Harry Potter i szklany odbiornik

Harry Potter i szklany odbiornik

Brief.pl / Wiedza

Wakacyjna emisja wszystkich części filmu Harry Potter przez TVN pokazała, że Twitter w Polsce to medium stale towarzyszące codziennym wydarzeniom, również tym telewizyjnym. 87 tys. tweetów z hashtagiem #harrypotter potwierdziło, że Polacy chętnie na żywo komentują na Twitterze rozwój fabuły, doceniając mobilność i nastawienie na komunikację w czasie rzeczywistym tej platformy.

-

Firma 140 Media, która jest wyłącznym przedstawicielem Twittera w Polsce, przez ponad trzy miesiące śledziła popularność hashtagu #harrypotter w tym medium. Wyniki analizy potwierdziły, że w dniach emisji kolejnych części filmu, znacznie wzrastała liczba wpisów na ich temat. W każdy piątek, kiedy nadawano film, #harrypotter i inne związane z nim frazy pojawiały się na pierwszych miejscach TopTrends na Twitterze w Polsce. Co więcej, okazało się, że w kluczowych dla rozwoju akcji momentach następowała kulminacja tweetów tematycznych. Dzięki temu, nie tylko udało się określić najbardziej angażujące momenty filmów, ale potwierdzić, że również widzowie w Polsce dzielą się swoimi wrażeniami w czasie rzeczywistym, nie wstając sprzed telewizora.

Harry Potter Twitter

Rysunek 1 - Liczba tweetów z #harrypotter w dniach emisji kolejnych części filmu

– Popularne na Twitterze rozmowy na temat programów i filmów nadawanych przez telewizję to ogromna szansa dla marek na włączenie się do dyskusji. To idealny moment: grupa docelowa tweetuje na temat programu mającego związek z marką lub w trakcie którego emitowana jest reklama produktu – mówi Rafał Janik, CEO 140 Media. – To trend, z którego korzystają już marketerzy na świecie. Synchronizacja działań reklamowych na Twitterze i w telewizji sprawia, że komunikaty marki są bardziej angażujące, interaktywne i mierzalne, a zaawansowane możliwości targetowania reklam na Twitterze pozwalają trafić z przekazem bezpośrednio do osób, które zetknęły się z reklamą w telewizji – dodaje Rafał Janik.

 Harry Potter Twitter

Rysunek 2 - Struktura tweetów z #harrypotter podczas emisji filmu Harry Potter i Czara Ognia, 11 lipca 2014 r. (kwadrans przed rozpoczęciem, w trakcie filmu, kwadrans po zakończeniu)

 

Dyskusje na Twitterze, będące swoistą „społeczną ścieżką dźwiękową” dla telewizji, to również ogromny potencjał dla samych nadawców. Informacje w mediach społecznościowych na temat programów nie tylko wpływają na ich oglądalność, ale również zwiększają zaangażowanie i lojalność widzów. W czasach, kiedy telewizję można oglądać praktycznie wszędzie, również nie posiadając telewizora, dyskusja na Twitterze pełni jeszcze jedną, istotną rolę: przywraca oglądaniu telewizji zapomniane cechy zbiorowego doświadczenia, takie jak wspólne przeżywanie i bieżące komentowanie rozwoju fabuły. Twitter pozwala swoim użytkownikom być w centrum gorących wydarzeń i w czasie rzeczywistym brać udział w ogólnoświatowej dyskusji, bez wychodzenia z domu czy chociażby włączania komputera.

::

Tweetujecie podczas oglądania telewizji?

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?