Rośnie popularność tanich, kompaktowych tabletów znanych marek

Rośnie popularność tanich, kompaktowych tabletów znanych marek

Brief.pl / Aktualności

Rynek tabletów się nasyca, jednak wciąż kupujemy nowe urządzenia. Mimo, iż iPad przez wiele osób uważany jest za króla tabletów, w rzeczywistości równie chętnie sięgamy po modele innych marek. Cena urządzania z nadgryzionym jabłkiem może przyprawiać o zawrót głowy, dlatego rynek oferuje nie mniej udane produkty, dostępne dla każdego.

-

Jeszcze dwa, trzy lata temu można było mówić o wzroście sprzedaży tabletów na poziomiekilkudziesięciu procent rok do roku. Prognozy na 2014 rok dla przygotowane przez IDC Corp dla Ameryki Północnej i Europy Zachodniej zostały obniżone o połowę ( z około 12,1 proc. do 6,5 proc.) i pierwszy raz, wzrost sprzedaży nie przekroczy 10 proc.. A jak to wygląda na naszym, rodzimym rynku? Wg analiz IAB co dziesiąty Polak korzysta z tabletu, a do końca 2014 roku liczba ta może wzrosnąć do 22 proc.. Z danych jednego z największych sklepów internetowych w Polsce Agito.pl wynika, że zainteresowanie tabletami nadal jest duże, jednak dynamika wzrostu jest niższa niż rok temu w analogicznym okresie. Po jakie modele sięgamy najczęściej?

- Dla konsumenta w pierwszej kolejności liczy się jakość wykonania, rozmiar ekranu, aktualna wersja systemu operacyjnego. Rośnie popularność modeli z ekranem o przekątnej 7”-8” i takich jest w naszym sklepie najwięcej. Dużą część zakupów stanowią urządzenia stosunkowo niedrogie – do około 500 zł – mówi Patryk Wojtas, product manager z Agito.pl.

::

Trendy przyszłości

::


- W ostatnich miesiącach w segmencie tańszych tzw. budżetowych urządzeń zaszły spore zmiany. Wraz z końcem 2013 r. tacy producenci jak Samsung, Lenovo czy Acer dostrzegli potencjał tkwiący w rynku budżetowych tabletów i zaczęli z sukcesami działać w tym segmencie. Spodziewamy się, że trend ten się utrzyma i popyt na tańsze modele w nadchodzącym kwartale zakupowym będzie wysoki - dodaje.

TOP 5 tabletów do 500 zł wg danych sklepu Agito.pl:

Samsung Galaxy Tab 3 7.0 Lite T110

Lenovo A3300 (59-426079)

Prestigio MultiPad 2 Pro Duo 7.0

Lenovo IdeaTab A3500L (59-410282)

Modecom FreeTAB 10.1 Silver


Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?