Rośnie popularność tanich, kompaktowych tabletów znanych marek

Rośnie popularność tanich, kompaktowych tabletów znanych marek

Brief.pl / Aktualności

Rynek tabletów się nasyca, jednak wciąż kupujemy nowe urządzenia. Mimo, iż iPad przez wiele osób uważany jest za króla tabletów, w rzeczywistości równie chętnie sięgamy po modele innych marek. Cena urządzania z nadgryzionym jabłkiem może przyprawiać o zawrót głowy, dlatego rynek oferuje nie mniej udane produkty, dostępne dla każdego.

-

Jeszcze dwa, trzy lata temu można było mówić o wzroście sprzedaży tabletów na poziomiekilkudziesięciu procent rok do roku. Prognozy na 2014 rok dla przygotowane przez IDC Corp dla Ameryki Północnej i Europy Zachodniej zostały obniżone o połowę ( z około 12,1 proc. do 6,5 proc.) i pierwszy raz, wzrost sprzedaży nie przekroczy 10 proc.. A jak to wygląda na naszym, rodzimym rynku? Wg analiz IAB co dziesiąty Polak korzysta z tabletu, a do końca 2014 roku liczba ta może wzrosnąć do 22 proc.. Z danych jednego z największych sklepów internetowych w Polsce Agito.pl wynika, że zainteresowanie tabletami nadal jest duże, jednak dynamika wzrostu jest niższa niż rok temu w analogicznym okresie. Po jakie modele sięgamy najczęściej?

- Dla konsumenta w pierwszej kolejności liczy się jakość wykonania, rozmiar ekranu, aktualna wersja systemu operacyjnego. Rośnie popularność modeli z ekranem o przekątnej 7”-8” i takich jest w naszym sklepie najwięcej. Dużą część zakupów stanowią urządzenia stosunkowo niedrogie – do około 500 zł – mówi Patryk Wojtas, product manager z Agito.pl.

::

Trendy przyszłości

::


- W ostatnich miesiącach w segmencie tańszych tzw. budżetowych urządzeń zaszły spore zmiany. Wraz z końcem 2013 r. tacy producenci jak Samsung, Lenovo czy Acer dostrzegli potencjał tkwiący w rynku budżetowych tabletów i zaczęli z sukcesami działać w tym segmencie. Spodziewamy się, że trend ten się utrzyma i popyt na tańsze modele w nadchodzącym kwartale zakupowym będzie wysoki - dodaje.

TOP 5 tabletów do 500 zł wg danych sklepu Agito.pl:

Samsung Galaxy Tab 3 7.0 Lite T110

Lenovo A3300 (59-426079)

Prestigio MultiPad 2 Pro Duo 7.0

Lenovo IdeaTab A3500L (59-410282)

Modecom FreeTAB 10.1 Silver


Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.