PR, czyli promowanie reklamy?

PR, czyli promowanie reklamy?

Brief.pl / Patronaty

9 października odbędzie się debata z cyklu DialogPR pod hasłem: Reklama i PR - związek z przyszłością?

-

W debacie wezmą udział:

Natalię Hatalską (hatalska.com),
Tytusa Klepacza (concept director, 180hb+Jung von Matt, juror Cannes Lions),
Michała Pawelca (Bla Bla Car)
Dirka Aartsa (member of the board and Co-chair EMEA w PROI Worldwide)
Wojciecha Borowskiego (McCann Worldgroup)

- Dialog odmieniamy w komunikacyjnym świecie przez wszystkie przypadki, teraz pora na dyskusję o przyszłości rynku PR i reklamy – zachęca Michał Szapiro, director corporate communication & reputation management w 24/7 Communication. Kto będzie w posiadaniu »story«? Czy PR to narzędzie, które uzupełnia kampanijne spoty? A może reklama będzie jedynie obrazować wizje kreśloną przez PR? Rynek się zmienia, widzimy to na co dzień - debata, której jesteśmy partnerem, to sposobność podzielenia się spostrzeżeniami z każdej perspektywy rynku

Podczas spotkania sprawdzimy, jak w obliczu tych zmian wygląda współpraca obydwóch branż. Poznamy opinie tych, którzy takie kampanie tworzą i oceniają na międzynarodowych konkursach. Zbadamy, dlaczego – jak twierdzi Tytus Klepacz, concept director, 180hb+Jung von Matt, juror Cannes Lions – „promocja polskich rozwiązań kreatywnych na świecie jest dość słaba, a przy promocji festiwalowych kejsów najczęściej pracują same teamy kreatywne bez wsparcia działów PR”. Omówimy te kejsy, które dzięki wzorowej pracy zespołowej reklamy i PR-u zostały docenione w świecie (kampania „Język polski jest ą-ę”). Prezes Instytutu Monitorowania Mediów Paweł Sanowski przedstawi raport „Między reklamą a PR. Polski rynek reklamowy w pierwszym półroczu”.

Wspólnie z Dirkiem Artsem, przedstawicielem PROI – globalnej sieci niezależnych agencji PR – i strategiem komunikacji dla takich firm jak: McDonald, Microsoft, Wedel, Eltel, Tebodin, P&G, Wizz Air, Mattel i Tesco, zastanowimy się, czy tylko reklama przekłada się w widoczny sposób na sprzedaż. Czy kreatywność to jedynie jej domena? Spróbujemy również odpowiedzieć na pytania: Co z markami takimi jak Viagra czy Linux, wykreowanymi zupełnie bez udziału reklamy, tylko przy wykorzystaniu narzędzi PR-owych? Oraz: Kto kreuje trendy, a kto za nimi ślepo podąża?

Razem z Michałem Pawelcem z BlaBlaCar odkryjemy, na co zwraca uwagę klient i na co chętniej wydaje pieniądze? Co, według niego, lepiej sprzedaje produkt, a co „pozwala opowiadać ciekawsze historie”, jakie działania sprawią, że „marka będzie kojarzona z pewnym stylem życia”, a jakie „pozwolą umiejscowić produkt w szerszym kontekście” czy „pomogą w edukacji rynku”. I wreszcie – wspólnie z ekspertką w dziedzinie alternatywnych form komunikacji marketingowej i znaną trendwatcherką Natalią Hatalską, sprawdzimy, jak na obecną sytuację na rynku wpłynął internet.

Na koniec zastanowimy się, czy rynek komunikacji stoi obecnie w obliczu drastycznej rewolucji oraz czy w miejsce starych podziałów pojawią się nowe. Dyskusję będzie moderował prezes McCANN Worldgroup w Polsce, Wojciech Borowski, który zarządza 5 wchodzącymi w jej skład firmami: agencją reklamową McCANN, agencją marketingu zintegrowanego Momentum, agencją digitalową MRM//McCANN, agencją Public Relations Weber Shandwick i agencją produkcyjną CRAFT.

Patronem medialnym spotkania jest Magazyn Brief, a partnerem Instytut Monitorowania Mediów i IAB Związek Pracodawców Branży Internetowej. Udział w konferencji jest bezpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona.

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?