Biedronka medialnym liderem wśród sieci handlowych

Biedronka medialnym liderem wśród sieci handlowych

Brief.pl / Aktualności

Sieć Biedronka po raz kolejny została uznana za lidera medialnego wśród sieci handlowych w tegorocznej, siódmej edycji rankingu Top Marka 2014.

-

Ranking przygotowano na podstawie analizy publikacji prasowych z ponad tysiąca tytułów o zasięgu ogólnopolskim i regionalnym oraz z 20 tysięcy źródeł internetowych. Analizie poddano 317 tysięcy publikacji prasowych oraz 1,1 miliona tekstów internetowych oceniając łącznie wizerunek 100 marek z 10 branż najszerzej obecnych na łamach prasy. W zestawieniu Top Marka 2014 marka Biedronka zdobyła 111 punktów, wyprzedzając drugą w zestawieniu sieć o ponad 50 punktów. W okresie od 1 lipca 2013r. do 30 czerwca br., Biedronka pojawiła się w ponad 5 tys. publikacji prasowych, z czego ponad 97 proc. to teksty o wydźwięku pozytywnym i neutralnym. Marka okazała się też liderem w zakresie wartości ekwiwalentu reklamowego publikowanych materiałów oraz ich zasięgu.

Badania publikacji prasowych na potrzeby rankingu potwierdzają, że media interesuje szeroki kontekst działalności sieci Biedronka. W analizowanym okresie najwięcej miejsca poświęcono zmianom w systemie płatności dostępnych w sieci Biedronka – najpierw wprowadzeniu możliwości dokonywania płatności za zakupy za pomocą aplikacji mobilnych, a następnie prowadzonym testom transakcji dokonywanych kartami płatniczymi. Oprócz tego sporo miejsca poświęcono również inicjatywom sieci z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu, w tym przede wszystkim akcji letniego kina plenerowego.

Publikowany od 2008 roku ranking Top Marka przygotowywany jest według tej samej metodologii, która pozwala obiektywnie ocenić popularność marek i porównywać wyniki osiągane w poszczególnych latach. W ramach badania marek przeprowadza się m.in. ilościową ocenę publikacji dotyczących każdej z marek, którą poprzedza klasyfikacja materiałów prasowych pod względem wydźwięku. Kolejnym ważnym kryterium jest także zasięg publikacji, czyli liczba ich potencjalnych czytelników. Na podstawie wyników sporządza się ostateczną klasyfikację marek.

Popularność marki Biedronka potwierdzają także inne wyróżnienia, w tym m.in. trzecia lokata w tegorocznym rankingu Najcenniejsze Polskie Marki, przygotowanym przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita”. Marka Biedronka została także pięciokrotnie nagrodzona prestiżowym tytułem Superbrands.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.