Effie Awards 2014, czyli kto był najskuteczniejszy

Effie Awards 2014, czyli kto był najskuteczniejszy

Brief.pl / Aktualności

Znamy już laureatów tegorocznej edycji Effie! Podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej zostało rozdanych 6 złotych, 23 srebrne i 19 brązowych Effie. Ponad to, do twórców najefektywniejszej komunikacji marketingowej trafiła nagroda Grand Prix. Gościem honorowym gali był Wiceprezes Rady Ministrów i Minister Gospodarki, Janusz Piechociński.

-

Najważniejsze wyróżnienie poniedziałkowej gali – Grand Prix, otrzymały DDB Warszawa, OS3 multimedia, Universal McCann oraz Value Media za kampanię „Idealny pracownik banku” dla marki PKO Bank Polski. Twarzą kampanii był Szymon Majewski, który wcielił się w rolę pracownika banku. W ramach kampanii powstały spoty telewizyjne, a także reklamy prasowe, outdoorowe i internetowe.

 

 

Tegoroczny konkurs obfitował również w Złote Effie – było ich 6. Wśród nagrodzonych złotem znaleźli się:

  • Ogilvy & Mather i MEC za kampanię „Ograniczenia i limity nie interesują mnie” (NJU Mobile) przeprowadzoną dla Orange Polska

  • Saatchi & Saatchi Poland, Closbrother oraz PHD Media Direction za kampanie „Wyprzedaż 2013 z udziałem W. Zientarskiego” dla Toyota Motor Poland

  • MediaCom Warszawa, Grandes Kochocnos, CPC oraz K2 za „Kto następny przejdzie do PLAY?” dla PLAY

  • VML Poland oraz Starcom MediaVest Group za „Mocno pomocni agenci PZU” dla PZU

  • MEC, Ogilvy & Mather oraz Duda Polska za „Wszyscy jesteśmy drużyną narodową” (Biedronka) dla Jeronimo Martins Polska

  • DDB Warszawa, OS3 multimedia, Universal McCann oraz Value Media za „Idealny pracownik banku” dla PKO Bank Polski

Co nas bardzo cieszy, poziom zgłoszonych w tym roku kampanii był bardzo wysoki. Pokazuje to liczba przyznanych Złotych Effie i przede wszystkim – nagrody Grand Prix. Przewodniczący Jury nie mieli wątpliwości, której kampanii w tym roku przyznać tę najważniejszą nagrodę – komentuje Paweł Tyszkiewicz, Pełnomocnik Zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Tytuł najbardziej efektywnej agencji reklamowej roku otrzymała agencja DDB Warszawa – 38 pkt, a najbardziej efektywnego domu mediowego Starcom MediaVest Group – 68 pkt. Zajęły one pierwsze miejsca w rankingach Effie 2014.

Do tegorocznej edycji konkursu Effie reklamodawcy zgłosili 170 kampanii w 20 kategoriach. Prace były oceniane przez 75-osobowe jury, złożone z: pracowników agencji reklamowych i domów mediowych, marketerów, pracowników mediów, instytutów badawczych i niezależnych konsultantów, pod przewodnictwem Katarzyny Milanovic, Dyrektor Generalne Nivea na Polskę i kraje Bałtyckie oraz pod opieką 5 przewodniczących grup jurorskich.

Podczas Gali odbyło się wystąpienia Ministra Gospodarki Janusza Piechocińskiego, który mówił o istotnym znaczeniu gospodarczym polskich produktów, polskiego eksportu oraz o najbardziej rozpoznawalnych markach, a także nowoczesnym zarządzaniu marką dla promocji Polski w świecie, włączania polskich firm w międzynarodowy obieg gospodarczy oraz ekspansji polskich firm w świecie.

Effie wyznacza standardy, nagradza najbardziej skuteczne, strategicznie przemyślane działania komunikacyjne, nastawione na długofalowe efekty, wzmacniające gospodarkę kraju.

 

Pełną listę nagrodzonych prac znajdziecie TUTAJ.

Tagi:

Effie

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.