PR, czyli promowanie reklamy?

PR, czyli promowanie reklamy?

Brief.pl / Patronaty

9 października odbędzie się debata z cyklu DialogPR pod hasłem: Reklama i PR - związek z przyszłością?

-

W debacie wezmą udział:

Natalię Hatalską (hatalska.com),
Tytusa Klepacza (concept director, 180hb+Jung von Matt, juror Cannes Lions),
Michała Pawelca (Bla Bla Car)
Dirka Aartsa (member of the board and Co-chair EMEA w PROI Worldwide)
Wojciecha Borowskiego (McCann Worldgroup)

- Dialog odmieniamy w komunikacyjnym świecie przez wszystkie przypadki, teraz pora na dyskusję o przyszłości rynku PR i reklamy – zachęca Michał Szapiro, director corporate communication & reputation management w 24/7 Communication. Kto będzie w posiadaniu »story«? Czy PR to narzędzie, które uzupełnia kampanijne spoty? A może reklama będzie jedynie obrazować wizje kreśloną przez PR? Rynek się zmienia, widzimy to na co dzień - debata, której jesteśmy partnerem, to sposobność podzielenia się spostrzeżeniami z każdej perspektywy rynku

Podczas spotkania sprawdzimy, jak w obliczu tych zmian wygląda współpraca obydwóch branż. Poznamy opinie tych, którzy takie kampanie tworzą i oceniają na międzynarodowych konkursach. Zbadamy, dlaczego – jak twierdzi Tytus Klepacz, concept director, 180hb+Jung von Matt, juror Cannes Lions – „promocja polskich rozwiązań kreatywnych na świecie jest dość słaba, a przy promocji festiwalowych kejsów najczęściej pracują same teamy kreatywne bez wsparcia działów PR”. Omówimy te kejsy, które dzięki wzorowej pracy zespołowej reklamy i PR-u zostały docenione w świecie (kampania „Język polski jest ą-ę”). Prezes Instytutu Monitorowania Mediów Paweł Sanowski przedstawi raport „Między reklamą a PR. Polski rynek reklamowy w pierwszym półroczu”.

Wspólnie z Dirkiem Artsem, przedstawicielem PROI – globalnej sieci niezależnych agencji PR – i strategiem komunikacji dla takich firm jak: McDonald, Microsoft, Wedel, Eltel, Tebodin, P&G, Wizz Air, Mattel i Tesco, zastanowimy się, czy tylko reklama przekłada się w widoczny sposób na sprzedaż. Czy kreatywność to jedynie jej domena? Spróbujemy również odpowiedzieć na pytania: Co z markami takimi jak Viagra czy Linux, wykreowanymi zupełnie bez udziału reklamy, tylko przy wykorzystaniu narzędzi PR-owych? Oraz: Kto kreuje trendy, a kto za nimi ślepo podąża?

Razem z Michałem Pawelcem z BlaBlaCar odkryjemy, na co zwraca uwagę klient i na co chętniej wydaje pieniądze? Co, według niego, lepiej sprzedaje produkt, a co „pozwala opowiadać ciekawsze historie”, jakie działania sprawią, że „marka będzie kojarzona z pewnym stylem życia”, a jakie „pozwolą umiejscowić produkt w szerszym kontekście” czy „pomogą w edukacji rynku”. I wreszcie – wspólnie z ekspertką w dziedzinie alternatywnych form komunikacji marketingowej i znaną trendwatcherką Natalią Hatalską, sprawdzimy, jak na obecną sytuację na rynku wpłynął internet.

Na koniec zastanowimy się, czy rynek komunikacji stoi obecnie w obliczu drastycznej rewolucji oraz czy w miejsce starych podziałów pojawią się nowe. Dyskusję będzie moderował prezes McCANN Worldgroup w Polsce, Wojciech Borowski, który zarządza 5 wchodzącymi w jej skład firmami: agencją reklamową McCANN, agencją marketingu zintegrowanego Momentum, agencją digitalową MRM//McCANN, agencją Public Relations Weber Shandwick i agencją produkcyjną CRAFT.

Patronem medialnym spotkania jest Magazyn Brief, a partnerem Instytut Monitorowania Mediów i IAB Związek Pracodawców Branży Internetowej. Udział w konferencji jest bezpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.