Facebook: silny cios w Google?

Facebook: silny cios w Google?

Brief.pl / Aktualności

Facebook rozszerza zasięg swoich reklam poza własną domenę. Stanie się tak dzięki platformie Atlas, którą kupił od Microsoftu w zeszłym roku. Szczegóły poznamy na Advertising Week w Nowym Jorku (29 września – 3 października).

-

W 2013 roku Google z reklam, które pojawiały się poza jego domeną, zarobił ponad 13,2 mld. dolarów. Wraz ze wzrostem wydatków na reklamę online na świecie, w tym roku przychód z tego tytułu będzie jeszcze większy. Dlaczego w 2015 roku sieć reklamowa Facebooka ma zabrać część tych przychodów Google? Powodów jest kilka:

- Facebook od pewnego czasu wkłada wiele wysiłku w przekonanie marketerów, że rozwiązania reklamowe dostępne na tym najpopularniejszym serwisie społecznościowym są skuteczne - uważa Norbert Piotrowski, strategic planner w GoldenSubmarine. - Obecnie nikt nie ma już wątpliwości, że to właśnie serwisowi Zuckerberga udało się zgromadzić największą, najbardziej szczegółową i wiarygodną bazę danych o potencjalnych odbiorcach, umożliwiającą dopasowanie komunikatu nie tylko pod kątem demografii, ale również zachowań, zainteresowań i relacji z innymi osobami. Wątpliwości budzi natomiast wpływ tych działań na cały marketingowy lejek i określenie ROI. Po współpracy z Nielsenem i ComScore, w 2013 roku Facebook zaadresował ten problem odkupując od Microsoftu za ok. 100 mln dolarów platformę adserwerową Atlas. W ubiegłorocznym oświadczeniu pojawiła się deklaracja, że zespół Atlas, zachowując pełną niezależność, będzie pomagał opracować wachlarz rozwiązań analitycznych do pomiaru skuteczności facebookowych reklam na różnych etapach ścieżki użytkownika. Dementowano wówczas, że jest to ruch wymierzony w Google, zarabiającego rocznie kilkanaście miliardów dolarów z reklam wyświetlanych na serwisach niezależnych - wyjaśnia Piotrowski.

::

Przyszłość social media

::

Prawdziwą rewolucją jest zastąpienie plików cookie (wykorzystywanych przez Google) przez Facebook ID.

- Rozwiązanie to uwolniłoby ogromny potencjał do precyzyjnego docierania do odbiorców korzystających z wielu urządzeń – w tym mobilnych - komentuje Piotrowski. - To właśnie w rosnącym w zawrotnym tempie ruchu w mobile Facebook upatruje szansy adekwatnego i kompleksowego zrozumienia doświadczeń wieloekranowego konsumenta XXI wieku, który podejmuje decyzje zakupowe dopiero po kontaktach z ofertą w różnych kontekstach i touchpointach. Mówi się także o parowaniu adresów email z Facebook ID, co uruchamia na jeszcze dokładniejszy retargeting, a nawet weryfikację konwersji w offline – jeśli klient zdecyduje się podać swój adres mailowy przy zakupie w sklepie stacjonarnym, połączony on zostanie z unikalnym identyfikatorem, a Atlas wykaże który z kontaktów był decydujący - dodaje.

::

Czy sieć reklamowa Facebooka będzie dużym ciosem dla Google? Czakamy na Wasze komentarze.

::

Photo: © Sondem - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.