Facebook: silny cios w Google?

Facebook: silny cios w Google?

Brief.pl / Aktualności

Facebook rozszerza zasięg swoich reklam poza własną domenę. Stanie się tak dzięki platformie Atlas, którą kupił od Microsoftu w zeszłym roku. Szczegóły poznamy na Advertising Week w Nowym Jorku (29 września – 3 października).

-

W 2013 roku Google z reklam, które pojawiały się poza jego domeną, zarobił ponad 13,2 mld. dolarów. Wraz ze wzrostem wydatków na reklamę online na świecie, w tym roku przychód z tego tytułu będzie jeszcze większy. Dlaczego w 2015 roku sieć reklamowa Facebooka ma zabrać część tych przychodów Google? Powodów jest kilka:

- Facebook od pewnego czasu wkłada wiele wysiłku w przekonanie marketerów, że rozwiązania reklamowe dostępne na tym najpopularniejszym serwisie społecznościowym są skuteczne - uważa Norbert Piotrowski, strategic planner w GoldenSubmarine. - Obecnie nikt nie ma już wątpliwości, że to właśnie serwisowi Zuckerberga udało się zgromadzić największą, najbardziej szczegółową i wiarygodną bazę danych o potencjalnych odbiorcach, umożliwiającą dopasowanie komunikatu nie tylko pod kątem demografii, ale również zachowań, zainteresowań i relacji z innymi osobami. Wątpliwości budzi natomiast wpływ tych działań na cały marketingowy lejek i określenie ROI. Po współpracy z Nielsenem i ComScore, w 2013 roku Facebook zaadresował ten problem odkupując od Microsoftu za ok. 100 mln dolarów platformę adserwerową Atlas. W ubiegłorocznym oświadczeniu pojawiła się deklaracja, że zespół Atlas, zachowując pełną niezależność, będzie pomagał opracować wachlarz rozwiązań analitycznych do pomiaru skuteczności facebookowych reklam na różnych etapach ścieżki użytkownika. Dementowano wówczas, że jest to ruch wymierzony w Google, zarabiającego rocznie kilkanaście miliardów dolarów z reklam wyświetlanych na serwisach niezależnych - wyjaśnia Piotrowski.

::

Przyszłość social media

::

Prawdziwą rewolucją jest zastąpienie plików cookie (wykorzystywanych przez Google) przez Facebook ID.

- Rozwiązanie to uwolniłoby ogromny potencjał do precyzyjnego docierania do odbiorców korzystających z wielu urządzeń – w tym mobilnych - komentuje Piotrowski. - To właśnie w rosnącym w zawrotnym tempie ruchu w mobile Facebook upatruje szansy adekwatnego i kompleksowego zrozumienia doświadczeń wieloekranowego konsumenta XXI wieku, który podejmuje decyzje zakupowe dopiero po kontaktach z ofertą w różnych kontekstach i touchpointach. Mówi się także o parowaniu adresów email z Facebook ID, co uruchamia na jeszcze dokładniejszy retargeting, a nawet weryfikację konwersji w offline – jeśli klient zdecyduje się podać swój adres mailowy przy zakupie w sklepie stacjonarnym, połączony on zostanie z unikalnym identyfikatorem, a Atlas wykaże który z kontaktów był decydujący - dodaje.

::

Czy sieć reklamowa Facebooka będzie dużym ciosem dla Google? Czakamy na Wasze komentarze.

::

Photo: © Sondem - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.