Twitter: w Polsce rządzą nastolatki?

Twitter: w Polsce rządzą nastolatki?

Brief.pl / Wiedza

Afery polityczne, wydarzenia sportowe i dziennikarskie nowości to tematy, które zwiększają zaangażowanie użytkowników Twittera. Jeśli jednak przyjrzymy się aktywnościom w serwisie w trakcie dnia bez wydarzeń budzących wiele emocji, jak pokazuje badanie IRCenter, najaktywniejszą grupą są… nastolatki.

-

Hashtag prawdę Ci powie

Nastolatki to bardzo duża i bardzo aktywna grupa. Mają nawet po kilkadziesiąt tysięcy followersów i kilkadziesiąt tysięcy tweetów, co sprawia, że są osobami o dużym zasięgu i potencjale do rozprzestrzeniania treści.

Weźmy za przykład dzisiejszy dzień (24.09.2014). Trzy dni po finałowym meczu Polska – Brazylia, pięć dni po podaniu składu nowego rządu. Które hastagi dominują? #mojaklasa, czyli opinie o znajomych ze szkoły, #DodajDoTytułuPiosenkiGofry, czyli zabawa mająca na celu podmienienie jednego ze słów tytułu znanego przeboju na słowo „gofry” oraz #mójcrush, czyli krótki opis lub historia związana z ukochanym.

 

#MasterCardGrazWOSP dzięki nastolatkom

Nastolatki mają charakterystyczny dla siebie sposób komunikacji. Chętnie wchodzą w różnego rodzaju gry i łańcuszki, które pojawiają się na Twitterze – takie jak te opisane powyżej. Zjawisko to jest dynamiczne i ulega szybkim zmianom. Gotowość do angażowania się w tego typu komunikację była główną przyczyną sukcesu akcji zorganizowanej przez Master Card w trakcie WOŚP.

Master Card zobowiązało się ofiarować 5zł za każdego tweeta opatrzonego hashtagiem #MasterCardGrazWOSP. W dniu finału pojawiło się 37 tysięcy tweetów i retweetów tego hashtaga, a zdecydowana większość pochodziła od nastolatków. Aktywnie rozprzestrzeniali oni treści związane z akcją, udało im się także zaangażować członków zagranicznego zespołu Room94. Charakterystyczne było także łączenie tej akcji z inną – urodzinami członka zespołu One Direction, Zaynem.

#EXADirectioners vs #EXABeliebers

Idole są jednym z ważniejszych tematów poruszanych przez nastolatków. Są bohaterami łańcuszków (#JakPoznalemMojegoIdola), przyczyną wielkich emocji („jak justin dał mi follow, byłam pewna że to fejk, sprawdzałam 1334 razy czy to naprawde prawdziwy justin, po czym zaczęłam dławić się łzami..) oraz przedmiotem codziennych dyskusji („wiecie co, kocham Nialla, ale zachiwał się jak skończony frajer jeśli faktycznie przespał się z Ellie gdy ona była z Ed’em”). Fani łączą nastolatków ponadnarodowo, co było bardzo widoczne w trakcie akcji meksykańskiego radia EXA.

W styczniu tego roku, radio EXA zorganizowało dla swoich słuchaczy wojnę na hashtagi. Fani One Direction i Justina Biebera mieli konkurować o to, którego zespołu/artysty piosenki będą puszczone w radio przez 3h bez przerwy. Zwycięstwo było uzależnione od liczby opublikowanych hashtagów – #EXADirectioners vs #EXABeliebers. Akcja dotarła także do Polski, gdzie fani w ciągu tygodnia opublikowali…. 50 tysięcy tweetów.

 

Niespodziewany wzrost Knorr Nudle

Knorr jest jedną z marek naturalnie obecnych w tweetach nastolatków. Natomiast połączenie marki z jednym z ich idoli – Ellie Goulding – zaowocowało nieoczekiwanym, ponad 700 proc. wzrostem widoczności marki na Twitterze. Nastolatki informowały o jedzeniu zupek aby wziąć udział w konkursie, prosiły o przesłanie im kodów konkursowych, zmieniały swoje nicki na związane z akcją oraz informowały o szczęściu z wygranej.

 

Fandom… podpasek?

Dzięki swojej anonimowości, Twitter jest miejscem, gdzie nastolatki stają się bardzo bezpośrednie, pisząc bez skrępowania na temat problemów związanych z dojrzewaniem. Jednym z popularnych w ostatnim czasie hashtagów były #okresowehistorie, gdzie nastolatki bez skrępowania opisywały swoje emocje i historie związane z okresem. Co więcej, wzorem grup fanów idoli, tworzyły się grupy fanów marek podpasek. Dialog z nastolatkami na tematy prywatne może okazać się w tym miejscu prostszy i bardziej bezpośredni.

*@AlwaysPolska nie jest oficjalnym profilem marki na Twitterze.

 

Co warto zapamiętać

Nastolatki są najaktywniejszą grupą użytkowników Twittera w Polsce. Mają duży zasięg i potencjał do rozprzestrzeniania treści. W komunikacji chętnie posługują się łańcuszkami, które często są rodzajem zabawy, ale odpowiednio użyte mogą też posłużyć jako narzędzie marketingowe (#MasterCardGrazWOSP). Duża część ich zainteresowania poświęcona jest idolom, którzy łączą nastolatków na poziomie ponadnarodowym (#EXADirectioners vs #EXABeliebers), zaś wykorzystanie idoli w akcji marketingowej wpływa pozytywnie na zaangażowanie tej grupy (Knorr Nudle – Ellie Goulding). Natolatki na Twitterze są także bardzo bezpośrednie, co daje szansę na dotarcie do nich z komunikatami, które gdzie indziej mogłyby zostać przyjęte z mniejszą otwartością (#okresowehistorie).

::

Photo: © olly - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.