 użytkowników Ceneo.pl. Odpowiedzi na pytania w kwietniu 2013 roku udzieliło 888 kobiet. Dominującą grupą ankietowanych były osoby w wieku 31 - 40 lat, mieszkających w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców, z wyższym wykształceniem i będące w związkach małżeńskich z dziećmi.

E-commerce jest tematem głównym majowego wydania miesięcznika "Brief". Zapraszamy do lektury!

Zobacz inne polecane artykuły

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Brief.pl / Aktualności

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA
Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Paweł Kowalewski, pełniący stanowisko Global Vice President objął dodatkowo stanowisko VP Area Director Europe. Paweł jest jedynym Polakiem w globalnych strukturach IAA i w dalszym ciągu odpowiadać będzie za rozwój stowarzyszenia na świecie. Nowe obowiązki objął w niedzielę podczas IAA Executive Committee Meeting w Cannes.