PR, czyli promowanie reklamy?

PR, czyli promowanie reklamy?

Brief.pl / Patronaty

9 października odbędzie się debata z cyklu DialogPR pod hasłem: Reklama i PR - związek z przyszłością?

-

W debacie wezmą udział:

Natalię Hatalską (hatalska.com),
Tytusa Klepacza (concept director, 180hb+Jung von Matt, juror Cannes Lions),
Michała Pawelca (Bla Bla Car)
Dirka Aartsa (member of the board and Co-chair EMEA w PROI Worldwide)
Wojciecha Borowskiego (McCann Worldgroup)

- Dialog odmieniamy w komunikacyjnym świecie przez wszystkie przypadki, teraz pora na dyskusję o przyszłości rynku PR i reklamy – zachęca Michał Szapiro, director corporate communication & reputation management w 24/7 Communication. Kto będzie w posiadaniu »story«? Czy PR to narzędzie, które uzupełnia kampanijne spoty? A może reklama będzie jedynie obrazować wizje kreśloną przez PR? Rynek się zmienia, widzimy to na co dzień - debata, której jesteśmy partnerem, to sposobność podzielenia się spostrzeżeniami z każdej perspektywy rynku

Podczas spotkania sprawdzimy, jak w obliczu tych zmian wygląda współpraca obydwóch branż. Poznamy opinie tych, którzy takie kampanie tworzą i oceniają na międzynarodowych konkursach. Zbadamy, dlaczego – jak twierdzi Tytus Klepacz, concept director, 180hb+Jung von Matt, juror Cannes Lions – „promocja polskich rozwiązań kreatywnych na świecie jest dość słaba, a przy promocji festiwalowych kejsów najczęściej pracują same teamy kreatywne bez wsparcia działów PR”. Omówimy te kejsy, które dzięki wzorowej pracy zespołowej reklamy i PR-u zostały docenione w świecie (kampania „Język polski jest ą-ę”). Prezes Instytutu Monitorowania Mediów Paweł Sanowski przedstawi raport „Między reklamą a PR. Polski rynek reklamowy w pierwszym półroczu”.

Wspólnie z Dirkiem Artsem, przedstawicielem PROI – globalnej sieci niezależnych agencji PR – i strategiem komunikacji dla takich firm jak: McDonald, Microsoft, Wedel, Eltel, Tebodin, P&G, Wizz Air, Mattel i Tesco, zastanowimy się, czy tylko reklama przekłada się w widoczny sposób na sprzedaż. Czy kreatywność to jedynie jej domena? Spróbujemy również odpowiedzieć na pytania: Co z markami takimi jak Viagra czy Linux, wykreowanymi zupełnie bez udziału reklamy, tylko przy wykorzystaniu narzędzi PR-owych? Oraz: Kto kreuje trendy, a kto za nimi ślepo podąża?

Razem z Michałem Pawelcem z BlaBlaCar odkryjemy, na co zwraca uwagę klient i na co chętniej wydaje pieniądze? Co, według niego, lepiej sprzedaje produkt, a co „pozwala opowiadać ciekawsze historie”, jakie działania sprawią, że „marka będzie kojarzona z pewnym stylem życia”, a jakie „pozwolą umiejscowić produkt w szerszym kontekście” czy „pomogą w edukacji rynku”. I wreszcie – wspólnie z ekspertką w dziedzinie alternatywnych form komunikacji marketingowej i znaną trendwatcherką Natalią Hatalską, sprawdzimy, jak na obecną sytuację na rynku wpłynął internet.

Na koniec zastanowimy się, czy rynek komunikacji stoi obecnie w obliczu drastycznej rewolucji oraz czy w miejsce starych podziałów pojawią się nowe. Dyskusję będzie moderował prezes McCANN Worldgroup w Polsce, Wojciech Borowski, który zarządza 5 wchodzącymi w jej skład firmami: agencją reklamową McCANN, agencją marketingu zintegrowanego Momentum, agencją digitalową MRM//McCANN, agencją Public Relations Weber Shandwick i agencją produkcyjną CRAFT.

Patronem medialnym spotkania jest Magazyn Brief, a partnerem Instytut Monitorowania Mediów i IAB Związek Pracodawców Branży Internetowej. Udział w konferencji jest bezpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.