Harry Potter i szklany odbiornik

Harry Potter i szklany odbiornik

Brief.pl / Wiedza

Wakacyjna emisja wszystkich części filmu Harry Potter przez TVN pokazała, że Twitter w Polsce to medium stale towarzyszące codziennym wydarzeniom, również tym telewizyjnym. 87 tys. tweetów z hashtagiem #harrypotter potwierdziło, że Polacy chętnie na żywo komentują na Twitterze rozwój fabuły, doceniając mobilność i nastawienie na komunikację w czasie rzeczywistym tej platformy.

-

Firma 140 Media, która jest wyłącznym przedstawicielem Twittera w Polsce, przez ponad trzy miesiące śledziła popularność hashtagu #harrypotter w tym medium. Wyniki analizy potwierdziły, że w dniach emisji kolejnych części filmu, znacznie wzrastała liczba wpisów na ich temat. W każdy piątek, kiedy nadawano film, #harrypotter i inne związane z nim frazy pojawiały się na pierwszych miejscach TopTrends na Twitterze w Polsce. Co więcej, okazało się, że w kluczowych dla rozwoju akcji momentach następowała kulminacja tweetów tematycznych. Dzięki temu, nie tylko udało się określić najbardziej angażujące momenty filmów, ale potwierdzić, że również widzowie w Polsce dzielą się swoimi wrażeniami w czasie rzeczywistym, nie wstając sprzed telewizora.

Harry Potter Twitter

Rysunek 1 - Liczba tweetów z #harrypotter w dniach emisji kolejnych części filmu

– Popularne na Twitterze rozmowy na temat programów i filmów nadawanych przez telewizję to ogromna szansa dla marek na włączenie się do dyskusji. To idealny moment: grupa docelowa tweetuje na temat programu mającego związek z marką lub w trakcie którego emitowana jest reklama produktu – mówi Rafał Janik, CEO 140 Media. – To trend, z którego korzystają już marketerzy na świecie. Synchronizacja działań reklamowych na Twitterze i w telewizji sprawia, że komunikaty marki są bardziej angażujące, interaktywne i mierzalne, a zaawansowane możliwości targetowania reklam na Twitterze pozwalają trafić z przekazem bezpośrednio do osób, które zetknęły się z reklamą w telewizji – dodaje Rafał Janik.

 Harry Potter Twitter

Rysunek 2 - Struktura tweetów z #harrypotter podczas emisji filmu Harry Potter i Czara Ognia, 11 lipca 2014 r. (kwadrans przed rozpoczęciem, w trakcie filmu, kwadrans po zakończeniu)

 

Dyskusje na Twitterze, będące swoistą „społeczną ścieżką dźwiękową” dla telewizji, to również ogromny potencjał dla samych nadawców. Informacje w mediach społecznościowych na temat programów nie tylko wpływają na ich oglądalność, ale również zwiększają zaangażowanie i lojalność widzów. W czasach, kiedy telewizję można oglądać praktycznie wszędzie, również nie posiadając telewizora, dyskusja na Twitterze pełni jeszcze jedną, istotną rolę: przywraca oglądaniu telewizji zapomniane cechy zbiorowego doświadczenia, takie jak wspólne przeżywanie i bieżące komentowanie rozwoju fabuły. Twitter pozwala swoim użytkownikom być w centrum gorących wydarzeń i w czasie rzeczywistym brać udział w ogólnoświatowej dyskusji, bez wychodzenia z domu czy chociażby włączania komputera.

::

Tweetujecie podczas oglądania telewizji?

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.